10 واقعیت جالب در مورد سنگاپور شهر سبز آسمان خراش ها

به جز مراکز خرید شلوغ و مناظر چشم نواز،سنگاپور جاذبه های گردشگری زیادی دارد.در این مقاله واقعیت های عجیبی از این شهر سبز را با شما درمیان می گذاریم که تا به حال نشنیده اید.

  • تعداد بازدید: 13827
  • ارسال در تاریخ: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۶ خرداد ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

شهر سنگاپور پایتخت سنگاپور یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری آسیاست که همه ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جلب می کند.تور سنگاپور تجربه متفاوتی از سفر به سنگاپور را به شما ارائه می دهد که در کوتاه ترین زمان از جاذبه های گردشگری بیشتری دیدن کنید. جذاب ترین تور سنگاپور را در تور مسافرتی های هالیدی  تجربه کنید.

1.سنگاپور یک جزیره نیست بلکه ترکیبی از 63 جزیره است

Singapore

شاید ندانید ولی سنگاپور از 63 جزیره تشکیل شده که دورتادور جزیره اصلی را گرفته اند.این جزایر شامل SENTOSA (بزرگترین جزیره از میان 63 جزیره)، PULAU UBIN ،جزیره ST JOHN’S و SISTER’S ISLANDS است.این واقعیت درباره سنگاپور به معنی تفریحات ساحلی بیشتر برای گردشگران است.

2.مهد اولین باغ وحش شبانه جهان است

Singapore

سافاری سنگاپور،تجربه ای شبانه است که شبیه هیچ مورد دیگری نیست.این باغ وحش که در سال 1994 بازگشایی شد،اولین باغ وحش شبانه جهان است.باغ وحش شبانه سنگاپور در 35 هکتار با بیش از 2500 جانور در 130 گونه مختلف طراحی شده است.

حدود 40 دقیقه واگن سواری برای دیدن بیشتر جاذبه های باغ وحش کافی است.با اسب سواری درمیان پارک،تجربه ای متفاوت از باغ وحش داشته باشید.

3.سنگاپور،شهر آبشارهای مصنوعی است

Singapore

براساس سازمان حفاظت محیط زیست سنگاپور،اولین آبشار مصنوعی در پارک پرندگان JURONG در سال 1970 ساخته شد.گفته می شود این آبشار به ارتفاع 30 متر،بلندترین آبشار جهان در پارک پرندگان تا به امروز است.

این تمام ماجرا نیست،بلندترین آبشار داخلی ( 35 متر) در باغ های CLOUD FOREST نزدیک ساحل سنگاپور است.این آبشار عظیم،در بخش مرکزی این مجموعه مه آلود زیبا طوری طراحی شده که مناسب رشد گیاهان استوایی ارتفاعات باشد.

4.بومیان سنگاپور سینگلیش صحبت می کنند!

Singapore

از لهجه مردم سنگاپور تعجب نکنید.لهجه سنگاپوری بسیار منحصر به فرد است.

سینگلیش،مجموعه ای از عبارات و اصطلاحاتی خارجی است که تحت تاثیر چند ملیتی سنگاپور قرارگرفته است.برای مثال،عبارت CHOPE به معنی رزرو صندلی است.

معمولا محلی ها برای CHOPE یک صندلی در مراکز خرید دوره ای از پاکت دستمال کاغذی استفاده می کنند.

مردم سنگاپور همچنین تمایل دارند غریبه ها مانند رانندگان تاکسی و فروشندگان را خاله و یا عمو صدا بزنند.این روشی برای احترام به افراد مسن در سنگاپور است.

دقت کنید اصطلاحات را درست به کار ببرید تا ناخواسته کسی را ناراحت نکنید.

5.سنگاپور در رقابتهای شبانه فرمول یک پیشتاز است

Singapore

این مسابقات که از سال 2008 هرساله توسط GRAND PRIX SEASON SINGAPORE برگزار می شود،ترکیبی از کنسرت،مسابقه و چندین فعالیت تفریحی برای طرفداران فرمول یک و بازدید کنندگان از هر سنی است.

FORMULA ONE SINGAPORE GRAND PRIX رویداد ویژه ای است که به مناسبت پیشتاز بودن این سری مسابقات برگزار می شود.

نورپردازی های مسیر پیچ در پیچ خیابان MARINA BAY که سال 2008 تغییر چشم گیری نکرده است،بر زیبایی های سنگاپور در شب می افزاید. مسیر خیابان MARINA BAY همچنین با 23 کورنر،رکوردار میزان کورنر در تاریخ مسابقات فرمول یک است.

6.سنگاپور یکی از سرسبزترین شهرهای جهان است

Singapore

شهر آسمان خراش ها،فضاهای سبز زیادی هم دارد.700 کیلومترمربع از زمین های سنگاپور را فضای سبز تشکیل داده است.یکی از جذابیت ها درباره سنگاپور این است که مجموعه ای از گیاهان نایاب در مکان های نامقعول کاشته شده است.برای مثال پارک ROYAL در PICKERING به خاطر طراحی هتل در میان باغ و باغ 4 طبقه اش مشهور است.

