ده جای دیدنی مشهد مناسب برای عید

وجود بارگاه مطهر امام رضا علیه السلام باعث شده تا شهر مقدس مشهد، به اصلی‌ترین مقصد گردشگری در ایران تبدیل شود. این شهر مذهبی و توریستی در تمام ایام سال، به ویژه تعطیلات نوروز، میزبان زائران و مسافران بسیاری از داخل و خارج از کشور می‌باشد.

  • تعداد بازدید: 428
  • ارسال در تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 7 دقیقه

شهر مشهد از هتل‌های درجه یک و اماکن اقامتی لوکس برخوردار بوده و پس از شهر تهران دارای بهترین سیستم حمل و نقل عمومی شهری و برون شهری، بزرگترین مراکز خرید، پارک ها و شهر بازی‌های متعدد می‌باشد. در این مقاله به بررسی جاهای دیدنی مشهد برای عید خواهیم پرداخت.

جاهای دیدنی مشهد برای عید

شهر توریستی مشهد علاوه‌بر حرم مطهر امام رضا (ع)، دارای اماکن تاریخی، تفریحی، فرهنگی، تجاری، گردشگری و دیدنی بسیاری است که گردشگران با هر سلیقه و رده سنی، مجذوب خود می‌کند. با رزرو هتل های مشهد از ایران هتل آنلاین، می‌توان سفر خاطره‌انگیزی را در ایام نوروز تجربه کرد.

اماکن تاریخی مشهد

از اماکن تاریخی مشهد می‌توان به آرامگاه فردوسی، مقبره نادر شاه، گنبد سبز، گنبد خشتی، پیر پالاندوز، مدرسه پریزاد، خانه داروغه، خانه تاریخی توکلی، خانه ملک، خانه اردکانی، خانه پیشه وران، خانه کوزه کنانی، بقعه هارونیه، میل اخنگان و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

آرامگاه فردوسی

آرامگاه فردوسی یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد برای عید است که جزء جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این شهر به شمار می‌آید. ابوالقاسم فردوسی بزرگترین شاعر فارسی زبان دنیا است که مقبره ایشان در شهر توس و در 30 کیلومتری شهر مشهد قرار دارد.

محوطه زیبا و سرسبز، آبنما و لوکیشن‌های جذاب عکاسی، موزه، کتابخانه، آرامگاه شاعر بزرگ مهدی اخوان ثالث و استاد محمد رضا شجریان در این مجموعه، گردشی به یاد ماندنی را برای مسافران و زائران عزیز شهر مشهد رقم می‌زند.

  • مکان: توس، انتهای خیابان بهارستان
  • زمان بازدید: از ساعت ۸ الی 17
  • هزینه ورودی: ۵۰۰۰ تومان

اماکن تفریحی مشهد

از مهمترین جاهای دیدنی مشهد برای عید، می‌توان به بوستان های مشهد، شهربازی، پارک های آبی و مجتمع های تفریحی اطراف مشهد اشاره نمود که می‌توان پارک کوهسنگی، شهربازی پارک ملت، پارک جنگلی وکیل آباد، کارالند، هلیوم پارک، شهربازی هپی لند، سرزمین عجایب و باغ وحش وکیل آباد را نام برد.

سرزمین موج های آبی، پارک ساحلی آفتاب، سرزمین موج های خروشان، پارک آبی ایرانیان، پیست اسکی شیرباد، مجتمع تفریحی پدیده شاندیز، پینت بال جام جم، باشگاه سوارکاری، باغ پرندگان و سایر مراکز تفریحی مشهد، در طول سال میزبان گردشگران عزیز می‌باشند.

پارک ملت مشهد

پارک ملت یکی از بهترین جاهای دیدنی مشهد برای عید به شمار می‌آید که دارای فضای سبز بسیار زیبا و باشکوهی است. پارک ملت یکی از بزرگترین پارک‌های مصنوعی در ایران می‌باشد که در سال ۱۳۴۵ ساخته شد. این پارک در فصل بهار، میزبان جشنواره گل ها است تا چهره‌ای زیبا و به یادماندنی را از خود به نمایش بگذارد.

  • مکان: انتهای بلوار ملک آباد، میدان پارک، ورودی پایانه آزادی
  • زمان بازدید: به صورت 24 ساعته
  • هزینه ورودی: رایگان

اماکن فرهنگی مشهد

از اماکن فرهنگی مشهد می‌توان به موزه فردوسی، موزه آرامگاه نادری، موزه بزرگ خراسان، موزه آستان قدس رضوی، موزه مردم شناسی، موزه علوم و تاریخ طبیعی خراسان رضوی، موزه علوم زمین، موزه دانشگاه فردوسی، موزه آیین‌های پهلوانی، موزه نان، موزه حیات وحش و... اشاره نمود.

پردیس‌های سینمایی مشهد نیز از دیگر اماکن تفریحی این شهر می‌باشند که شامل پردیس سینمایی هویزه، سینما آفریقا، سینما قدس، مجموعه سینمایی سیمرغ، پردیس سینمایی اطلس، سینما پیروزی، پردیس سینمایی پارک بازار، سینما چند بعدی، سینما مهر کوهسنگی، سینما برفی و... است.

