8 دلیل برای سفر به گرجستان و تفلیس

گرجستان به عنوان کشوری شناخته شده که در دو قاره آسیا و اروپا قرار دارد ولی مردم گرجی تعریف متفاوتی از گرجستان دارند: پنجره ی اروپا. در این مقاله با ما همراه باشید تا با تمامی آنچه برای سفر به گرجستان نیاز دارید و همچنین جدیدترین تور گرجستان آشنا شوید.

  • تعداد بازدید: 10148
  • ارسال در تاریخ: ۲ مرداد ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۲۶ خرداد ۱۴۰۲

جادوی گرجستان از مردم صمیمی، مناظر طبیعی زیبا، شب های تفلیس و بسیاری موارد سرچشمه می گیرد.برای سفر به گرجستان و بازدید از جاذبه های گردشگری گرجستان و طبیعت بکر قفقاز دو پیشنهاد داریم: یا از طریق تور مسافرتی به پنجره ی اروپا سفر کنید که انواع تور گرجستان به خصوص تور تفلیس و تور باتومی را در تور مسافرتی های هالیدی  می توانید بیابید که روزانه پذیرای انواع تورهای مسافرتی نظیر تور لحظه آخری، تور ترکیبی، تور طبیعت گردی و آفرهای ویژه بیش از 800 آژانس مسافرتی است و یا از پروازهای مستقیم تهران-تفلیس استفاده کنید که موتور جستجوی هوشمند های هالیدی در این مورد شما را یاری می کند.

1. طبیعت گرجستان

تماشای کوه های قفقاز برای اولین بار تجربه ای به یادماندنی است. منطقه ای که هرگز فراموش نمی کنید، پارک ملی TUSHETI گرجستان است، ناحیه شمالی کوه های قفقاز شباهت زیادی به طبیعت اسکاتلند است. همچنین بلندترین قله اروپا، کوه ELBRUS به ارتفاع 5642 متر در گرجستان قرار دارد. در سفر به گرجستان، جاذبه های گردشگری کوهستانی گرجستان را از یاد نبرید که به راحتی از تفلیس امکان پذیر است چرا که چندین ساعت بیشتر از تفلیس فاصله ندارد.پروازهای مستقیم تهران-تفلیس را در این مورد به شما پیشنهاد می کنیم.

2. مردم گرجستان

Georgia-Tblisi

صمیمیت مردم گرجستان در حدی است که در ابتدا برای گردشگران سخت است که باور کنند چطور مردم گرجستان می توانند با یک غریبه مانند عضویی از خانواده رفتار کنند.

3. بازارهای محلی کوچک

Georgia-Tblisi

بازارهای محلی کوچک را تقریباً هرکجا در گرجستان می توانید پیدا کنید. سبزیجات مختلف، میوه، گوشت، نان و ... در هر زمان و هر مکانی در گرجستان به لطف این بازارها یافت می شود.
حتی اگر قصد خرید ندارید، سری به این بازارها بزنید چرا که تاریخی بوده و جز جاذبه های گردشگری گرجستان محسوب می شوند.
فروشندگان این بازارها اکثر زنان پیر هستند که حتی یک کلمه انگلیسی بلد نیستند و محصولات و صنایع دستی گرجستان را با قیمتی ارزان به فروش می رسانند.

4. پایتخت منحصر به فرد تفلیس

Georgia-Tblisi

گرجستان با فرهنگ های مختلف محاصره شده، بنابراین ویژگی های خوب هر یک از این فرهنگ ها را در خود جای داده است، روسیه در شمال، ترکیه در غرب، ایران و ارمنستان در جنوب و آذربایجان در شرق. تفلیس گلچین بی نظیری از این فرهنگ های غنی است. در هیچ کجای تفلیس فروشگاه های زنجیره ای غربی مانند Burgerking , Mcdonalds را نخواهید دید و کل شهر را بافت سنتی گرجستان در برگرفته است.
نکته ای که درباره تفلیس می توان گفت این است که تفلیس در حال پیشرفت است. شب های تفلیس بی نظیر است. کشور گرجستان تم مذهبی دارد و احترام شدیدی به کلیساها گذاشته می شود ولی این مسئله تاثیری بر زندگی روزمره مردم گرجستان نگذاشته است. نسل جدید مردم گرجستان که استعمار شوروی را تجربه نکرده اند، تفلیس را به سمت مدرنیته سوق می دهند.

5. خیابان های باریک تفلیس

Georgia-Tblisi

نکته جالبی که در ابتدا درباره تفلیس متوجه می شوید این است که کل شهر با راهروها و خیابان های باریک به هم وصل شده است. به همین دلیل تفلیس لقب «پاریس اوراسیا» را گرفته است. از گردش در خیابان های تفلیس و عکاسی  لذت خواهید برد.این مورد در برنامه تور تفلیس در نظر گرفته نشده ولی از اوقات فراغت خود به خصوص در طی سفر به گرجستان در غالب تور باتومی استفاده کنید.

6. غذاهای گرجی

Georgia-Tblisi

آشپزی مردم گرجستان منحصر به فرد است چرا که هم تاثیر اروپا و هم خاورمیانه قرار گرفته است. غذای ملی گرجستان KHINKALI نام دارد که شباهت زیادی به پودینگ پنیری دارد. این غذای خوشمزه معمولاً با گوشت مزه دار شده پرشده است. جالبی KHINKALI به این است که با اولین گاز مجبورید تمام آن را قبل از متلاشی شدن بخورید.

7. کلیساهای گرجستان

Georgia-Tblisi

در سفر به گرجستان در هر کجا کلیسا می بینید، حتی در روستاهای دور افتاده . کلیسای GERGETITRINITY یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری گرجستان است که در نزدیکی کوه KAZBEGI، حدود 2170 متر بالاتر از سطح دریا قرار گرفته است.
دسترسی به این کلیسا سخت است چرا که حدود 3 ساعت پیاده روی دارد ولی می توانید جیپ کرایه کنید و در مسیر کوه تا رسیدن به کلیسای GERGETITRINITY گرجستان رانندگی کنید.

8. باتومی و ساحل زیبای دریای سیاه

Georgia-Tblisi

بی شک ساحل های زیباتری در جهان وجود دارد و اکثر گردشگران ساحل شنی را به ساحل صخره ای ترجیح می دهند ولی باتومی و ساحل دریای سیاه جذابیت های خود را دارند. یکی از جاذبه های این ساحل ترکیب کوه و دریاست. در نظر بگیرید به اسکی بروید و 2 ساعت بعد در ساحل دراز کشیده و آفتاب بگیرید. هوای نیمه گرمسیری باتومی حتی در زمستان هم معتدل است. شهر تاریخی باتومی مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان را در خود جای داده است، بنابراین از جمله محبوب ترین تور گرجستان علاوه بر تور تفلیس، تور باتومی است.

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info