5 مقصد گردشگری مهم در تور ترکیه

ترکیه زمانی بخشی از امپراتوری عثمانی و بیزانس بوده که اثرات آن در سرتاسر این کشور دیده می شود. 5 مقصد گردشگری ترکیه که در این مقاله به شما معرفی می کنیم  را در سفر به ترکیه به خاطر داشته باشید.

  • تعداد بازدید: 6470
  • ارسال در تاریخ: ۹ شهریور ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۹ شهریور ۱۳۹۵

ارزان ترین تورهای مسافرتی های هالیدی روزانه گزینش شده و در کانال تلگرام های هالیدی گذاشته می شود. این کانال تبلیغاتی نبوده و روزانه تنها دو پست روی آن قرار داده می شود. با ما همراه باشید...

ترکیه با آثار باستانی بی نظیر و زیبایی های طبیعی یک مقصد گردشگری فوق العاده محسوب می شود. شما می توانید از بقایای شهر باستانی EPHESUS دیدن کنید و یا لحظات فرح بخشی را در سواحل دریای اژه سپری کنید.

استانبول

Turkey-attraction

استانبول یکی از بزرگترین شهرهای جهان است که در هر دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است. عمده آثار باستانی استانبول عبارتند از: آثار تاریخی و معماری، خرید، غذا و تفریحات شبانه. بخش سنتی شهر جاذبه های گردشگری تاریخی استانبول مانند کاخ TOPKAI، حقا صوفیه و مسجد آبی در حالی که بخش مدرن آنBeyoglu و Galata را در خود جای داده است. حتما برای خرید به بازار بزرگ استانبول بروید که بزرگ ترین و قدیمی ترین بازار جهان است. در کل تور استانبول با هر بودجه ای و سلیقه ای سازگار است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جاذبه های گردشگری استانبول مقاله " چه کنیم تا نهایت لذت را از سفر به استانبول ببریم " را ببینید.

کاپادوکیا

Turkey-attraction

در مرکز منطقه آناتولی ترکیه، کاپادوکیا قرار دارد که مناظر چشم نواز آن یادآور داستان های پریان است. سازه های طبیعی سنگی منحصر به فرد کاپادوکیا که به FAIRY CHAMNEY معروف است به شکل حیوانات، قارچ و مخروط است. بعضی از این سازه ها که بر اثر فعل و انفعالات آتش فشانی بوجود آمده اند، 130 پا ارتفاع دارند و هزاران سال است که در حالی که فرم طبیعی خود را حفظ کرده اند، به عنوان خانه مردم منطقه استفاده می شوند. بالن سواری و پیاده روی از تفریحات رایج کاپادوکیاست که در برنامه تور ترکیه که به صورت ترکیبی با کاپادوکیا برگزار می شود، در نظر گرفته می شود.برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری کاپادوکیا سری به مقاله " با کاپادوکیا سرزمین عجایب ترکیه بیشتر آشنا شویم " بزنید.

EPHESUS

Turkey-attraction

در اوایل عصر بیزانس، EPHESUS بزرگترین شهر امپراتوری روم بود. شاخص ترین جاذبه گردشگری ترکیه در EPHESUS، معبد آرتمیس یکی از عجایب هفتگانه جهان است. بازدید از این شهر باستانی تجربه بی نظیری برای گردشگران تور ترکیه است که امکان بازدید از معبد Hadrain، کتابخانه Celsus، آمفی تئاتر باستانی و به ویژه اولین سیستم شستشوی و بقایای امکانات سرویس را برایشان مهیا می کند. این منطقه از جمله پربازدیدترین مقاصد گردشگری ترکیه محسوب می شود که بی شک در برخی زمان ها فوق العاده شلوغ است. در زمان رزرو تور ترکیه این نکته را مدنظر داشته باشید.

بدروم

Turkey-attraction

شهر باستانی هالیکارناسوس در بدروم قرار دارد که خود دارای معابد، مقبره ها،مجسمه ها، خیابان های سنگ فرش و ساختمان های مرمرین است. تا قرن 20، بدروم به عنوان یک روستای ماهیگیری کوچک شناخته می شد ولی اکنون به یکی از مقاصد گردشگری ترکیه تبدیل شده و عمده شهرت آن به خاطر ساحل زیبا و پلازهای آن است. در ساحل شرقی آن انواع کلوب، کافه، بار و رستوران وجود دارد.پیشنهاد می کنیم برای خرید به خلیج مجاور بروید. از جمله جاذبه های گردشگری بدروم، موزه بدروم، قلعه بدروم، سونا، حمام، موج سواری، غواصی و سایر تفریحات آبی است.

SIDE

Turkey-attraction

SIDE شاخص ترین بندر پام فیلیا باستان در زمان الکساندر یعنی قرن چهار بیزانس بود که امروزه تنها خرابه ای با سواحل چشم نواز از آن باقی مانده است. می توانید با تور طبیعت گردی همراه شوید ویا روی شن های سفید ساحل آفتاب بگیرید. غذای SIDE فوق العاده است که می توانید در اغذیه فروشی های محلی امتحان کنید. برای تور دریایی به رودخانه Manavgat بروید.

این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info