جاذبه های گردشگری هند را بیشتر بشناسید

خیلی از کسانی که برای بار اول ازهند دیدن می کنند این حجم از تنوع را قبلا درهیج جا ندیده اند.برخی با انتظار دیدن سرزمین عجایب باستانی به این سرزمین سفر می کنند و وقتی با یکی از صنعتی ترین کشورها مواجه می شوند شگفت زده می شوند

  • تعداد بازدید: 14107
  • ارسال در تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

هند کشور به حساب نمی آید بلکه به عنوان قاره شناخته می شود. مرزهای وسیع آن که از قله های یخ زده هیمالیا تا سرسبزی های کرالا کشیده شده وطیف بی نظیری از مناظر، فرهنگ ها و مردمان را شامل می شود.
در هر یک از خیابان های هند که قدم بزنید از دیدن تنوع ادیان، گوناگونی نژاد، سفیدپوستان دستارپوش " تامیلی" گرفته تا سیاه پوشان "پنجری" شگفت زده می شوید.
همچنین مراسماتی که در معابد از زمان فراعن مصر برگزار می شود تا مساجد گنبد پیازی که میراث قرن ها پیش از تاج محل است، به بقایای استعمار بریتانیا در هر گوشه را می بینید. این بقایای باستانی متنوع کنونی نشان گر تغییرات گوناگون این سرزمین تا قبل از استقلال سال 1974 است.

تور هند

خیلی از کسانی که برای بار اول از هند دیدن می کنند این حجم از تنوع را قبلا درهیج جا ندیده اند. برخی با انتظار دیدن سرزمین عجایب باستانی به این سرزمین سفر می کنند و وقتی با یکی از صنعتی ترین کشورها مواجه می شوند شگفت زده می شوند. در نگاه اول با قاره ای سردرگم و نامفهوم مواجه می شوند اما با تمام آلودگی های زیست محیطی، پارادوکس های غیرقابل باور و ناراحتی ها،  هند هنوز یک مقصد گردشگری جذاب است.

پیچیدگی متنوع هند در جریان زندگی در بازارهای شلوغ آن، موسیقی که همه جا به گوش می رسد، ترکیب زننده گاز دیزل، ادویه ها، گرد و خاک و بوی کود باعث می شود کمترکسی آن را از زمانی که از هواپیما خارج می شود فراموش کند. چه آن را دوست داشته باشید چه از آن متنفر باشید، معمولا مسافران یکی از این دو حس رادارند. هند نگاه شما به دنیا را تغییر می دهد.

تور هند

مکان های دیدنی هند

ساده ترین موارد در هند، برای گردشگران جذاب است. حتی اگر یک سال زمان بگذارید، امکان ندارد در اولین سفر به هند همه این جذابیت ها را تجربه کنید. بهتر است روی یک یا دو منطقه تمرکز کنید و مهم تر از همه،انعطاف پذیر باشید. با همه این ها، برای روبرو نشدن با هندوهایی که اعتقادات متفاوتی دارند باید از مراکز شهرها دوری کنید. ماه ها در اطراف شبه قاره مسافرت کنید و به ندرت قدم در یکی از شهرها بگذارید.

جاذبه های جهانگردی این کشور، ترکیبی از آثارباستانی و مناطق سرسبزی است که برای بسیاری از مردم نماد هند است و مثلث طلایی نامیده می شود. دهلی : پایتخت زمان استعمار، آگرا : جایی که تاج محل در آن قرار دارد وشهر صورتی جیپور در راجاستان. راجاستان جذاب ترین مکان برای گردشگرانی است که شیفته منظره بیابانی، کاخ های قرون وسطایی پادشاهان و لباس های باستانی رنگارنگ می شوند.

تور هند

در شرق واراناسی، شهر بزرگ کلکته وجود دارد که تا اوایل قرن پیش پایتخت حکومت پادشاه انگلیسی بود ولی اکنون نمایان گر مشکلات هندیان معاصر است.
اکثر مسافران مسیر رودخانه گانگ را تا نپال دنبال می کنند، شاید از سختی مسیر رشته کوه های هیمالیا بی خبرند.
با سفر به کشمیر شروع کنید که شامل مناطق زیرمی شود: پایتخت، دره مرکزی، هیماچا پراتش (سرزمینی که Dharamsalaیکی از جاذبه های جهانگردی هیمالیا است) که محل سکونت تبتیان است و دالایی لاما و ایالتladakh را با مناظر اسرارامیز و معابدی دربرگرفته است که در ابر پوشیده شدند.
Attarakhand در مرز نپال، مکانی است که کمتر دیده شده ولی بلندترین قله های آسیا را داراست و همچنین سرچشمه رود گانگ درآن قرار دارد و برای هزاران سال گردشگران را به خود جذب می کند.
درانتهای کوه های مقابل درشمال بنگال، Sikkim یک مقصد گمنام دیگر است. چشم انداز بندرگاه و تمدن بودا مانند تمدن همجوار، بوتان است. مناطق کوهستانی شمال شرق به وسیله سرزمین باریکی به هند شرقی می رسد که مناظر بی نظیری دارد و 50 درصد گوناگونی سبک زندگی هندی را شامل می شود.
از کلکته که به سمت جنوب می روید به Konarak در اداشا می رسید که سرزمین معبد مشهور خورشید است، بنای سنگی گردی که تا پیش از قرن20 زیر شن ها فرو رفته بود.
بیش تر که به سمت جنوب بروید بهTamil Nadu می رسید که میراث باستانی بی نظیری دارد به ویژه دروازه گاپورا که شهر را به معبدی که هنوز رونق دارد متصل می کند. در جنوب Tamil Nadu، جذاب ترین بخش سفر است که همان اقامت در مکان مقدس دلتای Kaveri وتپه های Nilgiri و استراحت در تراس های آنهااست که نمای زیبایی از مناظر هند دارد.
کرالا، در گوشه جنوبی شبه قاره در کنار ساحل قرار دارد که هندی خاص و دلنشین را با آبگیرهای پرآب و شناورهای ساده چوبی در هر سایز و شکلی و شهرها و روستاهایی مسقف قرمز رنگی را نشان می دهد که زیر انبوه درختان نخل پنهان شده است.

