چگونه سفر خارجی خود را به یک رویا تبدیل کنیم

به خاطر داشته باشید سفر خوب نتیجه یک برنامه ریزی دقیق است.این نکته زمانی ارزش پیدا می کند که به یک کشور خارجی سفر می کنید. در زیر 10 نکته آورده شده که سفر خارجی بعدی شما را به یک رویای حقیقی تبدیل می کند.

  • تعداد بازدید: 5791
  • ارسال در تاریخ: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

چه تابستان در اسپانیا باشد و چه یک سفر جاده ای در سراسر ایالات متحده، همه تصور می‌کنند که سفر رویایی آنها به خارج از کشور چه چیزی می تواند باشد. به طور کلی سفر ما را به هیجان می‌آورد، فرهنگ های مختلف را آموزش می‌دهد، از استرس کاری مان کم می‌کند و به ما روحیه می‌دهد. تعداد بسیار کمی از افراد از این موضوع آگاهند که سفرها از مهمترین جنبه های وجودی زندگی ما هستند.

یک فیلم مستند یا فیلم یا یک تور مجازی نمی تواند تجربه ای را که یک سفر واقعی به ما می‌دهد تکرار کند. هر یک از ما آرزو داریم که از لیستی از مکان‌های مورد علاقه خود دیدن کنیم. با این وجود، موانع متعددی برای مسافرت وجود دارد، پول و زمان مهمترین عوامل در این میان هستند. با این حال، برنامه های سفر شما می‌تواند از رویاپردازی فراتر رود. با نکات زیر می‌توانید سفر رویایی را به واقعیت تبدیل کنید.

1.پاسپورتون رو چک کنید و برای هر نوع ویزای موردنیاز اقدام کنید

به خاطر سپردن تاریخ اعتبار پاسپورت ضروری نیست ولی بد نیست قبل از تصمیم به هر سفر خارجی نگاهی به آن بیندازید.به بیان دیگر،بهتراست، پیش از ورود به یک کشور خارجی،پاسپورت شما حداقل 6ماه اعتبار داشته باشد.البته حداقل اعتبار نسبت به کشور مقصد متفاوت است.اطلاعات لازم درمورد پاسپورت را قبل از سفر به یک کشور خارجی چک کنید.

2.واکسن و مسائل پزشکی را فراموش نکنید

بسته به کشوری که می روید ممکن است نیاز به واکسن ویا اقدام پزشکی خاصی برای مقابله با بیماری مسری ویا مانند آن داشته باشید.اگر داروی خاصی را به طور منظم مصرف می کنید، فراموش نکنید همراه خود ببرید.مهم تر از همه، داروهای غیرتجویزی مانند اسپرین را باخود ببرید تا درصورت نیاز به دردسر نیافتید.

3.پیش از رزرو بلیط، به هشدارها و توصیه ها توجه کنید

مناسبت های خاصی هستند که قبل از سفر به یک کشور خارجی باید بدانید. مهم تر،کشورهایی هستند که هشدار جهانی درمورد سفر به آنها وجود دارد.این دو مورد، مواردی هستند که قبل از رزرو بلیط باید درنظر بگیرید. بهتر است آدرس و شماره سفارت کشور خود در کشور مقصد را همراه داشته باشید.

تور لحظه آخری

4.از نظر اقتصادی خود را آماده کنید

به بانک خود اطلاع دهید که به خارج از کشور سفر می کنید. اگر بدون اطلاع قبلی، بانک شما خریدی از یک کشور خارجی دریافت کند،کارت شما را غیرفعال می کند.قبل از سفر خارجی، از نرخ ارز و قیمت متوسط اجناس در آن کشور اطلاعات کافی کسب کنید.

5.از مدارک مهم خود کپی تهیه کنید

مهم ترین نکته این است که حداقل یک کپی رنگی از صفحه مشخصات پاسپورت، ویزاهای موردنیاز و سایر مدارک ضروری سفر تهیه و در جایی امن و به دور ازخود مدارک، نگه داری کنید. همچنین، یک نسخه دیجیتال از این مدارک را هم داشته باشید که به راحتی بدون نیاز به اینترنت قابل دسترسی باشد.

6.گواهینامه خود را بین المللی کنید

رانندگی در خیابان ها و جاده های کشورهای دیگر، بدون گواهینامه بین المللی ممکن نیست. رانندگی بدون گواهینامه معتبر و بیمه در بیشتر کشورها غیرقانونی است. شرکت های کرایه اتومبیل بیمه را ارائه می دهند. بهتر است با قوانین راهنمایی و رانندگی هر کشور قبل رانندگی در آن کشور آشنا شوید.

7.مبدل الکتریکی متناسب با کشور مقصد تهیه کنید

پورت های الکتریکی در هرکجای دنیا متفاوت است. پس نیاز به آداپتور مناسب با سوکت کشور مقصد دارید. بهترین گزینه، خرید آداپتور قابل تنظیم است که امکان سازگاری با چندین پورت متفاوت رابه شما می دهد.حواستان به ولتاژ مجاز هر کشور باشد و مبدل الکتریکی مناسب تهیه کنید. اگر وسیله الکتریکی شما قابلیت انطباق با ولتاژهای مختلف را ندارد، آن را در خانه بگذارید.

تور لحظه آخری

8.عبارات کلیدی را به زبان محلی یاد بگیرید

یادگیری اصطلاحات اولیه مانند "سلام" و "ممنون" به زبان کشوری که به آن سفر می کنید، ضروریست ولی هرچه اصطلاحات بیشتری را به زبان محلی بیاموزید، بهتر است. برخی مواقع، ارتباط موثر با مردم حیاتی می شود. اگر حساسیت یا بیماری خاصی دارید، توصیه می کنیم بیاموزید چگونه درمورد بیماری خود به مردم کشور مقصد اطلاعات بدهید. اگر با یادگیری زبان های خارجی مشکل دارید، اصطلاحات لازم را یادداشت کنید ویا به حالت فلش کارت با خود حمل کنید.

9.در مورد عوارض ورود و خروج اطلاعات بدست آورید

علاوه برتهیه ویزای توریستی، برخی از کشورها، عوارضی را برای ورود یا خروج از کشور دریافت می کنند. برای مثال، اطلاعات لازم در مورد عوارض خروجی کشور ایران را میتواند در به این مقاله بیابید: آشنایی با عوارض خروجی و نحوه پرداخت آن.

10.بیمه سفر و درمانی تهیه کنید

قبل از سفر خارجی، مقررات بیمه درمانی خود را چک کنید که شامل سفرهای بین المللی شود. درغیر این صورت، به فکر یک بیمه درمانی کوتاه مدت بین المللی باشید. همچنین، هوشمندانه تر است در طول سفر خود،  وسایل و پول خود را بیمه کنید.

برچسب ها

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
    استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
    شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info