املش شهری کهن در میان طبیعت سرزنده گیلان

املش شهری در شمال شرق استان گیلان، همچون بهشتی پنهان با مناطق کوهستانی ییلاقی، طبیعت روح بخش، جاذبه های تاریخی گوناگون و البته مردم خونگرم و مهمان نواز به شما خوشامد می گوید.

  • تعداد بازدید: 6087
  • ارسال در تاریخ: ۱۹ تیر ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۱۹ تیر ۱۳۹۶

شهر املش در 75 کیلومتری شرق رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

املش از نظر جغرافیایی به سه منطقه کوهستانی، کوهپایه و جلگه ای تقسیم می شود:
بخش جلگه ای و کوهپایه امروزه پوشیده از مزارعه چای می باشد و بخش کوهستانی جنوب میزبان بلندترین قله منطقه یعنی ناتشکوه است.

املش گیلان

رودخانه شلمانرود از غرب املش می گذرد و در واقع دلیل نام گذاری املش وجود این رودخانه است چرا که این روی آبرفت آن بنا شده: املش به معنی "رود راکد" می باشد که اشاره به رود راکد شلمان دارد.

آثار باستانی املش نشان از اهمیت سرشار این منطقه پیش از ورود اسلام به ایران به ویژه در عصر ساسانیان دارد ولی اوج رونق املش به دوره شاه عباس اول صفوی می رسد.
از مهم ترین آثار تاریخی املش می توان به میل امام، قلعه شاه نشین گورج، عمارت عبدالعلی خان صوفی و بافت تاریخی شهر اشاره کرد.

علاوه بر جاذبه های باستانی املش سرشار از مکان های دیدنی و جاذبه های طبیعی نظیر تالاب زربیجار، آبشار سیاه تاش، غار تلاین، چشمه آب معدنی لوزان، پارک جنگلی هلودشت، غار سیاه استخر، یخچال طبیعی ملجادشت، چندین امامزاده و روستای توریستی می باشد.

املش یکی از شاخص ترین مناطق گردشگری استان گیلان می باشد که قابلیت جذب گرداشگران داخلی و خارجی بسیاری را دارد.

گردآوری از: HiHoliday.ir

مزارعه چای املش
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info