تور هند

از ساحل که بالاتر می روید به گوا می رسید، پایتخت قبلی استعمار پرتقال که دارای 100کیلومتر خط ساحلی با ساحل های متفاوتی است که با هر سلیقه و بودجه ای سازگاری دارد. این شهرها کلیساهای سپید مسیحی دارند که شاید از اروپا به این مکان ها انتقال یافته باشند.

در شمال این جا بمبئی قرار دارد، غول بی رقیب صنعت فیلم سازی محبوب بومی هند مکانی است که ثابت شده درعرض چند روز چنان اعتیادآور است که دل کندن از آن سخت می شود. در میان بمبئی ایالت Gujarat قرار دارد که به فرهنگ خاص و شناورهای منحصربه فرد منطقه barren Kutch شهرت دارد.

تور هند

بهترین زمان سفر به هند

نکته ای که زمان مسافرت به هند باید در نظر بگیرید این است که آب و هوای مناطق مختلف هند، متغییر و متفاوت است.
مهم ترین ویژگی آب و هوایی شبه قاره، باران های موسمی است که باعث غیرقابل استفاده شدن ساحل کرالا در اواخرماه می می شود.

این تغییر آب و هوایی مسیر خود به سمت شمال شرق را ادامه می دهد تا حدود یک ماه و نیم کل کشور را طی می کند. سپس هوا به شدت گرم و شرجی می شود. در زمان باران های موسمی به خصوص در مناطق جنگلی شمال غربی و دلتاهای پست بنگال بارش می تواند ارتباطات را منحل و خرابی های اساسی ایجاد کند.
در ارتفاعات هیمالیا، ریزش کوه مرسوم است که تمام سیستم های دره را برای هفته ها مختل می کند.
در سپتامبر، باران های موسمی به مقدار قابل ملاحظه ای از شمال کاهش می یابد اما دو ماه طول می کشد تا ابرهای تیره به طور کامل از جنوب شرق کشور خارج شوند.

ساحل شرقی Andhra Pradesh و Tamil Nadu وجنوب کرالا، دومین بارش موسمی را بین دسامبر و اکتبر تجربه می کنند. درست زمانی که باران موسمی شمال غرب در Bay بنگال متوقف می شود.

تور هند

در دسامبر، بیش تر شبه قاره از آسمان صاف و دمای نسبتا خنک لذت می برند.
در زمستان، تضاد واضحی بین دمای شمال و جنوب هند مشاهده می شود. برای مثال زمانی که در دهلی بادهای سرد هیمالیا می وزد و برف می بارد. دشت های Tamilو سواحل کرالا تا بیش از 100کیلومتر به سمت جنوب، هنوز آفتابی است. با آمدن بهار، مرکز شبه قاره دوباره گرم می شود و تا اواخر مارس دمای هوا در بیش تر دشت های Gangetic و فلات Deccan به 33 درجه می رسد.
دما در می و اوایل ژون افزایش می یابد به طوری که همه مردم به مناطق کوهستانی کشانده می شوند. با افزایش دمای شبه قاره و کاهش شرجی از جنوب غرب، باران های موسمی در اواخر ماه ژون شروع می شود و آسودگی را برای میلیون ها هندی گرمازده به ارمغان می آورد.

بهترین زمان برای دیدن اکثر مناطق کشور هند، در طول فصل خنک و خشک، بین نوامبر و مارس است.
Delhi, Agra Varanasi, Rajasthan and Madhya Pradesh در این زمان آب وهوایی فوق العاده و گوا و هند مرکزی هوای نسبتا مناسبی دارند. گرمای جنوب همیشه طاقت فرساست اما در ماه های می و ژون ملایم می شود پس طوری برنامه ریزی کنید که بین ماه های ژانویه و مارس، Keralaو Tamil Nadu باشید. از این زمان به بعد ارتفاعات هیمالیا قابل عبور می شوند و فصل سخت در آگوست و سپتامبر به اوج خود می رسد درحالی که سایر مناطق شبه قاره زیر بارش باران های موسمی است.
منبع: HiHoliday

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • رضا رفسنجانب سه شنبه ۲۷ بهمن

    سلام. خسته نباشین. مطالب عالی بود.به امید دیدنیهای هند

استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info