بلغارستان مهد تمدن اروپا را چقدر می شناسید

بلغارستان کشوری در جنوب شرقی اروپاست که پایتخت آن شهر صوفیه می باشد. جمعیت این کشور بیش از 7 میلیون در سال ۲۰۱۱ میلادی محاسبه شده که هر ساله ۱٪ از آن کاسته می‌شود. بلغارستان بیشترین رشد منفی جمعیت را در جهان دارد.

  • تعداد بازدید: 4938
  • ارسال در تاریخ: ۵ مرداد ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۵ مرداد ۱۳۹۵

زبان رسمی این کشور بلغاری و واحد پول آن لِف است. حدود ۸۵ درصد از مردم آن بلغاری‌تبار و بقیه بیشتر ترک و کولی هستند. بلغارستان چهاردهمین کشور بزرگ اروپا است.

مهمترین صادرات بلغارستان اسانس گل رز است. ۷۶٪ جمعیت پیرو آیین مسیحیت و ۱۰٪ جمعیت را مسلمانان تشکیل می‌دهند.
هفتاد درصد عطر رز در بازارهای بین‌المللی از بلغارستان می‌آید و جشن رزها در نیمه اول ژوئن در دره گل سرخ بلغارستان مرکزی در نزدیکی شهرهای کازانلوک و کارلوود بلغارستان برگزار می‌شود. این جشن شامل یک گردهمایی شاد همراه با رزچینی همگانی است.

عناصر اصلی فرهنگ سنتی بلغارستان از میراث تراکیه‌ای، اسلاوی و بلغار تشکیل شده‌اند و نفوذ فرهنگی یونان، رومی، عثمانی، ایران و سلتی نیز در فرهنگ این کشور دیده می‌شود. برای سفر به بلغارستان و بازدید جاذبه های گردشگری بلغارستان سری به تور مسافرتی های هالیدی بزنید. بی شک از میان لیست متنوع تور بلغارستان انتخاب بهتری خواهید داشت.

جاذبه های گردشگری بلغارستان

کلیسای بویانا بلغارستان

Bulgaria

کلیسای بویانا بلغارستان متعلق به قرن چهاردهم میلادی است. کلیسا و باغ آن در فهرست آثار جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کلیسای هاگیا صوفیا بلغارستان

Bulgaria

کلیسای هاگیا صوفیا بلغارستان در قرن ششم میلادی ساخته شد و بارها تغییراتی در آن رخ داد این کلیسا در زمان تسلط عثمانی‌ها بر بلغارستان به عنوان مسجد استفاده می‌شد.

منطقه تاریخی پریریکون بلغارستان

Bulgaria

از قدیمی‌ترین مجموعه‌های باستان‌شناسی بلغارستان است که به گفته پژوهشگران نیایشگاه ایزدبانو دیونیسوس که در جهان باستان از شهرت فراوانی برخوردار بوده، در آن قرار دارد. برپایه اسناد موجود فعالیت‌های بشری در این منطقه متعلق به ۵ هزار سال پیش از میلاد بوده و این صومعه نیز از جمله قلعه‌های مهم دفاعی شهر در سده‌های میانه به شمار می‌رفته‌است.

صومعه ریلا بلغارستان

Bulgaria

صومعه ریلا  که در دل کوهستان ریلا واقع است، بزرگترین صومعه بلغارستان است. این بنا در قرن دهم ساخته شده و در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار دارد.

مقبره کازانکوک بلغارستان

قدمت مقبره کازانکوک به انتهای سده چهارم و ابتدای قرن سوم قبل از میلاد می‌رسد. این مقبره حاوی نقاشی‌های دیواری منحصر به فرد است که تنها آثار باقی‌مانده از نقاشی هلنی ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی جهانی می باشد.

