میدان تکسیم کجاست

یکی از نیاز های اساسی همه ی شهرها، یک میدان اصلی است که استانبول هم از این قاعده مستثنی نیست و قلب استانبوال میدان تکسیم نام دارد. میدان تکسیم خیلی بزرگ نیست ولی میان هیاهویی از ترافیک و هتل های فوق مدرن، چایخانه و کافی شاپ های متعدد، دفاتر کاری با ظاهری شیک و.... قرار دارد و از معروف ترین مراکز گردشگری استانبول است.

  • تعداد بازدید: 10647
  • ارسال در تاریخ: ۴ دی ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۷ دی ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

میدان تکسیم کجاست؟

میدان تکسیم

میدان تکسیم یکی از مراکز گردشگری استانبول است. میدان تکسیم در منطقه ای بنام بی اغلو(بیوگلو) قرار دارد. منطقه ی بی اغلو در قسمت اروپایی شهر استانبول قرار دارد. میدان تکسیم ( تقسیم) در واقع قلب استانبول و مرکز فرهنگی-هنری آن است. تکسیم منطقه ای توریستی که فروشگاه ها، هتل ها و رستوران های محبوبی دارد، از دیگر مناطق جذاب تکسیم، موزه ها، پارک ها و بناهای تاریخی است که طرفداران بسیاری دارد.
مهم ترین و اصلی ترین میدان استانبول، تکسیم که اجتماعات محلی، جشن های سالیانه، اعیاد و برخی کنسرت ها در این میدان برگزار میشود. یکی از خیابان های پرطرفدار و پر جاذبه ی استانبول، خیابان استقلال است که به میدان تکسیم وصل میشود. بنای یادبود جمهوری ترکیه توسط پیترو کانونیا در سال 1928 در میدان تکسیم ساخته شده است. ایستگاه مرکزی شبکه ی مترو استانبول هم در میدان تکسیم واقع شده است.

فاصله میدان تکسیم تا محله های دیگر استانبول

میدان تکسیم
  • از میدان تکسیم تا برج گاتالا 25 دقیقه پیاده راه دارید.
  • از میدان تکسیم تا کاخ دلمه باغچه 20 دقیقه پیاده راه است.
  • از میدان تکسیم تا ایاصوفیه 30 دقیقه با ماشین راه است.
  • از میدان تکسیم تا بازار بزرگ استانبول 20 دقیقه با ماشین راه است.
  • ساحل فلوریا استانبول تا میدان تکسیم چیزی حدود یک ساعت فاصله دارد.
  • فاصله ی میدان تکسیم تا نزیکترین ساحل: ساحل کیلیوس استانبول تا میدان تکسیم حدودا 1:30 راه دارد.

نزدیکترین دیدنی ها به میدان تکسیم

بنای یادبود جمهوری استانبول

یادبود استقلال اصلی ترین نماد میدان تکسیم است که در مرکز میدان قرار دارد و توسط مجسمه ساز معروف ایتالیایی، پیترو کانونیکاست ساخته شده است و شامل تندیسی از رهبران انقلابی ترکیه، ایسمست اینونو و آتاتورک است.

خیابان استقلال استانبول

میدان تکسیم

یکی از محبوب ترین و معروفترین خیابانها در استانبول، خیابان استقلال است که در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد و در عین حالیکه طولانی است میتواند به خاطر داشتن مغازه های رنگارنگ چندین ساعت شما را سرگرم کند و سنگفرشی بسیار زیبا دارد. با گذر و گردش در این خیابان به علت مراکز خرید متنوع و متعددی که دارد، خریدی لذت بخشی را خواهید داشت، همچنین رستورانهای شیک، مراکز خرید، سالن های مختلف سینما، بارها و کلاب های شبانه از دیگر ویژگی های این خیابان است. خیابان استقلال در جنوب میدان تکسیم قرار دارد که یک طرفش به میدان تکسیم و طرف دیگرش به ایستگاه مترو شیشانه میرسد.

