10 جاذبه برتر تاریخی و گردشگری مشهد

مشهد یکی از بزرگترین شهرهای زیارتی و سیاحتی ایران به شمار می رود. مشهد محل شهادت امام رضا (ع) است که در روز آخر ماه صفر سال 203 هجری قمری شهید و درآنجا دفن شده اند که از این رو از اهمیت خاصی در بین شیعیان برخوردار است.

  • تعداد بازدید: 2618
  • ارسال در تاریخ: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

درباره مشهد

مشهد به عنوان پایتخت مذهبی ایران و نیز یکی از بزرگترین شهرهای زیارتی و سیاحتی ایران شناخته می شود. مشهد دارای آب و هوای نیمه خشک و زمستانهای سرد و تابستان های بسیار گرم است. شما می توانید با خرید بلیط هواپیما و یا از طریق زمینی بوسیله قطار یا اتوبوس به مشهد سفر کنید. علاوه بر حرم امام رضا (ع) مشهد دارای جاذبه های گردشگری و تاریخی دیدنی است که ما در اینجا به 10 مورد از بهترینهای آن می پردازیم.

حرم امام رضا (ع)

مشهد

هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، حضرت علی بن موسی رضا (ع) که در روز آخر ماه صفر سال 230 هجری قمری به دست مأمون، پسر هارون الرشید خلیفه ی عباسی به شهادت رسید و در شهر مشهد به خاک سپرده شد. حرم مطهر رضوی، از مهم ترین بنای تاریخی و مذهبی ایران به شمار می رود که سالانه میلیون ها زائر عاشق را به سمت خود می کشاند. این بنای تاریخی، فرهنگی و زیارتی، بعد از مسجد الحرام و مسجد النبی از مهم ترین دارایی های مذهبی مسلمانان به شما می رود. باید یادآور شویم که مشهد جزء شهرهای تاریخی ایران نیز محسوب می شود،در این شهر موزه های فراوان و جذابی وجود دارد. تور مشهد تجربه لذت بخش سفر به تاریخ کهن ایران را برای مسافران به ارمغان می آورد. یکی از جذاب ترین موزه های شهر مشهد، موزه حرم است.

پارک آبی سرزمین موج های آبی

پارک آبی مشهد

سرزمین موج های آبی اولین مجموعه آبی مشهد و یکی از بزرگترین و مجهزترین پارک های آبی در خاورمیانه می باشد. این پارک با سرسره های بزرگ و استاندارد در بین دیگر پارک های آبی از محبوبیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر به یکی از مهمترین و بزرگترین قطب های گردشگری مشهد بعد از حرم امام رضا (ع) تبدیل شده است.

آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی

مشهد آرامگاه فردوسی

یکی از مکان های که تورهای مسافرتی و تور مشهد مورد توجه قرار می دهد، بازدید از آرامگاه فردوسی بزرگ می باشد. مقبره این شاعر پارسی در 40 کیلومتری مشهد مقدس قرار دارد. فردوسی پدر زبان پارسی، بزرگ ترین حماسه سرای جهان می باشد. آرامگاه فردوسی بزرگ از ساختار سنگی و معماری شکوهمند هخامنشی الهام گرفته است.

پارک کوهسنگی

مشهد کوهسنگی

بهترین پارک مشهد، پارک کوهسنگی نام دارد که نقطه عطف طبیعت در آن نمایان است، شما می توانید عصر دلپذیری را همراه با عزیزانتان در این پارک به پیاده روی بپردازید و ساعات خوشی را تجربه کنید.

بازار مشهد

مشهد بازار

مشهد به عنوان مرکز زعفران جهان مشهور است. فرش مشهد نیز از محبوبیت جهانی خاصی برخوردار است. نقش حرم و تصاویر مقدس روی فرش ها یکی از علل این محبوبیت است. شما می توانید در بازار مشهد با هر نوع سلیقه و بودجه ای به راحتی خرید کنید. از سوغاتی های مشهد می توان به زعفران، زرشک، نخودچی و کشمش، نبات، خشکبار، ادویه هفت قلم، نقل، سجاده، مهر و تسبیح، عطر، نقره جات به همراه سنگه ای زینتی، صنایع دستی و ....

بقعه ی خواجه ربیع

مشهد خواجه ربیع

مقبره خواجه ربیع در میان باغ وسیعی واقع شده است، تمامی جلوه های زیبای هنری را می توانید در فضای این  باغ مشاهده نمایید. این مقبره روی چهار ایوان به ارتفاع 18 متر قرار گرفته است. تزیین دیوار باغ با کاشی کاری های رنگارنگ و خاص و همچنین نقاشی های جذاب، زیبایی های محیط باغ را دو چندان کرده است

مقبره حکیم عمر خیام

مقبره عمر خیام
جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای ترکیبی و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت www.hiholiday.ir مراجعه نمایید.

روزگاری ایران مهد بزرگان و نوابغ ارزشمندی همچون خیام بود. حکیم عمر خیام دانشمندی به نام و ستاره شناسی والامقام بود، مقبره این انسان فرزانه به سبک معماری مدرن طراحی شده است

روستای کنگ

مشهد روستای کنگ

روستای پلکانی کنگ در دامنه کوه های بینالود و در 29 کیلومتری شهر مشهد قرار گرفته است. این روستای تاریخی با قدمتی بیش از هزار سال مقصد فوق العاده ای برای گردشگران ایرانی و خارجی محسوب می شود. کنگ از لحاظ لغودی دو معنی دارد. اول به معنای پرنده ای با پنجه های قوی که در مناطق کوهستانی زندگی می کند و دوم به معنای دژی مستحکم تعبیر شده است. روستای کهن کنگ از جذابیت بصری بالایی برخوردار است. خانه های گلی در پایین کوه تصاویر زیبایی از طبیعت را به نمایش می گذارند. تورهای مسافرتی تجربه زندگی به شیوه سنتی را برای مسافران خود فراهم می سازند.

برج رادکان

مشهد برج رادکان

برج رادکان یکی از آثار معماری عصر ایلخانیان مغول است که در آن دوره به عنوان یکی از مراکز مهم نجومی به کار گرفته می شده که ساخت آن را به خواجه نصیرالدین توسی نسبت داده اند. برای افرادی که تمایل به معماری باستانی دارند، دیدن این روستا رادکان روی تپه می تواند گزینه ی ایده آلی باشد. برج های مخروطی و استوانه ای این روستا امکان مطالعاتی در زمینه های مختلف مخصوصا نجوم را محقق می سازد.

خانه ملک مشهد

مشهد خانه ملک

این بنا در خیابان امام خمینی مشهد واقع شده است و یکی از نمونه های زیبا و بی نظیر به جا مانده از معماری دوران اواخر عصر قاجاریه محسوب می شود. این بنا در گذشته بسیار وسیع تر بوده است اما در حال حاظر تنها بخش بیرونی آن باقی مانده است که شامل 2 طبقه می باشد. طبقه بالایی دارای سقف مشبک و منبت کاری شده چوبی و شومینه گچبری شده زیبا است. این خانه در حال حاظر جزء اموال میراث فرهنگی و گردشگری خراسان رضوی است.



عکس مشهد

اماکن-تفریحی-مشهد

تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷

عکس مشهد

مشهد-پایتخت-گردشگری-ایران

تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷


این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info