دبی چی بپوشم؟

دبی بزرگترین شهر کشور امارات یک شهر لوکس با جمعیتی متنوع از هر ملیتی هست که مردمی با پیشینیه های فرهنگی مختلف در آن دیده می شود. در دبی فرهنگ سنتی عربی و سبک زندگی مدرن ترکیب شده است، در دبی حجاب اجباری نیست با این حال چون دبی یک کشور اسلامی است، اگر قصد سفر به دبی را دارید بهتر است پوششی داشته باشیم که با فرهنگ مردمان دبی سازگار باشد و به عقاید آن ها احترام بگذاریم.

  • تعداد بازدید: 1349
  • ارسال در تاریخ: ۱۵ مهر ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۲۹ مهر ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

در مکان های مختلف دبی چه پوششی داشته باشیم

اگر که تصمیم گرفته اید به به دبی سفر کنید و با قوانین نوع پوشش در دبی اطلاعاتی ندارید و با توجه به آداب و رسوم دبی نمی دانید که در هر موقعیتی چه لباسی مناسب است، این مقاله را تا انتها بخوانید. دبی یکی از جذاب ترین مقاصد دنیا برای سفر است. دبی یکی از مقاصد لوکس در دنیاست که تجربه ی متفاوت و منحصربفردی را به مسافران خود ارائه می دهد. در دبی می توان لذت غذا خوردن در رستوران های لوکس و هتل های فوق العاده را تجربه کرد. دبی یک مقصد مناسب برای یک تعطیلی آرام و راحت است و با مسافرت به دبی می توانید تجربه ی متفاوتی را در دنیای مسافرت خود داشته باشید. دبی یکی از امن ترین مقاصد برای مسافرتی می باشد و با سفر به دبی می توان آرامش را در یک شهر مدرن و زیبا تجربه کرد.

دبی، بزرگترین شهر امارات متحده عربی است، فرهنگ دبی با ترکیبی از تأثیرات عربی، اسلامی، آسیای جنوبی و غربی، طیف وسیعی از تجربیات را ارائه می دهد. بومیان دبی، معمولاً به سبک سنتی لباس می پوشند که نشان دهنده میراث فرهنگی و آداب و رسوم اسلامی آنهاست. مردان معمولاً یک عبای بلند سفید به نام ثوب یا کندورا به همراه روسری به نام کفیه می پوشند. زنان به طور سنتی عبایی به صورت یک شنل سیاه گشاد با چادر که به عنوان حجاب شناخته می شود به تن می کنند.

لباس پوشیدن در دبی

سبک لباس پوشیدن در دبی

دبی به دلیل ترکیب منحصر به فرد فرهنگ سنتی عربی و سبک زندگی مدرن، شناخته شده است که آن را به مقصدی هیجان انگیز تبدیل می کند. وقتی نوبت به انتخاب لباس در دبی می رسد، بهتر است که به گونه ای لباس بپوشید که به آداب و رسوم محلی و مردم آن احترام بگذارید.

دبی با جذابیت زیادی در دنیای مد و فشن، طراحان دنیای مد را به خود جذب کرده است. اگرچه پوشش موضوعی حساس در دبی است، اما طبق قوانین اسلامی حاکم بر این شهر، همه خانم ها می توانند لباس هایی را انتخاب کنند که نشان دهنده شخصیت آنها باشد. از آنجایی که دبی به عنوان یک شهر بین المللی شناخته می شود، لباس هایی از هر طبقه اجتماعی و فرهنگی پذیرفته می شود. با این حال، با توجه به اینکه لباس موضوع حساسی است، بهتر است به برخی از قوانین رایج مربوط به نوع پوشش در دبی توجه کنید.

نوع پوشش در مکان های عمومی دبی

در حالی که قوانین خاصی در نوع  پوشش برای مکان های عمومی مثل مراکز خرید، رستوران ها، اماکن گردشگری وجود ندارد اما بهتر است لباسی بپوشید که بیش از حد، جلب توجه نکند، خانم ها از شلوارک و دامن های خیلی کوتاه و بلوز خیلی کوتاه استفاده نکنند، لباس های خیلی تنگ نپوشند و بهتر است شانه و شکم خو را نیز پنهان کنند. مردان هم در مکان های عمومی  نباید شلوارک های خیلی کوتاه بپوشند یا تیشرت به تن نداشته باشند. از مکان های عمومی دبی می توان به برج خلیفه دبی، جزیره نخل دبی، جزایر جهانی دبی، دبی مال، فواره دبی، دیره دبی، هتل آتلانتیس دبی، برج العرب دبی و ...اشاره کرد.