محله سلطان احمد استانبول

میدان تکسیم

در خیابان استقلال و نزدیکی میدان تکسیم، محله سلطان احمد قرار دارد. از جمله جاذبه های این محله میتوان به مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، مسجد سلیمانیه، حمام های تاریخی و بازار بزرگ اشاره کرد.

فاصله میدان تکسیم با خیابان شیشلی :

یکی از باکلاس ترین و معروفترین خیابانهای استانبول، خیابان شیشلی است که تقریبا 5 دقیقه با میدان تکسیم فاصله دارد که برخی از مدرن ترین مراکز خرید از جمله جواهر هم در این خیابان است.

فاصله ی میدان تکسیم با خیابان لاله لی :

یکی از شلوغترین و قدیمی ترین خیابانهای استانبول با غذاخوری ها و مغازه های متعدد و هتل های ارزان قیمت است که نزدیک به آکسارای است و حدودا 10 دقیقه با اتوبوس تا تکسیم راه دارد.

فاصله ی میدان تکسیم با آکسارای :

یکی از قدیمی ترین منلطق استانبول، آکسارای است که به علت اینکه جز مراکز عمده فروش پوشاک، پارچه، کیف و کفش به حساب می آید میتوانید خریدی ارزان را در آکسارای تجربه کنید. از میدان تکسیم تا آکسارای حدودا 10 دقیقه با اتوبوس راه دارید. البته میتوانید از طریق مترو تکسیم هم به ینی کاپی و بعد آکسارای بروید.

فاصله ی میدان تکسیم با خیابان با کرکوی :

خیابان باکرکوی رو به دریای مرمره است که رستوران ها و مراکز خرید زیادی دارد و به علت اینکه هتل هاییکه در این خیابان اند، ارزان هستند، میتوانید اقامتی ارزان را هم در این خیابان داشته باشید. از میدان تکسیم تا خیابان باکرکوی حدودا 45 دقیقه با اتوبوس راه دارید.

فاصله ی میدان تکسیم با خیابان وطن :

 خیابان وطن استانبول یکی از خیابانهای معروف است که به آکسارای هم نزدیک است. مرکز خرید هیستوریا هم در همین خیابان است و ایستگاه مترو ینی کاپی هم درخیابان وطن است.

فاصله ی میدان تکسیم با فیندیک زاده :

فیدینگ زاده بعد از میدان تکسیم از توریستی ترین و معروف ترین مناطق استانبول است و مراکز خرید، کافه تریا و رستورانهای بسیاری را در خود جا  داده است. از فیندیک زاده تا آکسارای 15 دقیقه پیاده راه دارید و میتوانید از بازار های محلی و جمعه بازار های این منطقه هم لذت ببرید. از میدان تکسیم تا فیندیک زاده 15 دقیقه با اتوبوس راه دارید.

از میدان تکسیم تا پل بغاز :

میتوانید با فونی کولار از میدان تکسیم به ایستگاه کاباتاش بروید و آنجا با اتوبوس های E25 به پل بغاز بروید.

چگونه از میدان تکسیم به ساحل ببک برویم ؟

اگر میخواهید از میدان تکسیم از طریق مترو به ساحل ببک بروید باید درایستگاه کاباتاش پیاده و اتوبوس خط E25 را سوار شوید یا میتوانید مترو خطM2  را در ایستگاه LEVENT پیاده شوید و بعد با تاکسی تا ساحل ببک بروید.

مراکز خرید تکسیم

میدان تکسیم

بهترین پاساژها برای خرید درمیدان تکسیم استانبول قرار دارند که علاوه براینکه فروشگاه های زیادی دارند، مراکز گردشگری و تفریحی متنوعی هم در خود جای داده است. یکی از مزایای خرید از مراکز خرید تکسیم، نزدیکی به هتل ها است چرا که گردشگران خیلی راحتتر و سریعتر میتوانند خرید های خود را به هتل ببرند و به استراحت بپردازند.

