تور کویر ایران

هر ساله ایرانیان بیشماری به تور کویر  می‌روند و در این بین ما پذیرای توریست‌هایی هستیم که از کشورهای دیگر برای بازدید مناظر طبیعی ایران، که کویر نیز قسمتی از آن است، می‌آیند.
تور کویر زیبایی‌های منحصر بفرد خودش را دارد. ذرات ماسه‌ها و شن‌های داغ که در تلالو نور خورشید می درخشند. مانند جنگل‌ها و کوهستان‌های زیبای ایران، تور کویر  نیز عاشقان خود را دارد.

  • تعداد بازدید: 5184
  • ارسال در تاریخ: ۱ آبان ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱ بهمن ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

تور کویر

ماسه‌ها و تپه‌های طلائی در کویرهای ایران از جمله : دشت کویر، کویر لوت، کویر مصر، کویر شهداد، کویر حلوان، کویر بافق، کویر ورزنه و کویر مرنجاب سالانه مقصد میهمانان داخلی و خارجی هستند. ما به شما کویرهای ایران را معرفی می‌کنیم و تا بتوانید بهتر برای تور کویر برنامه ریزی کنید.
من از میان تورهای مسافرتی تور کویر را دوست دارم چرا که با کویر رابطه عاشقانه برقرار می‌کنم. لغزش شن‌ها و ماسه‌ها را بر روی تپه‌های شنی دوست دارم. تور کویر در کشورهای دیگر دنیا، مانند تور گبی در مغولستان، کویر آتاکاما در شیلی و کویر بزرگ آفریقا، انسان را وسوسه می‌کند، هر چه بیشتر به تماشایش می‌روید دوست دارید که بیشتر تجربه اش کنید. تور کویر برای هنرمندان از جمله: نقاشان و شاعران الهام بخش است. ماسه‌ها، امواج، سایه‌ها و رنگ ها در کویر بی‌نظیرند. حتما برنامه ریزی کنید و به تور کویر بروید تا شما هم محو زیبایی‌هایش شوید.

تور کویر

تور کویر یزد , کویر بافق

این شهر کویری از ماسه‌ها ساخته شده است و برای رفتن به این تپه های ماسه ای در ایران تنها نیم ساعت پیاده روی از شهر وقت می برد. این کویر واقع در خارج از شهر، یک مقصد محبوب برای خانواده ها و کویر دوستان است که در روزهای تعطیل و جمعه به تور کویر می‌روند. اگر به تور کویر یزد می روید، کویر یزد شلوغ ترین و پرجمعیت ترین تجربه شما خواهد بود.
شاید تصور کنید سفر شما در کویر با الاغ و قاطر خواهد بود اما  شما می‌توانید مانند تور کویر پرو، سوار شتر شوید. می‌توانید بر روی شن‌ها و ماسه‌ها بلغزید و سر بخورید و غروب آفتاب را تماشا کنید. اگر گروهی سفر می‌کنید می توانید یک ماشین بگیرید تا شما را به تماشای کویر ببرد. کویر منظره‌ی زیبایی برای عکاسی هست. می‌توانید بر شن‌های ابریشمی قدم بگذارید و حس عجیبی را تجربه کنید.

جوانب مثبت تور کویر در نزدیکی یزد :

  • نزدیکی به شهر یزد
  • دسترسی به آنجا آسان است. می توانید با ماشین و یا بر روی شتر کویر را بازدید کنید.
  • آفتاب بی نظیر و پر زرق و برق
تور کویر

تور کویر در نزدیکی اصفهان، کویر ورزنه

شما می توانید در یک سفر زیبا به شهر اصفهان، تور کویر ورزنه را رزرو کنید. شهر اصفهان زیبایی‌های زیادی دارد، حتی کویرش هم دیدنی است. در مسیر اصفهان به ورزنه می‌توانید از مناظر دیگر هم بازدید کنید، از دریاچه نمکی و تپه های ماسه ای که تجربه‌ شگفت انگیز برایتان به ارمغان می آورد. می‌توانید شبانه در نزدیکی کویر در یک کاروانسرا بمانید و غروب را به زیبایی هر چه تمام تر تماشا کنید. برای رسیدن به ورزنه ابتدا باید 2 ساعت از شهر اصفهان رانندگی کنید، بنابراین مانند کویر یزد، کویر ورزنه در نزدیکی شهر واقع نیست.

