جذب توریست عربستان

با وجود اوضاع اقتصادی که دنیا رو دگرگون کرده کشورهای که وابستگی اصلی آن ها به پول نفت می باشد باید فکری به حال خود بکنند در همین راستا عربستان سعودی وابستگی کشورش را به نفت کمتر و تمرکز خود را به سمت و سوی صنعت پردرآمد دنیا یعنی گردشگری سوق می دهد.

  • تعداد بازدید: 3911
  • ارسال در تاریخ: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱ مهر ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

تصمیم عربستان برای جذب توریست خارجی

این سرمایه گذاری از دو سمت به آن ها کمک شایانی خواهد کرد از یک سمت جذب گردشگران و از سمت دیگر مردم خود و اعراب دیگر را تشویق به بازدید از زیبایی های طبیعی کشور خود بنماید. هدفی با برنامه که امیدوارند تا سال 2030 کاملا به آن دست یابند.

تور عربستان

اقداماتی که عربستان در این خصوص انجام داده است یکی بازدید گروهی از معماران ایتالیایی از یکی از دهکده های باستانی عربستان به نام "رجال الما" است که این گروه برآن باورند که می توان این دهکده را به یکی از قطب های گردشگری عربستان تبدیل کرد و همچنین در تازه ترین حرکت برای تغییر ذهنیت مردم جهان نسبت به کشورش، تورهای ده روزه رایگان برای اینفلوئنسرهای معروف اینستاگرامی (آدمهای با دنبال کننده زیاد) برگزار می کند تا با تصاویری که از این سفرها بیرون میاد، هم ذهنیت مردم جهان رو نسبت به عربستان بهتر کند و هم عربستان رو به عنوان یک مقصد توریستی معروف نماید.

تور عربستان

آنها در استراتژی جدید خود بر قدرت تاثیرگذاران شبکه های اجتماعی حساب کرده و با کمک آنها به نمایش اماکن جذاب در این کشور می پردازند. انتظار می‌رود ویزای توریستی عربستان تا اواخر ماه سپتامبر در اختیار گردشگران قرار گیرد. با وجود اینکه دولت عربستان برای سفر اینفلوئنسرها هزینه های متعددی کرده است ولی هنوز بسیاری از برجسته ترین تاثیرگذاران گردشگری جهان دعوت عربستان را رد کردند و خیلی ها بر این باورند که می تواند ناشی از قتل جنجالی "جمال خاشقچی" و حوادث حقوق بشری باشد که فعلا بر صنعت گردشگری عربستان سایه افکنده است.

تور عربستان

قوانین جدید محدودیت حجاب در عربستان برای توریست ها

برنامه های که برای اینفلوئنسرها تا کنون تدارک دیده شده است، به شرح زیر می باشد.
  • بلیط VIP برای شرکت در مسابقات "گرند پریکس فرمول E " که برای اولین بار در عربستان سعودی برگزار شد.
  • گشت زدن در مجموعه سیاحتی نیوم که یک شهر بزرگ کویری-تفریحی است و عربستان میلیاردها دلار برای این شهر کویری-تفریحی خرج کرده است.
  • جشنواره موسیقی شهر العلا که در سیصد کیلومتری شهر مدینه قرار گرفته است.
  • گردش در سواحل عربستان که به تازگی تبدیل به منطقه آزاد برای بانوان و آقایان شده است.

عربستان سعودی جهت جذب توریست بیشتر طبق طرحی خبر داد که 50 جزیره در ساحل دریای سرخ را جزیی از مناطق گردشگری به حساب بیاورند که در این مناطق تحت قوانینی خارج از بقیه ی مناطق است. در این مناطق محدودیت حجاب و پوشش وجود ندارد و حتی توریست ها می توانند مشروبات الکلی مصرف نمایند.

تور عربستان

بازدیدکنندگان اینستاگرامی در سفر خود به عربستان گفتند که عربستان میزبان بسیار خوبی است و آن ها در سفر تمامی امکانات از قبیل فضا و غذا و حمل و نقل رایگان را داشتند و همچنی تفریحاتی که در بالا به آن اشاره شد و به گفته یکی از این بازدیدکنندگان آن ها در هتل خود موفق به جستجوی اینترنتی در مورد خاشقچی شدند و همین امر که سانسور یا فیلتری در اینترنت ندارند را یکی از نقاط قوت این کشور دانست.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info