جاذبه های گردشگری ایران

5 جاذبه گردشگری در ایران که باور نمی کنید در کشورمان جای گرفته اند ، امروز به معرفی بهترین های گردشگری در ایران که اندکی ناشناخته نیز هستند می پردازیم ،دیدن هر یک از آنها می تواند برای شما جالب و شگفت انگیز باشد، با ما همراه باشید.

  • تعداد بازدید: 2317
  • ارسال در تاریخ: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

قره کلیسا

جاذبه های گردشگری ایران

این کلیسا در چالدران جای گرفته است و یکی از زیارتگاه های بسیار مهم مسیحیان در سراسر دنیا محسوب می شود ، وجود مقبره ی طاطائوس در قره کلیسا دلیل این امر است ، طاطائوس یکی از حواریون حضرت عیسی مسیح است که نزد مسیحیان بسیار محبوب می باشد و از این رو هرساله شاهد حضور تعداد زیادی مسیحی از سراسر دنیا در قره کلیسا برای زیارت می باشیم.

روستای میمند

جاذبه های گردشگری ایران

در دامنه های کوهی در نزدیکی شهر بابک واقع در 35km کرمان ، حفره های به اسم "کیچه" در زبان محلی وجود دارد که "روستای میمند" را تشکیل داده اند ،جایی که انسان و طبیعت به هم زیستی بسیار مطلوبی در نقطه مشترکی رسیده اند ،این خانه های بسیار زیبا و سرشار از تعامل با طبیعت در سال 1384 موفق به کسب جایزه "ملینا مرکوری" از مراکز جهانی شد.
جایزه ای که در هر 2 سال یک بار به تعامل هنر، فرهنگ، انسان و طبیعت داده می شود.

مازیچال

جاذبه های گردشگری ایران

قطعه ای از بهشت ، فراتر از ابرها ، از نزدیک لمس کردن این همه زیبایی داستان متفاوتی دارد . اگر دوست دارید روی ابرها قدم بزنید و از منظره های بسیار زیبای اطراف لذت ببرید ،حتما سری به مازیچال بزنید . این دهکده در جاده کلاردشت به سمت عباس آباد قرار دارد و از خروجی "کردمحله" راه آن میسر است.

باداب سورت

جاذبه های گردشگری ایران

رتبه دوم بزرگترین چشمه آب شور جهان متعلق به "باداب سورت" است ،بله درست متوجه شده اید ، "باداب سورت" یک مجموعه از چشمه های آب شور است که هر کدام رنگ ، بو ، مزه و مواد اولیه مختص به خود را دارا هستند. در کنار هم قرار گرفتن این چشمه ها ، مجموع ای بی نظیر را ساخته است که در دنیا شگفت انگیز است و دیدن آن از نزدیک خالی از لطف نیست.

تخت سلیمان

جاذبه های گردشگری ایران

مجموعه ای تارخی بی نظیر که به اعتقاد بعضی یکی از بزرگترین مراکز انرژی می باشد"انرژی درمانی"
این مجموعه از آثار ملی به ثبت رسیده در یونسکو محسوب می شود که البته گردشگران کمی را به خود می بیند و بیشتر گردشگران آن هم ایرانی نیستند. مجموعه ای که به گفته کارشناسان پر از راز و رمز است و هنوز آن ها بازگشایی نشده اند.
تخت سلیمان یکی از بزرگترین مجموعه ها اجتماعی و مذهبی است که از دوره ساسانی به جای مانده است و از دل خاک بیرون کشیده شده است.
"آتشکده آذرگُشنَسب" "زندان دیو" "معبد آناهیتا" و بسیای آثا دیگر در این مجموعه قرار گرفته است و دیدن آنها از نزدیک می تواند شما را به وجد آورد.










نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info