مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول

استانبول، شهر امپراطوری های مختلف است که در دو قاره های آسیا و اروپا قراردارد. در این مقاله مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر جذاب را باهم مرور می کنیم:

  • تعداد بازدید: 10991
  • ارسال در تاریخ: ۸ اسفند ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۱ شهریور ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

Aya Sofya

این بنا به دستور پادشاه بیزانس Justinian  در شهر استانبول ساخته شده است و شاهکاری است که شکوه و ثروت این امپراطوری را به نمایش می گذارد.این کلیسا در زمان سلطنت عثمانی به مسجد و در قرن 20 به موزه تبدیل شد.

Aya Sofya

(Topkapı Palace (Topkapı Sarayı

این بنا در قرن 15 توسط Muhmet ساخته و تا قرن 19 محل سلطنت،پادشاهان عثمانی بوده است. Topkapı مجموعه ای از کاخ ها و حیاط های سرسبز است که به دریای Marmara, Bosphorus و Golden Horn ختم می شود.

naga در Chiang Mai

(Blue Mosque (Sultan Ahmet Camii

این مسجد،اولین بنایی است که Sultan Ahmet در پایتخت خود(استانبول)ساخت و به "مسجد آبی" شهرت دارد.مسجد آبی در اوایل قرن 17 ساخته شده و به دلیل داشتن 6مناره (مناره هفتم به mecca هدیه داده شد) در دنیای اسلام مشهور است.

Wat Rong Khun

(Basilica Cistern (Yerebatan Sarnıçı

این راهروی مجلل زیرزمینی به وسیله336 ستون در 12 ردیف استوار است و به عنوان محل ذخیره آبی امپراطوری بیزانس در قرن 6 ساخته شده است.برخی از ستون ها از بناهای پیشین به این مکان منتقل شده و دارای نقش برجسته است.از مهم ترین این گونه ستون ها، Medusa stones است که سر Medusa بر روی آن تراش خورده است.

Grand Palace

Hippodrome

این بنا محل اجتماع عمومی و برگزاری بازی ها،مسابقات و حتی جنگ های فرقه ای در زمان امپراتوری بیزانس بوده است.از این بنای قدیمی تنها بخش کوچکی از دیوار گالری آن به جای مانده است.

Wat Phra Kaew

Istanbul Archaeology Museum

این موزه شامل 3 بخش اصلی موزه مشرق،باستان شناسی و Mehmet:مجموعه بی نظیری از آثار هنری سفالین است.حتما از نمایشگاه Istanbul Through the Ages در بخش باستان شناسی دیدن کنید.

Istanbul Archaeology Museum

(Grand Bazaar (Kapalı Çarşı

این بازار که بین دو مسجد Nure Osmanıye  و Beyazıt  قرار گرفته،یکی از قدیمی ترین بازارهای جهان است.

Wat Suthat

Süleymaniye Mosque

مسجد سلیمانیه به دستور Sultan Süleyman توسط معمار مشهورعثمانی Sinan در قرن 16ساخته شده است. این مجموعه علاوه بر مسجد،شامل چندین مدرسه،بیمارستان،کتابخانه و حمام می شود.

Wat Kutao

(Spice Bazaar (Mısır Çarşısı

از "بازار ادویه" می توانید ادویه، lokum (نوعی شیرینی ترکی)،میوه و گیاهان خشک و خشکبار تهیه کنید.بیشتر هزینه ساخت این مکان،از مالیات هایی تامین شده است که در دوره عثمانی از تاجران مصری دریافت می شد.

Dolmabahçe Palace

این قصر نمایانگر تاثیر هنر و معماری اروپایی در دوره عثمانی در قرن 19 است.این بنا توسط Sultan Abdul Mecid I در اواسط قرن 19 ساخته شد تا جایگزین Topkapı Sarayı شود.

(Chora Church (Kariye Müzesi

این کلیسای بازسازی شده شکوه امپراطوری بیزانس را به نمایش می گذارد.دیوارها و سقف آن با کاشی کاری ها و نقاشی های زیبا تزیین شده است.این بنا نیز مانند Aya Sofya در زمان عثمانی به مسجد تبدیل شد." Chora" در لاتین به معنی کشور است.

Wat Dokeung

(Museum of Turkish and Islamic Arts (Türk ve Islam Eserleri Müzesi

این موزه که در قصر İbrahim Paşa(وزیر Sultan Süleyman) قرار دارد،شامل مجموعه بی نظیری از هنرهای دوره عثمانی:فرش های نفیس،خطاطی،سفالینه های زیبا و منبت کاری است.

Wat Doi Suthep

(Little Aya Sofya (Küçük Aya Sofya

پیش از اینکه Emperor Justinian بنای اصلی Aya Sofya را بسازد،این کلیسا را ساخت تا مطمئن شود این پروژه از نظر ساختاری قابل اجراست. نام اصلی این بنا،کلیسای Sergius و Bacchusاست. این کلیسا که در دوران عثمانی به مسجد تبدیل شد،هنوز هم به عنوان مسجد به کار می رود.

Wat Sri Suphan

Rüstem Paşa Mosque

یکی از زیباترین مساجد استانبول است که دیوارهای داخلی و خارجی آن با نقوش İznik به رنگ های آبی،سبز و قرمز تزیین شده است.

nagas

(Yedikule Fortress (Yedikule Hısarı

امپراطور Theodosius IIدر قرن 5 این بنا را ساخته است.از مهم ترین بخش های آن،طاق باستانی (Porta Aurea (Golden Gate  است که درهایی طلایی دارد.

Sanctuary of Truth

Ayasofya Hürrem Sultan Hamam

از سال 2011 این امکان برای گردشگران فراهم شد تا حمام حرم دربار عثمانی که برای همسر Sultan Süleyman ساخته شده بود را امتحان کنند.

Wat Benchamabophit

Galata Tower

این برج در اوایل قرن 14 ساخته شده است.از فراز این برج بود که Hezârfen Ahmed Çelebi برای اولین باردر سال 1638 از Bosphorus در اروپا به آسیا  پرواز کرد.

Wat Chaiwatthanaram منبع:HiHoliday.ir
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info