بانکوک کجاست؟

سفر به بانکوک، سفر به پربازدیدترین شهر توریستی است. از اقصی نقاط دنیا برای تعطیلات خود برنامه ریزی می کنند تا بانکوک و جاذبه هایش را ببینند. سفری که همه نیازهای یک توریست از لحاظ آرامش، امنیت، زیبایی، هیجان، تفریح و . . . را برآورده خواهد کرد. تور بانکوک یکی از جذاب ترین تورهای خارجی می باشد.

  • تعداد بازدید: 5103
  • ارسال در تاریخ: ۲۵ شهریور ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۸ آذر ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 20 دقیقه

تور بانکوک

تصاویر بانکوک

تور بانکوک عموما در قالب تورهای ترکیبی تایلند ارائه می شود. در واقع شما میتوانید تور بانکوک خود را به گونه ای برنامه ریزی کنید که از دیگر شهرهای بینظیر تایلند نیز دیدن نمایید. بانکوک پایتخت کشور تایلند که بهتر است قبل از اینکه به شرح بانکوک بپردازیم اطلاعاتی راجع به کشور تایلند در اختیار داشته باشیم. تایلند کشوری در جنوب شرقی آسیا یا خاور دور که کشورهای مالزی، میانمار، لائوس و کامبوج از چهار جهت با آن همسایه اند. تایلند به دلیل نزدیک بودن به دریا و آب و هوایی گرمسیری که دارد به سه دسته ی آب و هوایی گرم، مرطوب و خنک در فصل های مختلف تقسیم می شود و همین امر باعث بوجود آمدن جنگل ها، طبیعت بکر و سرسبز، شالیزارهای سرسبز برنج، باغهای میوه و ساحل شنی سفید در این منطقه شده که آن را به یکی از معروفترین قطب های گردشگری دنیا تبدیل کرده است. از شهرهای تایلند علاوه بر بانکوک که پایتخت این کشورست پاتایا، پوکت، جزیره ساموئی و جزیره فی فی را می توان جزء شهرهای پر گردشگر تایلند نام برد.

زبان و واحد پول تایلند

زبان تایلندی ها , تایلندی، واحد پولشان ِبت و دین مردمانشان 95% بودایی، 4% مسلمان و کمتر از 1% مسیحی و آیین های دیگری چون سیک و هندو و غیره است و هیچ تعصب مذهبی و فرهنگی در تایلند وجود ندارد و همه مردم از همه ادیانهای مختلف براحتی می توانند به تایلند سفر کنند. مهمترین صنعت که همیشه در تایلند در اولویت بوده صنعت توریسم است که عمده مخارج این کشور را تامین می کند ولی علاوه بر آن می توان به تولید محصولات کشاورزی و نساجی و غیره نیز اشاره کرد.

سفر به بانکوک

برای سفر به بانکوک بهترین و سریعترین و آسانترین راه هواپیماست. بانکوک دارای دو فرودگاه برای پروازهای بین المللی و داخلی دارد. فرودگاه بین المللی سووارنابومی با یاتا کد BKK پذیرای مسافران است و برای رفتن به شهرهای دیگر تایلند شما اول در فرودگاه بانکوک پیاده شده و از آنجا به دیگر شهرهای تایلند سفر خواهید کرد.
بانکوک در زبان تایلندی به معنی شهر فرشته هاست شهری که از یک سو معابد زیبا و بازارهای تاریخی و از سوی دیگر آسمان خراش ها، هتل ها و مراکز خرید مجلل را در خود جای داده است. بانکوک می تواند علاقه مندان به مدرنیته و سنتی را همزمان راضی نگه دارد حتی فرودگاه بانکوک نیز علاوه بر اینکه بافت سنتی و قدیمی و زیبای خود را حفظ کرده ولی بین المللی و بسیار مدرن است. تلاش دولتمردان بانکوک برآن است که در حالیکه سنتهای دیرین در زندگی روزمره مردم تجلی دارد و سنت های شرقی و قدیمی خود را حفظ می کنند ولی مدرنیته و زندگی اروپایی را نیز در بانکوک داشته باشند. بانکوک شهر کم ارتفاع و تختی است و چشم اندازهای مرتفع برای بانکوک بسیار ارزشمند است و می توان گفت مناظر مرتفع بانکوک در اصل همان برج ها و آسمان خراش هایی هستند که در آنها بناهای مذهبی، رستوران های شیک و حتی کوهستان های مصنوعی ساخته شده است.