گورستان باستانی وارنا بلغارستان

گورستان باستانی وارنا حاوی شواهد اولین تمدن اروپایی و همچنین قدیمی ترین طلای جهان است به ۴۶۰۰ تا ۴۲۰۰ سال پیش از میلاد برمی گردد

کلیسای جامع الکساندر نفسکی قدیس بلغارستان

Bulgaria

کلیسای جامع الکساندر نفسکی قدیس بلغارستان در صوفیه، بزرگترین کلیسای جامع مسیحیت ارتدکس در شبه جزیره بالکان  است.

گنبد سنت جرج بلغارستان

Bulgaria

گنبد سنت جرج بلغارستان قدیمی ترین بنای صوفیه است. سه لایه نقاشی دیوار در آن کشف شده‌است که قدیمی‌ترین آنها به سده دهم می‌رسد.

بلغارستان در شمال با جمهوری رومانی، در غرب با صربستان و مقدونیه، در جنوب با کشور یونان و ترکیههم‌مرز است و از شرق به دریای سیاه می رسد.

شرایط آب و هوایی بلغارستان

شمال بلغارستان تابستان‌های گرم و زمستان‌های سرد دارد، در حالی که جنوب شرق از آب و هوای مدیترانه‌ای برخوردار است. بیشتر اقلیم بلغارستان دارای آب و هوای سرد و کوهستانی است و نواحی ساحلی دریای سیاه نیز آب و هوایی معتدل و مرطوب دارد.

پایتخت بلغارستان، شهر صوفیه است و از مهمترین شهرهای بلغارستان می‌توان به پلوودیف، وارنا، بورگاس و روسه اشاره کرد.

شهر وارنا بلغارستان

Bulgaria

یکی از شهرهای بندری و زیبای این کشور، وارنا نام دارد که منطقه ی ساحلی گلدن سندز (GOLDEN SANDS) را در کنار خود دارد. این منطقه از نظر صنعت گردشگری، نقش بسیار مهمی برای مردم منطقه و مردم بلغارستان دارد. اهالی این منطقه از انواع شگردها برای کسب درآمد بهره می‌برند. اجاره دادن سایه‌بان و تخت در حاشیهٔ ساحل و همینطور اجاره دادن خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه و اسب‌های کوتاه قد از جمله این روش هاست. در بازارچه‌های اطراف   گلدن سندز، انواع و اقسام جانوران (نظیر طوطی، میمون، تمساح و مارهای کوچک و بزرگ) موجود است تا گردشگران در ازای پرداخت مبلغی آن‌ها را در اختیار بگیرند و عکس یادگاری بگیرند.

منطقه امروزی بلغارستان در قدیم در قلمرو تراکیه‌ای‌ها قرار داشت و بعداً یونانی‌ها و رومی‌ها بر این منطقه چیره شدند. ظهور قومیت بلغار به زمان امپراتوری اول بلغار در قرون وسطی بازمی‌گردد. منطقه بلغارستان حدود پانصد سال در تصرف عثمانیان قرار داشت.
در اواخر سده نوزدهم، مداخله روسیه در سرزمین‌های امپراتوری عثمانی در بالکان منجر به تشکیل کشور خودمختار بلغاری در سال ۱۸۷۸ گشت.

منبع:مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • سید مهدی مطهر شنبه ۹ مرداد
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت دست اندرکاران های هالیدی در این مقاله فرموده بودین که عناصر اصلی فرهنگ سنتی بلغارستان از میراث تراکیه‌ای، اسلاوی و بلغار تشکیل شده‌اند و نفوذ فرهنگی یونان، رومی، عثمانی، ایران و سلتی نیز در فرهنگ این کشور دیده می‌شود. 1) میشود برایم توضیح دهید که نفوذ فرهنگ ایران در کجای ان دیده میشود؟ آیا اصلا وجود دارد؟ 2) اسلاوی و سلتی چیستند؟ بسیار لطف میکنید پاسخ سوالاتم را میدهید. موفق و موید باشید
  • حسینی جمعه ۸ مرداد
    با سلام میخواستم ببینم آیا در بلغارستان برای کارآفرینی در زمینه های کم سرمایه و بیشتر تخصص و مهارت محور فرصت های مناسبی وجود دارد ؟
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info