نپال و عکس هایی بسیار زیبا از مناطق کوهستانی این کشور

نپال سرزمینی کوهستانی است که رشته‌کوه هیمالیا و بلندترین قلهٔ جهان یعنی قلهٔ اورست را در خود جای داده است.
مکان‌های قدیمی و شگفت‌انگیز، پاگوداهای (معابد بودایی) و استوپاهای (مقبره‌های بودایی) حجیم یادآور عصر طلایی معماری نپال هستند.
  • تعداد بازدید: 5520
  • ارسال در تاریخ: ۴ خرداد ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۴ خرداد ۱۳۹۵

نپال کشوری آسیایی در شمال هندوستان که پایتخت آن کاتماندو است.

جمعیت نپال حدود ۲۷ میلیون نفر و زبان رسمی آن نپالی است.واحد پول این کشور روپیه نپال و تنها با کشورهای چین و هند همسایه است.همچنین برای آشنایی بیشتر با کشور هند مقاله "جاذبه های گردشگری هند را بیشتر بشناسید" را بخوانید.

بیشتر محدودهٔ نپال بر روی رشته‌کوه‌های هیمالیا قرار گرفته و شمال این کشور هشت قله از ۱۴ قله بلند جهان را در خود جای داده است که یکی از آن‌ها بلندترین کوه جهان یعنی قله اورست می باشد.

در کل نپال به ۱۴ ناحیه (استان) به شرح زیر تقسیم شده است:
باگماتی - بهری - داوالاگیری - گانداکی - جاناکپور - کارنالی - کوسی - لومبینی - ماهاکالی - مچی - نارایانی - راپتی - ساگارماتها - سِتی

در جنوب این کشور کوهستانی،زمین‌های پست نیمه‌گرمسیری با جمعیتی متراکم قرار گرفته است.

آب و هوای کشور از جنوب نیمه‌گرمسیری تا قله‌های یخی هیمالیا متنوع است ولی تمامی نپال در معرض بادهای موسمی قرار دارد.

image

مهم ترین جاذبه های گردشگری استانبول

  • تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۴
استانبول،شهر امپراطوری های مختلف است که در دو قاره های آسیا و اروپا  قراردارد.در این مقاله مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر جذاب را باهم مرور می کنیم:

از نظر موقعیت می‌توان هیمالیای نپال را به بخشهای زیر تفکیک کرد:
منطقه کانچن چونگا واقع در شرق هیمالیای نپال،هیمالیای "خومبو روالینگ" شامل قله های اورست،چوآیو،لوتسه و ماکالو،هیمالیای "ماناسلو" شامل ماناسلو،هیمال چولی و ناگادی چولی،"آناپورنا هیمال" شامل دائولاگیری ۱ تا ۵ و تکوچه.

از شهرهای مهم نپال می‌توان بیرات‌نگر ۱۶۶ هزار نفر،لالیت‌پور ۱۶۲ هزار نفر،پوخارا ۱۵۶ هزار نفر و بیرگنج ۱۱۲ هزار نفر را نام برد.

نپال یکی از کم‌توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان و بیشتر نیروی کار آن به کشاورزی معیشتی اشتغال دارند.کشت‌های عمده برنج، لوبیا و ذرت است.

مردم نپال اغلب پیرو آیین هندو هستند.از نگاه ظاهری تفاوت چندانی بین مردم نپال و مردمان شمال شرق هند وجود ندارد.

مکان‌های قدیمی و شگفت‌انگیز، پاگوداهای (معابد بودایی) و استوپاهای (مقبره‌های بودایی) حجیم یادآور عصر طلایی معماری نپال هستند.

سه شهر کاتماندو، پاتان و بختاپور دارای اهمیت تاریخی بوده و یادبودهایی عظیم هنری و با ارزش فرهنگی در آن به جا مانده‌اند.

صنایع دستی یکی از صادرات اصلی نپال است که عمدتاً محصولات فلزی و کنده‌کاری روی چوب است.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info