جاذبه های بانکوک

تصاویر بانکوک
تصاویر بانکوک

جاذبه های بانکوک بسیار متعدد است و به دلیل تنوع زیاد می توان آنها را به چند دسته کلی تقسیم کرد که هر کدام از این دسته ها خود شامل چندین جاذبه می شوند بهتر است قبل از سفر به بانکوک این مقاله را حتما مطالعه کرده تا بتوانید براحتی جاذبه های مورد علاقه خود را در بانکوک پیدا کرده و حتما از آن ها دیدن نمایید.

معابد بانکوک

به دلیل اینکه مردم بانکوک اکثراً بودایی اند بیش از 26 هزار معبد (وات) در بانکوک وجود دارد و برای ورود به این معابد پوشیدن لباس های مناسب به طوریکه دستها و پاهایتان پوشیده باشد الزامی است. معنی دقیق "وات" معبد بوداییان و محل تحصیل و سکونت راهبان این آیین است که امروزه به تمامی اماکن مقدس آیین بودیسم و تمامی عبادتگاه های ادیان مختلف به غیر از مسجد در تایلند وات گفته می شود. از مهمترین بناهای بانکوک می توان به چهار معبد بودای طلایی، بودای خوابیده، بودای زمردین و معبد آرون اشاره کرد ولی علاوه بر این چهار معبد معروف ما به شما توصیه می کنیم که از معابد دیگر نیز بازدید نمایید.

  • گلدن ماونت یا معبد بودای طلایی بنای که بر روی تنها تپه بانکوک قرار دارد و از فراز آن می توان بناهای مذهبی دیگر را مشاهده کرد و همچنین دیدن نقاشی های دیواری بنای وات ساکت در مجاورت این بنا به شما توصیه می شود.
  • معبد بودای خوابیده یکی از بزرگترین و قدیمی ترین معابد بانکوک است که تعداد زیادی مجسمه بودا در خود جای داده است که بوداهای بزرگ خوابیده زیادی دارد این معبد قدیمی اولین مرکز تعلیم و تربیت عمومی به شمار می رود.
  • معبد بودای زمردین در محوطه کاخ پادشاهی واقع شده یک بودای نشسته از یشم سبز با لباسی زرین است. معبد بسیار باشکوهی دارد و همچنین با تغییر فصل طی مراسمی خاص لباس زرین این بودا توسط پادشاه تایلند عوض می شود.
  • معبد آرون یا سپیده صبح که از روی خدایان هندی نام گذاری شده اولین جایی است که نور سپیده صبح بانکوک را از آن می توان مشاهده کرد که شامل دو طبقه است و تراس های هر دو طبقه نور را به مجسمه های این معبد می تابانند.

دیدنی های بانکوک

تصاویر بانکوک

همانطور که در بالا اشاره کردیم اکثر جاذبه های مصنوعی تایلند ساخت خودشان در قرن اخیر است و معماری مدرنیته و طرح های اروپایی در دل بافت سنتی شهر زیبایی خاصی آفریده است. معماری های مدرن تایلند به شرح زیر است :

  • برج بایوک که فعلا مرتفع ترین برج بانکوک محسوب می شود 84 طبقه دارد و برای رسیدن به رستوران آن باید از راهروهایی که با سیارات و موجودات فضایی (مانند جنگ ستارگان و همراه با موسیقی همین فیلم) تزئین شده اند عبور کنید و پس از آن نمای کامل بانکوک در زیر پاهای شماست.
  • رستوران ریوروایب با فضای باز بر فراز رودخانه "چائو فرایا" با چشم اندازی زیبا است. البته در این رستوران فقط غذاهای تایلندی ارائه می شود.
  • کافه رستوران اسکای که برای رسیدن به آن باید از پله هایی که به سبک فیلم های هالیودی طراحی شده بالا روید همچنین قسمت های از فیلم هنگ آور نیز در اینجا گرفته شده و در این رستوران فضای رودخانه چائو و نمای افق بانکوک را به خوبی مشاهده میکند.
  • کاخ پادشاهی بانکوک یکی از مکان های گردشگری است که حتما توریست ها آن را بازدید می کنند زیرا در این کاخ زیبا معبد بودای زمردین نیز قرار دارد و منطقه بسیار وسیع از دیوارها و ستون های عظیم را داراست.
  • میدان سیام در تایلند ترکیبی از لوکس بودن و زیبایی را دارد و البته در قسمت گرانقیمت شهر واقع شده و براحتی میتوان آن را با خیابان های لوکس نیویورک و لندن مقایسه کرد و از مراکز خرید گرانقیمت و شیک آن ها بازدید کرد.
  • شهر سوخته شهر تاریخی آیوتایا که مدت زیادی در قدیم پایتخت تایلند بوده و جزء معدود بناهای تاریخی به جامانده از سالهای دور در این کشور می باشد. این شهر در قرن 17 از زیباترین شهرهای جهان بوده و امروزه جزء آثار جهانی یونسکو می باشد.