پوشش در سواحل دبی

نوع پوشش در سواحل دبی

از معروف ترین سوااحل دبی می توان مارینا بیج، جمیرا، الممزار، ام سقیم، لامر و کایت را نام برد. در حالی که پوشیدن مایو و لباس های راحتی در این سواحل و استخرهای خصوصی یا کلوپ های ساحلی قابل قبول است، برخی از سواحل به عنوان سواحل خانوادگی در دبی شناخته می شوند. در این سواحل، قوانین مشخص تری برای پوشاک مردانه و زنانه در نظر گرفته می شود و ممکن است از مردان زنان خواسته شود که پوشش بهتری داشته باشند.

لازم به ذکر است پوشیدن مایو هنگام خروج از این مناطق ممنوع است. قدم زدن با لباس شنا در مراکز خرید، خیابان های عمومی یا سایر مکان های عمومی به طور کلی قابل قبول نیست شما می توانید از امکانات سواحل اختصاصی و استخرهای خصوصی هتلی که در آن اقامت دارید نیز استفاده کنید. سواحل دبی دارای امکانات تفریحی زیادی است از جمله ساحل آزاد جمیرا نمونه ای عالی از ساحل دبی مناسب برای خانواده است که دارای زمین والیبال و پیست دویدن برای کسانی است که دوست دارند تمرینات ورزشی خود را در حال حرکت ادامه دهند. 

ساحل آزاد جمیرا همچنین دارای یک کتابخانه و دکه های روزنامه فروشی متعدد است، بنابراین در حین لذت بردن از اوقات فراغت زیر نور خورشید، هرگز روزنامه و مجلات رها نخواهید کرد. ساحل آزاد جمیرا برای راحتی شما هنگام مطالعه میز و صندلی دارد. ساحل باز جمیرا یک ساحل معروف است و بیشتر به دلیل تمیزی و موقعیت مکانی خوبش شناخته شده است که دقیقاً در کنار مرکز خرید مرکاتو با ویلاهای مسکونی در نزدیکی آن قرار دارد. در این ساحل ناجیان غریق نیز حضور دارند و ساحل مجهز به دوش و رختکن است.

نوع پوشش در مکان های سنتی دبی

قوانین نوع پوشش در دبی در بازارهای سنتی سختگیرانه تر از مکان های توریستی است. بنابراین باید محافظه کارانه لباس بپوشید تا باعث آزار مردم محلی نشوید، به خصوص در منطقه قدیمی دبی که بیشتر، محلی و بافت قدیمی دارد. به عنوان یک راهنمای کلی در مورد پوشاک در مکان های سنتی در دبی می توان به موارد زیر اشاره کرد: بهتر است از لباس هایی پوشیده و روشن برای پوشاک خود در مکان های سنتی در دبی استفاده کنیم. بهتر است از لباس های خنک و بلند استفاده کنیم. سعی کنیم از لباس های راحت و گشاد در پوشش خود در مکان های سنتی در دبی استفاده کنیم. توجه به پوشش در مکان های سنتی در دبی بسیار اهمیت دارد.

پوشش کلاپ شبانه دبی

نوع پوشش در کلاب های شبانه دبی

پوشش در کلاب شبانه دبی هم باید با فرهنگ دبی همسو باشد. برای نوع پوشش در کلاب شبانه در دبی سعی شود از لباس های شیک و جذاب و راحت با رنگ های روشن استفاده کنید و از رنگ های تیره و سنگین پرهیز کنید. همچنین اگر می خواهید از لباس های شیک و جذاب در کلاب شبانه در دبی استفاده کنید بهتر است از لباس های آستین دار و شلوار های کوتاه استفاده کنید و از پوشیدن کفش ورزشی خودداری کنید. همچنین توجه به پوشش و لباس های راحت و شیک برای آقایان و خانم ها در دیسکو در دبی بسیار اهمیت دارد زیرا افراد می‌تواند از همه‌ سطوح یک جامعه و فرهنگ های مختلف در آن شرکت کنند.

