دانستنی هایی برای سفر

در این مقاله مطالب مهمی که باید راجب سفرکردن را بدانید مطرح می کنیم .جمع آوری اطلاعات سفر از جمله رزرو کردن ها, چک کردن صورت حساب ها, جزئیات پرواز,گزارش آب و هوا وحتی پیشنهاد یک مکان دیدنی از میان دیگر نقاط, همگی از کارایی های این نرم افزار دوست داشتنی است.

  • تعداد بازدید: 6599
  • ارسال در تاریخ: ۳۰ آذر ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

مطمئناً شما هم پس از یک هفته کار طولانی مدت دوست دارید مدتی از جهنم شهر فرار کنید! اما مسافرت‌های طولانی مانند هر موضوع دیگری در زندگی به زمان و پول نیاز دارد. بنابراین داشتن 48 ساعت وقت تمام چیزی است که برای تفریح و رفتن به سفری کوتاه به آن نیاز دارید.

پس کوله پشتی خود را ببندید و از پارک‌های جنگلی، بوستان ها، طبیعت و جاهای زیارتی اطراف شهر خود نهایت استفاده را ببرید. اگر ساکن شهر شلوغی مثل تهران هستید، تنگه واشی بهترین گزینه برای خلاص شدن از شر شلوغی و آلودگی تهران در فصل تابستان است. اگر می‌توانید صبح زود حرکت کنید که آفتاب اذییتان نکند. ما شما را شنبه صبح پشت میز کارتان خواهیم دید.


در اینجا به نکاتی اشاره کرده ایم که در سفر باید به آنها دقت داشته باشید.
  1. همه ی وسایل سفر را در یک کیف جای دهید.
  2. کفش هایتان را درآورید، ,وسایلتان را در سبد بگذارید و لپ تاپ خود را از کیفتان بیرون آورید,، حالا زمان چک شدن در فرودگاه است! انجام این کارها هر فردی را خسته و کوفته می کند. بنابراین، بهترین روش, انتخاب کفشی است که به راحتی پوشیده شود, تا حد امکان از بستن کمربند خودداری کنید و همگی وسایل از جمله لباس, ،روسری,، کیف پول و وسایل سبک دیگر را در یک کیف و فقط یک کیف جای دهید. هرچه وسایل سبک تر باشند, راحت تر از این مهلکه گذر می کنید!
  3. کیف مناسب بهترین کیف آن است که حداقل دارای دو بخش زیپ دار باشد. پاسپورت و مدارک سفر را در یکی و تلفن همراه و دیگر وسایل را در بخش دیگر قرار دهید. هر آنچه که مورد نیاز است و از کیف بیرون می آورید, به سرعت سر جای خود قرار دهید تا خطر گم شدن آنها را کمتر کنید. دسته ی بلند کیف به حرکت راحت تر دست های شما کمک می کند. در ضمن از کیف های باکیفیت مثل چرم, استفاده کنید.از بردن وسایل اضافی در سفر خود داری کنید.
  4.  چپاندن وسایل مختلف در کیفی که با خود به داخل هواپیما می برید,  نتیجه ای جز بی نظمی مضاعف ندارد. آن چیزهایی که مورد نیاز شما هستند:, مدارک سفر، بالشتک گردن, ،هدفون, ،کمی خوراکی، دارو،, جواهرات, کامپیوتر, تلفن همراه,، کیف پول و کتاب خوان دیجیتال می باشند. وسایل سفر را با بند های کوچک ببنیدید تا از جا به جا شدن آن ها جلوگیری شود.
  5. همیشه برای جاسازی وسایل در محیطی کوچک دچار مشکل می شوید؟ و با برداشتن یکی از آنها, بقیه هم پخش و پلا می شوند؟ از این به بعد دور هر دسته از وسایل خاص, یک بند مخصوص ببندید و بدین ترتیب از جا به جا شدن آنها جلوگیری کنید.
  6. بهترین روش برای فراموش نکردن وسایل مورد نیاز, تهیه ی لیست, آن هم از چند روز قبل است. اگرچه که بسیاری از وسایل, در دقیقه ی 90 سر از چمدان شما در می آورند, با این حال تعدادی از آنها ثابت بوده و از انباشتگی وسایل مختلف در روز آخر, جلوگیری می کنند.
  7. چگونگی چیدمان وسایل به اندازه ی چیزهای چیدنی مهم است. 3 اصل را فراموش نکنید.
    • سعی کنید از رنگ های متنوع استفاده نکنید, هماهنگ کردن بخش های مختلف لباس با هم سخت می شود.
    • برای سِت کردن به زیورآلات اعتماد کنید. بدین ترتیب از جای گیری زیاد جلوگیری می شود.
    • فقط سه جفت کفش را در لیست خود قرار دهید: کفش روز, کفش شب و کتانی. لباس شبیه هم مثل پیراهن ها را کنار یکدیگر قرار دهید.
  8. همه ی ما از “لول کردن لباس” به منظور جای گیری کمتر شنیده ایم, اما ما مطلب دیگری را پیشنهاد می کنیم. چنانچه لباس های خود را لول کنید, امکان شناسایی آنها کمتر می شود, بنابراین تکه های لباس شبیه هم مثل پیراهن ها را کنار یکدیگر قرار دهید. وسایل سنگین تر را در طبقات زیرین و سبک ترها را بالاتر قرار دهید. جوراب ها را در کیسه های پلاستیکی گذاشته و در جای خالی بین وسایل جاسازی کنید. هنگام بلند شدن از روی صندلی هواپیما, نگاهی بیندازید تا چیزی جا نمانده باشد.
  9.  در 5 دقیقه ی آخر پرواز, فکر خود را جمع و جور کنید, به جیب پشتی صندلی جلویی نگاهی بیندازید و کاری را که در مرحله ی بعدی انجام می دهید, در نظر آورید. در ضمن به هنگام بلند شدن از روی صندلی, به آن نگاهی بیندازید تا چیزی جا نمانده باشد.
  10. جابجایی مناسب وقتی به هتل یا محل اقامت خود می رسید, بخشی از کمد را برای آویزان کردن لباس ها و بخشی دیگر را برای تا کردن و گذاشتن لباس ها اختصاص دهید. زیر لباس های آویزان شده, کفش های خود را قرار دهید. قسمتی از اتاق را خالی نگه داشته تا بتوانید, وسایلی را که خریداری می کنید, در آنجا بگذارید. همیشه چیزهایی چون تلفن همراه یا کلید اتاق فراموش می شوند. برای جلوگیری از این قضیه، آنها را در مکان هایی قرار دهید که به هیچ وجه از یاد نمی روند. مثلا تلفن خود را در کفشتان بگذارید!
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info