موزه های بانکوک , پارک های بانکوک و مراکز تفریحی بانکوک

تصاویر بانکوک
تصاویر بانکوک

بانکوک به خاطر داشتن آب و هوای معتدل طبیعت زیبایی دارد و همین امر باعث شده است که پارکها و مراکز تفریحی فراوانی داشته باشد همچنین برای توریست ها موزه های زیادی وجود دارد تا بتوانند از آن ها لذت ببرند از جمله مراکز تفریحی بانکوک میتوان به این موارد اشاره کرد:

  • موزه ی ملی تایلند نیز مانند سایر کشورها یک موزه ملی دارد که تاریخ این سرزمین در آن جای گرفته است و این موزه بزرگترین موزه در جنوب شرق آسیا محسوب می گردد. فرهنگ و تاریخ تایلند به یکباره در این موزه بزرگ جای داده شده همچنین این موزه تورهای رایگان به زبان های انگلیسی و فرانسوی در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و آلمانی در روزهای پنج شنبه و ژاپنی در اولین چهارشنبه و سومین چهارشنبه هر ماه برگزار می کند. کلیه تورها از ساعت ۹:۳۰ صبح و از گیشه بلیط فروشی آغاز می شوند.
  • موزه سه بعدی بانکوک پر از شگفتی و هیجان است عکس های که در این موزه گرفته می شود یکی از بهترین و خاطره انگیزترین قسمت سفر شما خواهد شد پس بازدید از این موزه را حتما در نظر داشته باشید.
  • دنیای وحش یا سافاری وورد یکی از بزرگترین باغ وحش های آزاد در آسیای شرقیست که به سه بخش تقسیم می شود. یک بخش محل نگهداری حیوانات وحشی، بخش دوم پارک پرندگان و بخش سوم پارک آبی که گونه های متعددی از حیوانات دریایی دارد. آزادی حیوانات در این بخش و نزدیکی تقریبی شما به آن ها جذابیت های زیادی برای شما و مطمئنن کودکان خواهد داشت. سافاری وورد مخصوص افرادی است که از باغ وحش خوششان نمی آید و با رفتن به سافاری وورد نظرشان به کل عوض میگردد.
  • رز گاردن مکانی است در 30 کیلومتری بانکوک که دریاچه زیبا در باغی بزرگ قرار گرفته و در آن نمایش های فرهنگی تایلند مانند بوکس، رقص سنتی، عروسی، شمشیربازی و نمایش فیل ها اجرا می شوند همچنین صنایع دستی سنتی تایلند در غرفه های برای گردشگران ارائه می گردد.
  • دریم وورد یک شهربازی بزرگ با انواع بازی ها و سرگرمی های متعدد است که بسیار برای کودکان و حتی بزرگترها نیز جالب است سرزمینی که با بازیهای هیجان انگیزی چون شهر برفی، تنگه باریک، اتومبیل عتیقه، گردباد، فرش پرنده، پیست اتومبیلرانی و . . . رویاهای شما را به حقیقت تبدیل می کند.
تصاویر بانکوک
  • شهربرفی یک شهر محصورشده با برف در گرمای بانکوک است که شما علاوه بر تفریحات تابستانی می توانید تفریحات زمستانی خود مانند اسکی و برف بازی و غیره را در این مکان تجربه کنید.
  • پارک چاتوچاک یکی از قدیمی ترین و بزرگترین پارکهای بانکوک است که در شمال شهر بانکوک قرار گرفته و یک دریاچه زیبا در این پارک خودنمایی می کند نمای پارک های بانکوک بخصوص این پارک بسیار سرسبز و جالب است و دوچرخه های برای گشت زدن در این پارک بزرگ به شما کرایه می دهند.
  • تور رودخانه با خولانگ عمومی ترین وسیله گردش در بانکوک محسوب می گردد خولانگ به معنی کانال و به عنوان یکی از شاخصه های بانکوک به شمار می رود و شما می توانید در کانال ها به وسیله قایق های محلی بانگ یو گردش نمایید.
  • تور رودخانه "چائو فرایا" کمی مجلل تر از خولانگ است زیرا که شما می توانید با کشتی های قدیمی و سنتی بانکوک و یا حتی کشتی های مدرن بر روی آن حرکت کنید و آرامشی وصف ناپذیر را در هر دو تور رودخانه ای احساس کنید ما به شما حداقل یکی از این دو تور رودخانه ای را توصیه می کنیم.

