کرمانشاه شهری پر از جاذبه های سلسله هخامنشیان

کرمانشاه از دسته استان هایی است که ابدا نمیشود در مدت کوتاهی به تمامی بخش های گردشگری آن سرک کشید..

  • تعداد بازدید: 4684
  • ارسال در تاریخ: ۲ خرداد ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۲ خرداد ۱۳۹۶

شهر کرمانشاه

در این شهر چیزی در حدود 700 اثر تاریخی قرار دارد که ثبت ملی شده اند و هستند آثاری که به ثبت جهانی هم رسیده اند! منظور بیستون است!

زیاد وقت خود را تلف نکنیم و مستقیم سری بزنیم به این شهر پرجاذبه!

1. بیستون، در قسمت شمالی کرمانشاه قرار داشته و چیزی در حدود 30 کیلومتر با شهر فاصله دارد. بیستون همانطور که میدانید متشکل از کوه هایی است که کنده کاری های زیبایی طی عصر های متفاوت تاریخی در دل خودش جای داده. به خاطر موقعیت جغرافیایی خود یعنی بودن در راه جاده ابریشم، به این مقامی که هم اکنون دارد رسیده است. گفتنیست که آب و هوای آنجا هم واقعا معتدل است و پادشاهان زیادی به بیستون توجه خاص داشته اند.
یکی از مهمترین بخش های این جاذبه نقش داریوش هخامنشی است که سال 1385 شمسی یعنی همین چند سال پیش ثبت یونسکو شد. ناگفته نماند که نزدیک به 30 اثر ملی در بیستون قرار دارند و ساعت ها میتوان در این سایت تاریخی بی نظیر به بازدید پرداخت.

برای آشنایی بیشتر در مورد بیستون مقاله " بیستون گنجینه ایی از جاذبه های گردشگری ایران " را ببینید
بیستون در کرمانشاه

2. آناهیتا، صحبت از آثار تاریخی شد بد نیست سری به معبد آناهیتا هم بزنیم! این معبد در شهر کنگاور قرار دارد! لابد می پرسید آناهیتا به چه معنیست؟ آناهیتا در مذهب زرتشت به معنای مراقب و نگهبان آب شناخته میشود و زیبایی و وفور نعمت را با خود به همراه دارد. مردمان زرتشت اهمیت بالایی برای الهه آناهیتا قائل بودند و این معبد یکی از عظیم ترین سازه های سنگی در کشور شناخته می شود. این پرستشگاه بر تپه ای بلند ساخته شده که از شگفتی های این معبد می توان به ستون های بلندش که هر کدام چیزی در حدود 55 متر طول دارند اشاره کرد!

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد معبد آناهیتا پیشنهاد من مقاله " معبد آناهیتا کرمانشاه دومین بنای سنگی ایران " است.
معبد آناهیتا کرمانشاه

3. پارک تفریحی، آنقدر که از تاریخ حرف زدیم حالا نوبت به طبیعت می رسد، برویم سری به دشت و دمن بزنیم! پارک کوهستان در شمال کرمانشاه یکی از جاذبه های طبیعی این استان به حساب می آید که به دلیل نزدیکی به طاق بستان محبوبیتش چند برابر شده است. از زیبایی های این پارک می شود به آبشارهایش و نورپردازی های بی نظیرش اشاره کرد و همینطور چشم اندازی که به شهر داشته و میتوانید از بالا همه‌ی نقاط کرمانشاه را تماشا کنید!

پارک تفریحی کرمانشاه

4. طاق بستان، محال است از کرمانشاه نام ببریم ولی از طاق بستان چیزی نگوییم! این جاذبه یکی از مشهورترین مراکز گردشگرپذیر ایران به حساب می آید که مملو از سنگ نبشته و کنده کاری های کم نظیر داخل کوه است. این جاذبه در شمال غربی شهر قرار گرفته و با گمانه زنی هایی که انجام شده متعلق به سلسله ساسانیان میشود. همانطور که از اسمش به نظر می آید طاق بستان شامل طاق هایی می شود! آن هم نه یکی، که دو طاق بزرگ و چندین طاقچه! از چند و چون کنده کاری ها اگر بگوییم می شود گفت یک سری صحنه های تاریخی که شامل مراسم تاج گذاری خسرو پرویز و اردشیر و شاهپور می شود در خود جای داده. وجود چشمه و آب روان باعث شده که این محل برای تفرج و گردش مردم به محلی محبوب تبدیل شود!

اگر مایلید اطلاعات بیشتری از طاق بستان بدست آورید حتما مقاله " با طاق بستان در کرمانشاه بیشتر آشنا شویم " را ببینید.
طاق بستان کرمانشاه

اگه نظری در مورد کرمانشاه داری بنویس.
مطلب چطور بود ؟ جاذبه ای هست که ما ازش اسم نبرده باشیم و تو بهش علاقه داری؟

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info