هر آنچه پیش از سفر به مشهد بهتر است بدانید

مشهد مرکز استان خراسان رضوی است که به یمن حضور حرم امام رضا (ع) سالانه بیش از 30 میلیون زائر ایرانی و خارجی به این شهر سفر می کنند. در این مقاله راهنمای کامل سفر به مشهد را در اختیار شما قرار می دهیم.

  • تعداد بازدید: 4467
  • ارسال در تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۳ آذر ۱۳۹۹
  • میانگین مطالعه: 6 دقیقه

زیارت امام رضا (ع)

امام رضا (ع) هشتمین امام شیعیان در مشهد به خاک سپرده شده و بارگاه ایشان شاخص ترین جاذبه گردشگری این کلان شهر ایران می باشد. مشهد سالانه میزبان زائرانی است که به عشق زیارت حرم این امام عزیز از سراسر جهان به مشهد سفر می کنند.

جمعیت مشهد

مشهد یکی از هفت کلان شهر ایران، در چند سال اخیر با رشد جمعیت چشمگیری مواجه شده به گونه ای که امروزه با جمعیتی حدود 3 میلیون نفر پس از تهران، دومین شهر پرجمعیت ایران است و سالانه پذیرای بیش از 10 برابر جمعیت خود زائر، از داخل و خارج از کشور می باشد.

درباره خراسان رضوی

مشهد مرکز استان خراسان رضوی است. واژه "خراسان" به معنی مکانی که خورشید بر می آید و واژه "رضوی" به یمن حرم امام رضا (ع) افزوده شده است.
استان خراسان رضوی چهارمین استان بزرگ ایران می باشد. این استان طبیعت گوناگونی از کوه های مرتفع تا بیابان را شامل می شود و به تبع آن آب و هوای این استان از سرد و کوهستانی تا گرم، خشک و بیابانی متغیر است.

هتل های مشهد

در سفر به مشهد به چه رستوران هایی برویم
پرطرفدارترین هتل های مشهد
  • تاریخ انتشار: 8 اسفند ۱۳۹۵
مشهد به عنوان یکی از شاخص ترین مقاصد گردشگری ایران سالانه پذیرای طیف وسیعی از گردشگرانی است که اکثرا برای زیارت حرم امام رضا (ع) به این شهر سفر می کنند. در این مقاله در نظر داریم لیستی از پرطرفدارترین هتل های مشهد از دید مسافران را در اختیار شما قرار دهیم.

سایر جاذبه های گردشگری تور مشهد

مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد

پنجره فولاد حرم امام رضا

پنجره فولاد حرم امام رضا

سقاخانه اسماعیل طلا

سقاخانه اسماعیل طلا

باغ وحش وکیل آباد

باغ وحش وکیل آباد

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد

آرامگاه نادرشاه

آرامگاه نادرشاه

آرامگاه شیخ بهایی

سرزمین خورشید

پارک علمی پروفسور بازیما

پارک علمی پروفسور بازیما

موزه مردم شناسی مهدی قلی بیگ

موزه مردم شناسی مهدی قلی بیگ

موزه مرکزی آستان قدس رضوی

کاخ ملک آباد

کوه سنگی

کوه سنگی مشهد

پارک های آبی مشهد

با پارک های آبی مشهد بیشتر آشنا شویم
با پارک های آبی مشهد بیشتر آشنا شویم
  • تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۵
مشهد در زمینه احداث پارک های آبی موقعیت بی نظیری در ایران و خاورمیانه دارد.مشخصات،امکانات و آدرس پارک های آبی به همراه جدیدترین تور مشهد در این مقاله آورده شده است.

رستوران های مشهد

در سفر به مشهد به چه رستوران هایی برویم
در سفر به مشهد به چه رستوران هایی برویم
  • تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۵
مشهد یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری ایران علاوه بر جنبه زیارتی،جذابیت های دیگری هم دارد.یکی از جاذبه های گردشگری مشهد رستوران ها و غذاهای خوشمزه خصوصا شیشلیک و دیزی است.در ادامه شما را با مشهورترین رستوران های مشهد آشنا می کنیم.
این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع: مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • سینا پنج شنبه ۷ اردیبهشت
    جالب بود
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info