مرکز خرید بی اغلوایش نزدیک میدان تکسیم

اگر ترجیح میدهید از مراکز ارزان خرید کنید پیشنهاد ما به شما مرکز خرید بی اغلوایش است که کلی اجناس خوب از جمله پوشاک، کیف و کفش و... را با قیمتی پایین میفروشد. شاید تعجب کنید از قیمت های پایین اجناس مارک دار در این پاساژها اما تمامی برند ها در این مراکز نمایندگی دارند و متوجه خواهید شد که بالاترین کیفیت را با مناسب ترین قیمت خریداری نموده اید.

مرکز خرید فروم در میدان تکسیم استانبول

یکی از بزرگترین و بهترین مراکز خرید شهر استانبول مرکزخرید فروم است که در قسمت اروپایی شهر یعنی میدان تکسیم قرار دارد و حدود 5000 نفر پرسنل دارد و حدودا 280 برند داخلی و خارجی در این مرکز خرید نمایندگی دارند و یه چیزی حدود 20 میلیون نفر سالانه از این مرکز، خرید انجام میدهند و مساحت مرکز خرید فروم 495000 متر مربع است. مرکز خرید فروم بخش های متفاوتی دارد مثل کیف و کفش، پوشاک، لوازم آرایشی و لوازم دیجیتالی با انواع برند های معروف دنیا.

مرکز خرید جواهر در تکسیم

میتوانید بهترین خرید خود را در مرکز خرید جواهر انجام دهید چرا که در خیابان استقلال قرار دارد و دارای 245 مغازه و فروشگاه است که نمایندگی معروف ترین برند های ترکیه را دارند. از جمله امکانات مرکز خرید جواهر میتوان به سینما، رستوران، کافی شاپ، پارکینگ برای 2500 خودرو و... نام برد.

مرکز خرید ترکوز در تکسیم

قیمت ها در مرکز ترکوز باور نکردنی است! ترکوز جزو بهترین مراکز خرید استانبول است که نزدیک میدان تکسیم قرار دارد و میتوانید بعر از یک گردش خاطره انگیز به خرید کردن با مناسب ترین قیمت ها بپردازید.

هتل های تکسیم

میدان تکسیم

هتل های پنج ستاره تکسیم

هتل پوینت تکسیم (Point Taksim) استانبول

هتلی پنج ستاره که با فاصله ی 100 متری میدان تکسیم است. از جمله امکانات هتل پوینت تکسیم میتوان استخر سرپوشیده، حمام بخار، سونا، سولاریوم، 6 اتاق کنفرانس، 2 رستوران، کافه و بار، صرافی، سالن بدنسازی و هندبال، خط تلفن مستقیم در اتاق ها، اینترنت، مینی بار و گاوصندوق و در صورت نیاز با پرداخت هزینه ی بیشتر استفاده از خدمات پزشکی و سرو غذا در اتاق و... نام برد.

هتل دیوان تکسیم (Divan) استانبول

هتلی پنج ستاره و در چند قدمی تکسیم با طراحی مدرن و 191 اتاق. از جمله امکانات این هتل میتوان تلوزیون ال سی دی و مینی در همه ی اتاق ها رستورانی با منوی غذای بین المللی و ترکی و مدیترانه ای، سرو غذای ژاپنی در رستوران ژاپنی مارومی و سالن هایی ویژه ی افرادیکه به ورزش علاقه دارند، حمام ترکی و... . از فرودگاه تا هتل دیوان حدودا 20 کیلومتر فاصله است.

هتل (Marmara) تکسیم استانبول

هتلی پنج ستاره که میتوان از پشت پنجره هایش میدان تکسیم و خیابان انتقلاب را تماشا کرد با 388 اتاق لوکس و امکاناتی نظیر وای فای، استخر روباز و حمام ترکی، کافه رستوران و... با چشم اندازی زیبا و کف پوش پارکت. هتل مارمارا در میدان تکسیم قرار دارد که تا فرودگاه 20 کیلومتر فاصله دارد.

هتل های 4 ستاره تکسیم


هتل گرین پارک تکسیم (Green Park Taksim) استانبول


هتلی چهارستاره که در 100 متری میدان تکسیم قرار دارد با 180 اتاق در 10 طبقه با امکاناتی نظیر صرافی، 3 اسانسور، سالن کنفرانس، رستوران و بار، کافی نت، کلاب کودکان، ایستگاه دوچرخه، سونا، استخر سرپوشیده، حمام ترکی، باشگاه بدنسازی و با پرداخت هزینه ی اضافی میتوانید از ماساژ و خدمات خشکشویی و سرو غذا در اتاق هم استفاده نمایید.