مرکز خرید و بازارهای بانکوک

تصاویر بانکوک

هیچ سفری بدون خرید بخصوص برای ما ایرانیها امکان پذیر نیست و در بانکوک با وجود داشتن بازارهای خرید متنوع هیچگاه دست خالی از بانکوک برنخواهید گشت ما در اینجا لیستی از مراکز خرید بانکوک را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  • بازار چینی ها یکی از بازارهای پر رفت و آمد بانکوک محسوب می گردد زیرا قیمت اجناس در این بازار به نسبت سایر نقاط بانکوک پایین تر و بهتر است و علاوه بر آن شما سوغاتی های متنوعتری را می توانید خریداری نمایید.
  • بازار روی آب که بر روی کانالهای شهر بانکوک انجام می گیرد خرید از فروشندگان محلی است که اجناس خود را روی قایق هایشان می فروشند و شما با قایق های محلی که در بالا به آن اشاره کردیم می توانید هم قایق سواری را تجربه نمایید و هم خریدی لذت بخش و تازه داشته باشید. این خرید نه تنها شما را خسته نمی کند بلکه آرامش وصف ناپذیری از حرکت ملایم قایق و دیدن رنگ های فوق العادی که برای فروش میوه و سبزیجات و . . . پیرامون شما را فراگرفته محسور کننده است.
  • بازار آخر هفته های چاتوچاک یک بازار پر از سوغاتی است که توریست های غربی اصولا آخر هفته ها برای خرید به آنجا می روند و تعداد زیادی بازدید کننده دارد و می توانید به روزترین لباس های فصلی را به راحتی در این بازار پیدا کنید.
  • مرکز خرید ام. بی. کی به جهت داشتن تنوع بالای محصولات و قیمت های ارزان در بین مردم بانکوک و گردشگران محبوبیت خاصی دارد. این مرکز خرید دارای دوهزار فروشگاه در هفت طبقه است و تمامی محصولات در آن به فروش میرسد.
  • بازار پتونم به عنوان بازار پوشاک و البسه با قیمت های بسیار ارزان به شمار می رود که شامل دو قسمت قدیمی که مانند بازار بزرگ تهران است و قسمت جدید مجتمع بزرگ و جدیدی است که دارای سیستم های خنک کننده مرکزی بسیار عالی دارد و کلا خرید کردن از بازار پتونم بسیار مقرون به صرفه است.
تصاویر بانکوک
  • مرکز خرید سیام پاراگون یکی از مجلل ترین مراکز خرید آسیا محسوب می شود تمام برندها و مارک های معتبر بین المللی در این مرکز خرید شعبه دارند و بهترین و جدیدترین مدل های روز و البته کاملا اورجینال در این مرکز خرید ارائه می گردد. این مرکز 4 طبقه با رستوران و آکواریوم تفریحی و سینماست و همه نیازهای مشتریان را یکجا برآورده می سازد.
  • سنترال وورد مرکز خریدی بزرگ با امکانات تفریحی و خرید مطابق با زندگی مدرن امروزی است. این مرکز خرید با داشتن فودکورت های بزرگ و متعدد، پیست های اسکی، سینما و برندهای معتبر خرید توریست ها را به خود جذب میکند.
  • گیسون پلازا یکی از دیگر مجتمع های لوکس بانکوک محسوب می شود که بهترین مارک های تایلندی و بین المللی در آن ارائه می گردد.
  • پانتیپ پلازا یک مرکز لوازم الکترونیکی، موبایل و وسایل جانبی است که دارای 5 طبقه از انواع و اقسام وسایل کامپیوتر، پرینتر، دوربین و اسکنر و . . . نیز می باشد.
  • بازار شبانه پتپونگ یک بازار با اجناس کپی یا غیراصلی از برندهاست که شما علاوه بر خرید شبانه در این مرکز می توانید از رستورانها و کافه های شبانه آنها برای غذاخوری یا استراحت استفاده نمایید.
  • بازار عمده فروشی بوبی بیش از چهل سال است که به عنوان مرکز پوشاک بانکوک شناخته می شود این مرکز قدیمی فروش عمده پوشاک را در بانکوک عهده دار می باشد و توریست ها می توانند انواع مدلهای اسلامی، غیراسلامی، برند و غیر برند را در این بازار خریداری نمایند.