جوانب مثبت تور کویر ورزنه :

  • تپه های شنی طلایی زیبا
  • مناظر محصور شده از شن
  • ابرهایی نزدیک سطح زمین، پدیده ای که منظره ها را بسیار چشمگیر می کنند.
تور کویر

تور کویر در نزدیکی کاشان , کویر مرنجاب

تجربه‌های کویر در ایران بسیار شگفت انگیز است. جذابیت‌ها بی‌شمارند، هر کویری را بازدید کنید دوست دارید کویر دیگری را نیز ببینید. می دانید که شهر کاشان نیز، جذابیت‌های بی‌نظیر خود را دارد. بنا‌های تاریخی و فرهنگی غنی، اما یکی از بزرگترین جذابیت‌های آن کویر مرنجاب است. می‌توانید به کاشان بروید و پس از گشت و گذار در شهر، به تور کویر بروید. از بین سه کویری که در اینجا برای شما بازگو کردیم، این کویر هزینه ورودی دارد.
سکوت سراسر کویر مرنجاب را فرا گرفته است. تپه‌های نمکی در نزدیکی کویر خود را نشان می‌دهند. می‌توانید به سمت تپه‌های شنی بروید.
برای بازدید از کویر مرنجاب به یک ساعت رانندگی از کاشان نیاز است. بر تپه‌های کویر مرنجاب صعود کنید و در ماسه‌های خنک قدم بزنید. صدای شترها و پرندگان را می‌شنوید. آنقدر این کویر پهنا آور است که صداها در آن گم می‌شوند. زمانی که بر روی تپه‌ها نشسته اید، می‌توانید کامیون‌های زیادی را ببینید که در حال عبور ازجاده هستند. این کویر عصرها و شبهای سردی دارد، باید با خودتان لباس گرم بردارید. این کویر یکی از دست نخورده‌ترین کویرهای ایران است، منظره شگفت آور که انسان‌‌های اندکی برای دیدنش می‌روند.

جوانب مثبت تور کویر مرنجاب :

  • تپه‌های نمکی بی‌پایان در نزدیکی تپه‌های ماسه ای، یک احساس مکان بسیار دورافتاده به آن می دهد.
  • تنها 1 ساعت رانندگی از کاشان فاصله دارد و دسترسی به آن آسان است.
  • شترهای وحشی و طبیعت دست نخورده آن محشر است.
تور کویر

تور کویر نزدیک اصفهان , کویر مصر

این کویر در واقع روستایی بیابانی است که در خور و بیابانک در استان اصفهان واقع شده است. کویر مصر به دلیل مناظر منحصر به فرد، کویری بی نظیر در ایران است. تورهای کویری مصر یکی از محبوب ترین تورهای یک روزه از تهران و شهرستان‌های اطراف است. در حالی که این منطقه در بیشتر اوقات سال بسیار گرم و خشک است، اما باغهای زیبا و باشکوه و نخلستان‌های خرما در این منطقه وجود دارد. می‌توانید برای خود تجربه عالی خلق کنید، شتر سواری، سافاری و پیاده‌روی بر روی تپه‌های شنی تماما تجربه‌هایی شگفت انگیز هستند. شما در مکانی ایستاده‌اید که آسمان به شما نزدیک است. می‌توانید ستاره‌ها را با دست بچینید. در این منطقه کاروانسراهایی وجود دارند که می توانید چندین روز در آنها اقامت کنید.

جوانب مثبت تور کویر مصر :

  • باغهای زیبا و نخلستان‌های خرما در نزدیکی منطقه کویر
  • تجربه شترسواری، سافاری و پیاده روی
  • وجود کاروانسرا در کویر مصر برای اقامت‌ یک روزه و چند روزه
تور کویر

سخن پایانی درباره تورهای کویر ایران

در این مقاله به صورت خلاصه کویرهای ایران را به شما معرفی کردیم و برخی از زیباترین آنها را برای شما به تصویر کشیدیم. اگر از شما بپرسند بهترین کویر ایران کجاست، چه می‌گویید؟ قطعا همانطور که در این مقاله خواندید، هر کویر دارای ویژگی‌های منحصر به فرد و برخی جوانب مثبت و منفی است. بازدید از آنها یک تجربه شگفت انگیز است. شما را به دیدار و بازدید از این مناظر زیبا دعوت می‌کنیم. در تور کویر همراه ما باشید.

تور کویر تور کویر تور کویر تور کویر تور کویر تور کویر تور کویر تور کویر تور کویر تور کویر تور کویر تور کویر تور کویر تور کویر
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info