هتل سیتی سنتر (City Center) تکسیم در استانبول

هتلی چهار ستاره که حدودا 1 دقیقه تا میدان تکسیم راه دارد با دسترسی راحت و نزدیکی به انواع وسایل نقلیه مثل مترو و تراموا و ... با دکوراسیونی شیک و مدرن و امکاناتی چون حمام ترکی، کافه بار و اغذیه فروشی در لابی، رستوران روی بام هتل، سیستم تهویه مطبوع، مینی بار در اتاق ها و ....

هتل ماربل (Marbel) تکسیم در استانبول

هتلی چهارستاره که در 50 متری میدان تکسیم قرار دارد که تا فرودگاه آتاتورک 20 کیلومتر فاصله دارد. هتل ماربل 89 اتاق دارد در 11 طبقه دارد با امکاناتی نظیر سالن کنفرانس، 3 آسانسور، بار و رستوران و تهویه مطبوع، استخر سرپوشیده، با پرداخت هزینه ی اضافی میتوانید از خدمات ماساژ و خشکشویی و حمام ترکی هم استفاده نمایید.

هتل مرکور (Mercure)

هتلی چهار ستاره با فاصله ی 10 دقیقه ای از میدان تکسیم با امکاناتی مثل وای فای، نمای رو به دریا و...

هتل گلدن ایج (Golden age) تکسیم در استانبول

هتلی چهار ستاره با فاصله ی 5 دقیقه ای از میدان تکسیم با 180 اتاق و امکاناتی نظیر صرافی، کافه بار رستوران، استخر روباز، سالن بدنسازی، سونا، حمام ترکی، سالن بیلیارد و خدمات ماساژ و سرو غذا در اتاق و خشکشویی با پرداخت هزینه ی اضافی. انواع غذاهای بین المللی و ترکی  وانواع نوشیدنی ها در تراس.

هتل لیون (Lion) تکسیم در استانبول

هتلی چهار ستاره در نزدیکی 80 متری میدان تکسیم با 100 اتاق شیک و امکاناتی مثل استفاده از تراس و استخر روباز، پیش غذا و غذاهای ترک، خط تلفن مستقیم و...

هتل کریستال (Crystal) تکسیم استانبول

هتلی چهار ستاره نزدیک میدان تکسیم با 215 اتاق بزرگ و سالن های کنفرانس، اینترنت بی سیم، سیستم تهویه مطبوع، مینی بار در اتاق ها، گاوصندوق و...

اسکله های نزدیک تکسیم

اسکله کاباتاش : یکی ازاسکله های معروف نزدیک میدان تکسیم اسکله ی کاباتاش است که بسیار شیک و مجهز است و از طریق مترو تکسیم و تراموای کاباتاش در دسترس است.

اسکله بشیکتاش : یکی از اصلی ترین اسکله ها درنوار بسفر و قسمت اروپایی که نزدیک ترمینال اتوبوس است و برای دسترسی به این اسکله میتوانید از تکسیم، ون های بشکیتاش- تکسیم استفاده کنید.

اسکله ینی کاپی : بزرگترین اسکله در منطقه مرمره است که به مقصد آوجیلار اتوبوس دریایی هم دارد.

چگونه از میدان تکسیم به تنگه بسفر بریم؟


تنگه بسفیر فقط یک راه ارتباطی بین آسیا و اروپا نیست چرا که بخاطر انواع جاذبه های گردشگری مختلفی که دارد: انواع کاخ ها و... مورد توجه توریست ها قرار گرفته است. برای رسیدن به تنگه بسفر میتوانید از مترو و اتوبوس استفاده نمایید.