غذاهای تایلندی و غذاهای بانکوک

تصاویر بانکوک

غذاهای تایلندی به علت اینکه این کشور میان چین و هند قرار دارد ترکیب جالبی از غذاهای این دو کشور است البته می توان گفت غذاهای آسیای شرقی تقریبا شبیه به همند با کمی تفاوت های کوچک. تایلندیها وعده غذایی مشخصی ندارند و میتوان گفت نوع غذاهای آن ها مستقیما به  اقلیم آب و هوایی که در آن زندگی می کنند بستگی دارد. مواد غذایی رایج در تایلند عبارتند از شیرنارگیل، تمرهندی، زنجبیل، برگ لیمو، فلفل قرمز و سیاه، سیر، زردچوبه، سس ماهی و ترکیبی از ادویه های تند در غذاهایشان. برنج به ویژه برنج سفید در همه غذاهای تایلندی استفاده می شود و بعد از آن رشته، کاری، ماهی و میگو در غذاهایشان به وفور یافت می شود.
آشپزی سنتی تایلند در قدیم بیشتر به شکل آب پز یا کبابی بود ولی با تاثیری که از چین ها گرفتند سرخ کردن و تفت دادن هم به آشپزشان اضافه شد. یک وعده غذایی تایلند تمام طعم ها را شامل می شود آن ها در یک وعده با سوپ شروع کرده و بعد از آن برنج با غذاهای متعدد خود همراه با کاری و سس های تند و ترش و شور را امتحان کرده و با دسرهای شیرین یا میوه ها تمام می کنند ولی به صورتی که ممکن همه اینها در یکجا و یا ترکیبی از آنها در یک غذا نیز به شما ارائه شود. ما در مقاله زیر به رستوران های خوب تایلند اشاره می کنیم.

تصاویر بانکوک
  • یوآ آرتا منطقه چینی های بانکوک که شامل ارزانترین و گرانترین رستورانهای شبانه بانکوک است شما در رستوران های این منطقه غذاهای چینی مانند سوپ رشته، غذاهای دریایی و کبابها را می توانید امتحان کنید.
  • فآآرتا منطقه هندی های بانکوک که فاصله کمی با یوآآرتا دارد. همانطور که در بالا اشاره کردیم غذاهای تایلندی ترکیبی از غذاهای چین و هند است و این مناطق نزدیک بهم با این ترکیبات غذایی بسیار برای گردشگران محبوب هستند.
  • میدان سیام که در متن بالا بدان اشاره کردیم جزء قسمت های لوکس بانکوک محسوب شده و به همین علت رستورانهای بسیار لوکس شیک اروپایی و آمریکایی دارد انواع غذاهای مختلف متعلق به هر کشور در این منطقه وجود دارد که محبوب ترین آنها ساندویچهای فست فود و غذاهای ژاپنی است.
  • جاده سوخومت یک جاده فروش غذاست جاده ای که در هر صد متر یک رستوران میبینید و انواع غذاهای مدرن و سنتی، ارزان و گران شما را به خود جلب می کند. در قسمت غربی این جاده غذاهای خاورمیانه ای مانند پاکستان و غذاهای عربی و در شمال و جنوب این جاده رستورانهای غربی مانند آمریکایی، ایتالیایی، فرانسوی، آلمانی و . . . را مشاهده می کنید.
  • جاده خوآسان پر از غذاخوریها مخصوص گردشگران اقتصادی و کم هزینه است و اغذیه فروشی ها ارزان باعث شدند که این جاده خیلی شلوغ شود و اکثر فضای رستورانها و کافه ها بازست و شما می تواند در فضای باز از نوشیدن قهوه و یا خوردن غذای خود لذت ببرید.

رستوران های بانکوک

رستوران های معروف بانکوک به قدری زیاداست که برای آنکه از وقت و حوصله شما خارج نشود ما فقط آن ها را نام می بریم تا شما اگر سفری به بانکوک داشته باشید بدانید که می توانید از این همه رستوران عالی خدمات بگیرید. رستوران آشپزخانه وینتاین، روزهای ملکه، غذاهای دریایی پیریسیده، پیریک پیریکلی، بسیل، امپریوم، تیسوس، تاندر، اکبر، آنجلینز، سینور پیکو، شین داکیکو، چیکن رایس من و صدها رستوران برتر دیگر.

رستوران ایرانی در بانکوک

رستوران ایرانی نور معروفترین رستوران ایرانی در تایلند به حساب می آید روزنامه ها و مجلات تایلندی به خاطر طعم و کیفیت غذاها، بارها از این رستوران تمجید کردند. این رستوران که در قلب بانکوک یعنی پتونام قرار داد به تازگی شعبه دوم خود را در برج بایوک اسکای افتتاح کرده است. ایرانی ها دیگر نگران غذا در بانکوک به هیچ عنوان نیستند.

تصاویر بانکوک
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info