در اجلاس هوانوردی تهران چه گذشت

اجلاس هوانوردی 2016 برای اولین بار در تهران برگزار شد.خبر ها حاکی از این است که خرید 300 تا 400 هواپیما با شرکت ایرباس مذاکره شده است. برای اطلاع یافتن از اخبار مهم این نشست مقاله زیر را مرور میکنیم:

  • تعداد بازدید: 1791
  • ارسال در تاریخ: ۵ بهمن ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۵ بهمن ۱۳۹۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، ضمن اعلام خبر مذاکره درباره پرواز مستقیم ایران-امریکا،درهمایش هوانوردی ایران 2016 ، شرکت‌های هواپیمایی خارجی پرواز مستقیم به ایران خواهند داشت و تعداد مسیرهای شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به خارج و مسیرهای جدید افزایش می‌یابد.
خبر ها حاکی از این است که خرید 300 تا 400 هواپیما با شرکت ایرباس مذاکره شده است اما 114 هواپیمایی را که در مرحله اول خریداری می کنیم، نو هستند و زمان تحویل و نوع این هواپیماها در زمان انعقاد قراردادها با شرکت ایرباس مشخص خواهد شد.
وی افزود:‌ بیش از 250 فروند هواپیما داریم، اما همیشه حدود 100فروند از این تعداد به علت تعمیرات و کمبود قطعات زمین گیر بودند. هواپیماهایی که خریداری خواهید شد هم نو و هم دست دوم اما جوان هستند که با این هواپیماها، میانگین سنی هواپیما های ما کاهش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در پاسخ به این پرسش که آیا فرودگاه های ما ظرفیت پذیرش 114هواپیمایی را که می خواهیم بخریم دارد، گفت : به فکر ساختن 2 فرودگاه در اهواز و بوشهر هستیم و این هواپیماها به تدریج وارد ناوگان کشور می شوند.
همچنین شرکت‌های فروشنده هواپیما که قبلا حاضر نبودند حتی یک کاغذ مکتوب به ما بدهند، الان به طور رسمی اعلام آمادگی کردند که وارد مذاکرات قراردادی با ایران شوند و قرارداد امضا کنند. از جمله این شرکت‌ها "ای‌تی‌آر" ایتالیا و "ایرباس" فرانسه و "بمباردیه" کانادا هستند.
در بحث فرودگاهی نیز شرکت‌های فرانسوی٬ چینی و ایتالیایی با ارسال نامه رسمی اعلام آمادگی کردند که در فرودگاه‌های امام (ره)٬ مشهد٬، شیراز و اهواز سرمایه‌گذاری کنند.
گرداوری از مطبوعات روز

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info