رستورانهای تکسیم

میدان تکسیم
اینجا قصد داریم بهترین رستوران های تکسیم را به شما معرفی کنیم که خوشمزه ترین غذاهای محلی و ترکی و بین المللی را سرو میکنند هنگامیکه در حال گشت و گذار در خیابان استقلال و میدان تکسیم هستید میتوانید از غذاهای لذیذ این رستورانها میل کنید.

رستوران اوتانتیک (Otantik) : یکی از بهترین رستورانهای تکسیم که غذاهای سنتی طبخ میکند و مقرون به صرفه هم هست رستوران اوتانتیک است که بره کباب هاش زبانزد همه است.

آدرس: Asmalı Mescit Mh., İstiklal Cd

رستوران 360 (Istanbul 360) : دلیل شهرت این رستوران علاوه بر منوی ترکیبی از ترکی و مدیترانه ای و هندی و ایتالیایی اش ویوی 360 درجه به شهر استانبول است که این رستوران با قرار گرفتن در ارتفاع حس شناور بودن را به گردشگران میدهد واجرای زنده در برخی شب ها هم دارد.

آدرس: Tomtom Mh. Istiklal Cad. Misir

رستوران هاوس کافه (The House Cafe) : یکی از بهترین رستوران های تکسیم با استایلی غربی و نورپردازی چشم نواز و موسیقی ملایم است که غذاهای ایتالیایی را بسیار حرفه ای سرو میکند و میتوانید بهترین و سالم ترین ماهی ها را در این رستوران سفارش دهید و از طعم آن لذت ببرید.

آدرس: Istiklsl Caddesi Misir Apt K:8. Beyoglu. Istanbul

رستوران فاروس (Faros) : از دیگر رستوران های پر طرفدار و عالی منطقه ی تکسیم رستوران فاروس است که به علت بوفه صبحانه و سرو صبحانه در طول روز شهرت دارد. سوکوک( سوسیس ترکی) از دیگر غذاهای مشهور این رستوران است و هم چنین رستوران فاروس غذاهای گیاهی هم سرو میکند.

آدرس: Cumhuriyet Caddesi No:31 a Elmadag Taksim. Istanbul

رستوران دریایی الئوس (Eleos Fish Restaurant) : بین بیواغلو و استقلال رستوران دریایی الئوس در طبقه ی دوم یک ساختمان تاریخی قرار دارد که بهترین غذاهای یونانی را میتوانید در این رستوران تجربه کنید به همراه انواع نوشیدنی ها و دیگر غذاهای سنتی در فضایی دنج و خلوت.

آدرس: Stiklal Cad. Hidival Palas No:231 Beyoglu Merkez. Istanbul

رستوران چانگا (Changa) : برنده مسابقه طراحی کاغذ دیواری برای رستوران که فضایی دلباز و فرح بخش را دارد، رستوران چانگا است که سرآشپزی بین المللی دارد و در خانه ای تاریخی قرار دارد. از محبوب ترین غذاه های این رستوران، کنگر است که نوعی صدف خوراکی اسپانیایی به همراه سبزیجات است.

آدرس: Siraselviler Caddesi 47. Taksim. Istanbul

رستوران لب دریا (Lab-i-Derya) : از دیگر رستوران های تکسیم که چشم اندازی بی نظیر به دریا و تنگه بسفر دارد، رستوران لب دریا است که انواع مزه های خوشمزه کنار غذاهای بین المللی خود مثل سیب زمینی سرخ شده و ناچو و... دارد و انواع غذاهای گوشتی نظیر استیک و کباب هم دارد و به عنوان میان وعده میتوانید از صبحانه های متنوع این رستوران استفاده کنید.

آدرس: Asmali Mescit Mh. Tunel Myd. No:6 . Turkey

رستوران مزه بای لمون تری (Maze by lemon tree) : از جمله رستوران های سنتی ترکی است که در فضایی دنج و دلچسب غذاهای سنتی و اصیل ترکی را سرو میکند و از جالبترین و پرطرفدارترین مزه هایش میتوان به فلفل شیرین سرخ شده که داخلش را با پنیر پر کرده اند اشاره کرد.

آدرس: Asmalmescit Mahallesi mesrutiyet Caddesi 83/B. Beyoglu
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info