موزه آستان قدس رضوی

موزه بزرگ آستان قدس رضوی در سال 1316 در زمینی به مساحت 5700 متر در داخل حرم مطهر امام رضا، توسط آندره گدار فرانسوی در چند طبقه طراحی و ساخته شد تا ظرفیت آثار و هدایای مختلف اهدا شده به آستان قدس، را داشته باشد.

از گنجینه‌های موزه تاریخ حرم مطهر می‌توان به گنجینه سکه، گنجینه تمبر و اسکناس، گنجینه نقاشی، گنجینه ظروف، گنجینه مدال، گنجینه سلاح، گنجینه نجوم و گنجینه ساعت اشاره نمود. این موزه در ایام عاشورا، ۱۳ فروردین و ۲۱ ماه مبارک رمضان تعطیل می‌باشد.

  • مکان: حرم مطهر رضوی، صحن کوثر، ضلع شرقی
  • زمان بازدید: از ساعت 8 الی 18
  • هزینه ورودی: 5000 تومان

مراکز تجاری مشهد

مراکز تجاری و مجتمع‌های خرید از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد برای عید به شمار می‌آیند. از مراکز خرید مشهد می‌توان به منطقه تجاری و گردشگری سپاد، مرکز خرید آرمیتاژ، مرکز خرید پروما، برج تجاری آلتون، مجتمع کیان سنتر، بازار رضا، بازار جنت، مرکز خرید آسمان، برج سلمان، کاسپین مد، بازار فردوسی، مجتمع زیست خاور، ویلاژ توریست و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

منطقه تجاری و گردشگری سپاد

  • مجتمع تجاری الماس شرق
  • مجتمع وصال
  • برج بازار بین الملل خاورمیانه
  • بازار بین المللی خیام
  • بازار بین المللی شهید کاوه
  • مجتمع پارک ساحلی آفتاب
  • سرزمین عجایب
  • پارک علمی پروفسور بازیما
  • شهربازی سرزمین خورشید
  • سیرک ملل
  • پارک پرندگان

مجموعه تجاری سپاد با مساحت دو میلیون مترمربع، یکی از مجهزترین مناطق گردشگری در کشور است که میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری می‌باشد. این مجموعه در بلوار خیام مشهد واقع شده و از مراکز تجاری و تفریحی این مجموعه می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

اماکن گردشگری و ییلاقی مشهد

مناطق ییلاقی اطراف مشهد شامل شاندیز، طرقبه، روستاهای اطراف شاندیز و طرقبه، چالیدره، روستای دهسرخ، جاغرق، کردینه، اخلمد، درود، بوژان، سد کارده، دریاچه چشمه سبز، دره آل، کنگ و بسیاری مناطق ییلاقی دیگر می‌باشد که از پرطرفدارترین جاهای دیدنی مشهد برای عید به شمار می‌آیند.

جاذبه های طبیعی و تنوع نقاط بکر و دیدنی این شهر، هر گردشگری را مجذوب خود می‌کند تا از تماشای این طبیعت زیبا، روح خود را جلا دهد. گردشگران می‌توانند از طریق وبلاگ ایران هتل آنلاین با جاذبه های تفریحی و گردشگری مشهد به طور کامل آشنا شده تا سفری جذاب و فوق‌العاده را برای خود برنامه‌ریزی نمایند.

منطقه ییلاقی طرقبه شاندیز

به خاطر نزدیکی دو بخش طرقبه و شاندیز به یکدیگر، این منطقه به نام شهر طرقبه شاندیز شناخته می‌شود که دارای آب و هوایی بسیار مطبوع و خنک می‌باشند. از جاذبه‌های منطقه توریستی شاندیز می‌توان به شهر رویایی پدیده، مراکز خرید، رستوران‌ها و غذاهای معروف شاندیز، روستای زشک، جنگل، رودخانه و آبشارهای متعدد اشاره کرد.

رستوران و سفره خانه‌های سنتی، صنایع دستی، منطقه توریستی چالیدره، زیپ لاین، تله کابین، بازار بعثت، مرکز خرید ویلاژ توریست، پیست اسکی، پیست سوارکاری، پیست اتومبیل رانی، پارک وکیل آباد، بند گلستان، پارک پونه، پارک بهمن، دره ارغوان و رودخانه پنج دره از جاذبه‌های گردشگری طرقبه به شمار می‌آیند.

سخن پایانی

شهر مشهد، گزینه‌های بسیاری برای تفریح و گردش دارد که زائران و مسافران علاوه‌بر زیارت بارگاه مطهر امام رضا (ع) می‌توانند از اماکن تفریحی، گردشگری و طبیعی این شهر بهره‌مند شوند و سفری به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند.

بسیاری از جاهای دیدنی مشهد در فصل بهار از آب و هوا و زیبایی بیشتری برخوردار می‌باشند. چنانچه در ایام نوروز، قصد سفر به شهر مشهد را دارید؛ می‌توانید اقامتگاه مورد نظر خود را از ایران هتل آنلاین، انتخاب و رزرو نموده تا سفری جذاب و خاطره انگیز را در این شهر تجربه کنید.


منبع: جاهای دیدنی مشهد با عکس و آدرس
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info