گونه های مختلفی در سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد.سنگاپور،زادگاه بیش از 2000 گونه گیاهی آوندی بومی است.به گفته سازمان حفاظت محیط زیست BUKIT TIMAH تعداد گونه های درختی که در یک هکتار سنگاپور موجود است،از تمام گونه های درختی موجود در آمریکای شمالی بیشتر است.

7.سنگاپور پایگاه UNESCO و چندین گونه مهم گیاهی است

Singapore

باغ های گیاه شناسی سنگاپور در سال 2015 در پایگاه میراث جهانی UNESCO به ثبت رسیده اند.این مجموعه باغ ها که در سال 1859 بنا شده،بیش از 150 سال قدمت دارند که از قدمت خود شهر سنگاپور بیشتر است.

محبوب ترین جاذبه گردشگری سنگاپور،باغ NATIONAL ORCHIEL است که هزاران گونه مختلف ارغوان دارد.بیش از 200 مورد از ارغوان های پیوندی این باغ به نام بزرگان خارجی که از باغ دیدن کردند مانند NELSON MANDELA و همچنین ستارگانی مانند JACKIE CHAN نام گذاری شده اند.

8.جاذبه های گردشگری بی نظیری خارج از سنگاپور است

Singapore

علاوه بر مناطق تاریخی CHINATOWN,KAMPONG GLAM و LITTLEINDIA ،دیگر جاذبه گردشگری سنگاپور خارج از شهر است.

غذاخوری ها و فروشگاه های زیادی در کنار ساختمان های سبک ART DECO در TIONG BAHRU وجود دارد.همچنین،مراکز خرید گوناگون سبک PERANAKAN و رستوران های سنتی JOO CHIAT-KATONG را فراموش نکنید.

تجربه متفاوتی از کافه ها را در پارک EVERTON داشته باشید.

9.همیشه جشنی در سنگاپور به پاست

Singapore

هر ساله جشنواره های فرهنگی،مناسبت های ورزشی مهم و رویدادهای هنری در سنگاپور برگزار می شود.

رویداد سالانه HSBC WORLD RUGBY SINGAPORE SEVEN در آپریل و WTA FINALS توسط انجمن تندیس زنان سنگاپور در اکتبر در استودیو ورزشی سنگاپور برگزار می شود.

در ماه می،بزرگان مد جهان برای برگزاری SINGAPORE FASHION WEEK به این شهر سفر می کنند.این رویداد در مهم ترین هفته مد منطقه است.در ماه می GREAT SINGAPORE SALE سالانه برگزار می شود.

در ژانویه SINGAPORE FOOD FESTIVAL برگزار می شود که مختص غذاهای سنتی و مدرن سنگاپوری است.

شیر سنگاپور از ببر گرفته شده است

Singapore

شاید درمورد MERLION نماد سنگاپور شنیده باشید. MERLION یک موجود افسانه ای با سر شیر و دم ماهی است.

نکته ای که شاید در مورد MERLION ندانید این است که این موجود افسانه ای از نام سانسکریت سنگاپور SINGAPURA گرفته شده که به معنی شهر شیر است.این نام هم گفته می شود توسط شاهزاده ساماترایی گذاشته شده که در اوایل قرن 14 در سنگاپور امروزی اقامت داشته و به دلیل شیری است که شاهزاده در طول شکار دیده است اما نشانی از شیر بومی تاکنون در سنگاپور تاکنون دیده نشده است.شاید این حیوان ببر بوده که گفته می شود تا دهه 30 میلادی در طیبعت سنگاپور می زیسته است.

همچنین برای دیدن سایر مقالات سنگاپور به لینک های زیر مراجعه فرمایید:
تفریحاتی که فقط در سنگاپور تجربه می کنید پارت گردش
10 جاذبه گردشگری مهم سنگاپور
جدیدترین رستوران های سنگاپور را بهتر بشناسیم
تفریحاتی که فقط در سنگاپور تجربه می کنید پارت هیجان
چه کنیم تا نهایت لذت را از سفر به سنگاپور ببریم
3 روز از تور سنگاپور خود را با ما باشید

Singapore
Singapore
Singapore
Singapore
Singapore
Singapore
Singapore
Singapore
Singapore
Singapore
Singapore
Singapore
Singapore
Singapore
Singapore
Singapore
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • فاطیما چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت
    من سال 89 به سنگاپور سفر داشتم که براستی بنظرم یکی از زیباترین کشورها برای دیدن است . همه چیز انگار یه جا جمع شده هوای عالی شهری زیبا و سرسبز و مدرن از زبان یکی از سنگاپوری ها شنیدم که خودشون به سنگاپور میگن نیویورک کوچک ..
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info