بلیط چارتری معایب پرواز چارتر و قوانین کنسلی بلیط

بلیط چارتر واژه ای است که امروزه مسافران هواپیما با آن بسیار مواجه می شوند. تمام پیامکهای بلیط ارزان و بلیط لحظه آخری که در طول روز برایمان ارسال میشود متعلق به بلیط چارتر میباشند. چارتر به معنای کرایه کردن میباشد. تورهای مسافرتی که از آژانس ها خرید می کنید از پرواز چارتر استفاده می کنند. در ادامه میخوانیم:
بلیط چارتر چیست؟ مزایا و معایب بلیط چارتر چیست؟

  • تعداد بازدید: 4627
  • ارسال در تاریخ: ۴ تیر ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۲۰ آبان ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

بلیط چارتر چیست؟

بلیط چارتر هواپیما نوعی از بلیط است که در آن آژانس های مسافرتی تعدادی و یا تمام صندلی های یک هواپیما را از یک ایرلاین یکجا اجاره میکند به اصطلاح آنها را برای خود چارتر کرده اند. چارتر کننده ها اغلب مشتاق هستند تا پروازهایی که مسیر پرتردد دارند را از ایرلاین یا چارتر دهنده اجاره کنند. حال این قرارداد میتواند برای چند ماه باشد و یا میتواند برای یک سال بسته شود و طی آن قرارداد آن آژانس بطور رسمی مسئولیت بلیط های صادره را بر عهده میگیرد و بسته به سیاست کاری خود نرخ بلیط ها را تعیین میکند. چارتر کننده بلیط رفت و برگشت را روی مسیری خاص با نرخی توافقی با چارتر دهنده و یا ایرلاین قرارداد میبندد و پس از آن موظف است که تسویه تعداد صندلی های خود ضربدر بهای بلیطی که توافق کرده را تا 4 ساعت قبل از پرواز با چارتر کننده و یا ایرلاین انجام دهد. صندلی چارتر یا به صورت Full Charter  ، Half Charter  و  Seat Charter  به چارتر کننده ها عرضه میگردد.

بلیط چارتری

درباره بلیط های سیستمی

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۸

بلیط لحظه آخری

بلیط لحظه آخری

تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷

مزایای بلیط چارتر

اغلب آژانس های ارائه دهنده تور مسافرتی بلیط هواپیما را از نوع بلیط چارتر تهیه میکنند زیرا بهای آن بلیط ها مناسب تر است و میتواند روی نرخ تور اثر گذار باشد.

معایب بلیط چارتر

یکی از نکات مهم پرواز چارتر عدم انعطاف پذیری آن در کنسل کردن و یا تغییر زمان پرواز است که معمولا در برابر کنسلی بلیط مبلغی به مسافر استرداد نمیشود مگر در شرایط خاص. 

فرق بین بلیط چارتر و بلیط سیستمی در چیست؟

از مهمترین مزایای پروازهای چارتری نرخ مناسب آن بلیط ها در اکثر مواقع میباشد. بلیط چارتر معمولا در مسیرهای پرتردد از نرخ مناسب تری به نسبت بلیط سیستمی برخوردار است.
در بلیط های سیستمی شما برای کودک و نوزاد مبلغ پایینتری نسبت به بزرگسالان میپردازید درصورتیکه در بلیط چاتری نرخ کودک و بزرگسال همسان است. 
کنسلی در بلیط سیستمی چه قبل از پرواز و چه در صورت عدم استفاده از پرواز با کسر جریمه مشخص طبق جدول هواپیمایی کشوری با نرخی مصوب امکان پذیر می باشد.

وب سرویس فروش بلیط چارتر

عرضه کنندگان بلیط های چارتری  ، پروازهای خود را روی سایت برخی از عاملان فروش قرار داده و بلیط چارتری خود را به فروش میرسانند. در راستای ارائه وب سرویس پرواز چارتر و سیستمی های هالیدی سالهاست با جامع ترین بانک ، پشتیبانی 24 ساعته و نازل ترین نرخ در خدمت آژانسهای مسافرتی و همچنین مسافران عزیز میباشد. در پشتیبانی بلیط های چارتری های هالیدی امکان کنسلی بلیط چارتری با توجه به زمان باقی مانده تا پرواز، با کسر درصد جریمه امکان پذیر میباشد.


این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info