رایگان شدن ویزای عراق در سال جدید

معاون تبلیغات و ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور از رایگان شدن ویزا برای زائران و گردشگران ایرانی و عراقی از اواسط فروردین ۹۸ خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تیک: پرویز اسماعیلی معاون ارتباطات دفتر رئیس‌جمهور در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: با توافق ایران وعراق، صدور ویزا برای زائران و گردشگران ایرانی و عراقی از سوی هر دو کشور، از اواسط فروردین ۹۸ رایگان می‌شود.

  • تعداد بازدید: 1481
  • ارسال در تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۸ آبان ۱۳۹۹

ویزای رایگان عراق!

علیرضا رشیدیان (رییس سازمان حج و زیارت) در گفت‌وگوی خبری خود با ایلنا گفت: در سفر اخیر رییس‌جمهور به کشور عراق مقرر شده است؛ با توجه به فراهم شدن مقدمات از سوی وزارت امور خارجه دو کشور احتمالا از بعد نیمه فروردین صدور ویزا برای سفر به عراق رایگان شود.

ویزای تجاری و زیارتی عراق

وی با بیان اینکه هنوز زمان این اقدام قطعی نشده است، ادامه داد: برای سفر تجاری یا سفر زیارتی به کشور عراق اخذ ویزا همچنان لازم است، اما برای دریافت روادید هزینه‌ای لازم نیست پرداخت شود.

ظرفیت جدید علاوه بر ظرفیت "شمسا"

رییس سازمان حج و زیارت درباره سفرهای نوروزی امسال به عتبات عالیات نیز گفت: با بهره گرفتن از ظرفیت استان ها و شرکت های کارگزاری استان ها در کنار ظرفیت "شمسا" یک ظرفیت جدیدی ایجاد شده است تا مسافران بتوانند راحت تر برای سفرهای زیارتی به عراق اقدام کنند. تا شب گذشته حدود ۵۰ درصد ظرفیت جدیدی که از طریق کارگزاران در استان‌ها ایجاد شده، تکمیل شده و به شهرها و استان‌های متقاضی اعلام شده است. چنانچه متقاضی برای سفر به عتبات وجود دارد, ثبت‌نام و از ظرفیت تعطیلات نوروز و ایام ماه رجب استفاده کنند.

جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای مسافرتی و تهیه بلیط لحظه آخری هواپیما به سایت www.Hiholiday.ir مراجعه نمایید.

پیشگیری از افزایش قیمت

وی اضافه کرد: با این اقدام رقابتی را نیز در خصوص ارائه خدمات با کیفیت‌تر و ارزان‌تر ایجاد خواهد شد و همچنین توانستیم جلوی افزایش قیمت را که تا ۲۰ درصد هوایی و ۱۵ درصد زمینی نیز پیش‌بینی شده بود، بگیریم. رییس سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: با این اقدام سفرهای هوایی کمتر از ۵ درصد افزایش خواهد داشت و تقریبا سفر هوایی از دورترین نقطه کشور به عراق در حدود ۴ میلیون تومان خواهد بود. همچنین سفرهای زمینی کمتر از ۳ درصد نسبت به قبل از ایام نوروز افزایش پیدا کرده است. قیمت‌های سفرهای زمینی از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در شهرهای نزدیک به مرز شروع می‌شود.

برچسب ها

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info