پوشش در سافاری دبی

نوع پوشش در سافاری دبی

همچنین اگر در دبی به سافاری می روید، بهتر است لباس های نرم و کفش راحتی بپوشید. سافاری در دبی یک تجربه‌ی جذابی است که باید آن را تکرار کنید. سافاری در دبی تجربه ای باورنکردنی است. سافاری معمولاً در یک جیپ یا وسیله نقلیه مشابه ماشین های سافاری انجام می شود، سافاری معمولا در جاده های ناهموار و علفزارهای مرتفع انجام می شود و شما می توانید با سوار شدن موتورهای چهارچرخ نیز لذت ببرید.

در حین سافاری در دبی، حیات وحش را از نزدیک دنبال کنید و می توانید در آنجا شتر سواری کنید. بهتر است هنگام سافاری در دبی لباس های نرم و راحت بپوشید، برای سافاری دبی بهتر است لباس های نرم و کفش پاشنه تخت بپوشید، سعی کنید از رنگ های روشن و شیک در لباس سافاری دبی خود استفاده کنید، سعی کنید هنگام سافاری در دبی لباس هایی بپوشید که بسیار خوب و سازگار با آب و هوای دبی و لباس های دبی باشد.

با توجه به اینکه دبی، آب و هوای گرم و خشکی دارد، برای پوشاک خود در یک تور سافاری، بهتر است از لباس های خنک، راحت و در عین حال با رنگ های روشن و شیک استفاده کنیم. بهتر است لباس هایی را انتخاب کنید که با آب و هوای دبی و پوشش دبی در سافاری بسیار خوب و همسو باشند. زیرا در این تورها ممکن است مجبور شوید فعالیت بدنی زیادی داشته باشید و هر چه لباس های اسپرت تری داشته باشید، راحت تر خواهید بود. اگر قصد دارید در سافاری دبی خود از مناطق روستایی و شهرهای کوچک دیدن کنید، ایده بدی نیست که لباس سنتی بپوشید.

نوع پوشش در اماکن مذهبی دبی

لباس مناسب برای بازدید از اماکن مذهبی مثل مساجد و یا ساختمان های دولتی باید به گونه ای باشد که تمام بدن، دست ها و پاهای شما را بپوشاند، زنان باید شلوار یا دامن بلند در بازدید از اماکن عمومی به تن داشته باشند، گذاشتن شال نیزبه زنان توصیه می شود.

مردان نیز در نباید شلوارک یا تیشرت های آستین کوتاه در هنگام بازدید از مکان های عمومی بپوشند.

نوع پوشش در فصل زمستان دبی

زمستان در دبی از ماه دسامبر تا مارس است اما زمستان در دبی خیلی سرد نیست و نیازی به پوشیدن کاپشن های گرم و خزدار پیدا نمی کنید. دما در این فصل ملایم و خنک است و داشتن کت و شال و ژاکت و کاپشن چرمی کفایت می کند.

سخن پایانی

دبی یک شهر جهانی با جمعیتی متنوع است و مردمی با پیشینه‌های فرهنگی مختلف با ترکیبی از لباس‌های سنتی و لباس‌های مدرن به سبک غربی دیده می‌شوند. بسیاری از اماراتی ها نیز گرایش های مد معاصر را پذیرفته اند و اگر از آداب و رسوم سنتی پیروی نکنند، ممکن است لباس های شیک و مدرن بپوشند.

با این حساب بهتر است برای مکان های رفت و آمد در دبی لباس هایی را انتخاب کنید که طبق فرهنگ آنجا باشد و تفاوت چندانی با سبک لباس پوشیدن و پوشش ساکنان دبی و جمعیت محلی این شهر نداشته باشد. البته هر سبکی ازپوشش را می توان در این مکان ها داشت. اما اگر برای شما مهم است که مثل عموم مردم باشید و جلب توجه نکنید، بهتر است به این نکته توجه کنید.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info