معرفی جاذبه های گردشگری چابهار

چابهار یکی از شهر های بسیار زیبای ایران با جاذبه های گردشگری فراوان می باشد ، در این مطلب سعی داریم که جاذبه های گردشگری چابهار را به تصویر بکشانیم و در مورد آن ها توضیح دهیم. چابهار به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی خط استوا از هوایی بسیار متعادل برخوردار است و همین امر باعث شده که این منطقه از داشتن فصل زمستان و پاییز محروم بماند با این حال با داشتن هوایی مطلوب و همیشه بهار و جاذبه های گردشگری فراوان ، باعث شده این شهر هر ساله گردشگران زیادی را جذب خود می کند.

  • تعداد بازدید: 4054
  • ارسال در تاریخ: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۳۰ شهریور ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

دیدنی های چابهار

چابهار یکی از مناطق دیدنی و رویایی است که جاذبه های گردشگری منحصر به فرد آن گردشگران بسیاری را از تمام نقاط جهان به سمت خود جذب می کند. بسیاری از اینفلوئنسرها و کاربران فعال شبکه های اجتماعی چابهار را برای عکاسی و تولید محتوا انتخاب می کنند. طرفداران طبیعت و دوستداران عجایب گردشگری تور چابهار را در راس لیست خود قرار می دهند. 
برای آشنایی با دیدنی های چابهار با ما همراه باشید. مطمعنا چابهار می تواند یکی از بهترین گزینه ها برای تورهای داخلی و تورهای طبیعتگردی باشد.

کوه های مریخی چابهار

کوه های مریخی چابهار

اگر از سمت چابهار به سمت بندر گواتر حرکت کنیم در مسیر و سمت چپ جاده با کوه های مریخی چابهار مواجه می شویم و سمت راست جاده می توانید دریا را مشاهده کنید، منظره ای بی نظیر که در هیچ کجای جهان نمی توانید آن را بیابید. نمونه کوه های مریخی چابهار را ممکن است فقط در فیلم ها دیده باشید و دیدن چنین صحنه هایی از نزدیک حیرت آور است.

در این کوه ها هیچ نوع پوشش گیاهی وجود ندارد و آن را از سایر کوه ها متمایز کرده است. جنس بیشتر این کوه ها از رس و آهک و ماسه می باشد.اگر امتداد این رشته کوه را بگیریم به روستای تاریخی "تیس" خواهیم رسید که قدمتی 2500 ساله دارد و در کتاب فتوحات اسکندر مقدونی به نام "تیز" خوانده شده است.

دیدنی های چابهار

خلیج پزم چابهار

خلیج پزم چابهار یکی از زیباترین و منحصر به فردترین خلیج های ایران می باشد که نصف خلیج چابهار است. تقریبا ۱۰ کیلومتری غرب خلیج چابهار و در انتهای پادگانه کنارک بزرگترین پایگاه هوایی با طول 18km ، خلیج پزم چابهار را می توانید پیدا کنید.

درخت انجیر معابد چابهار

درخت انجیر معابد

یکی از عجیب ترین سیستم های گیاهی را درخت انجیر معابد در چابهار دارد ، این درخت که بیش از 100 سال عمر دارد از بلندترین درختان در جنگل های بارانی می باشد. دانه های این درخت از طریق فضله پرندگان بروی درختان دیگر جوانه زده و وقتی ریشه های خود را به زمین رساندند ، درخت میزبان را کم کم خفه می کنند و رشد خود را شروع می کنند، گفتنی است که میوه های درخت انجیر معابد به رنگ نارنجی و به اندازه فندق ، خوردنی می باشند.

ابتدا که وارد شهر چابهار می شویم ، احساس می کنیم که این شهر از جاذبه های زیادی برخوردار نیست اما هرچه جلوتر می رویم ، می بینیم که چابهار از جاذبه های گردشگری بسیاری برخوردار است. تالاب صورتی چابهار نیز یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری چابهار می باشد که دیدن آن از نزدیک خالی از لطف نیست ، این تالاب به رنگ قرمز است و دلیل آن وجود پلانکتون هایی به این رنگ در آب این منطقه می باشد.

بازارهای چابهار

در سفر به چابهار در کنار تفریحات و لذت بردن از دیدنی های طبیعی، می توانید از خرید از بازارهای چابهار تجربه شیرین خرید ارزان و جذابی را نیز داشته باشید. خرید از چابهار را می توانید از بازارهای معروف چابهار انجام دهید. از جمله بازارهای چابهار بازار صدف چابهار , مرکز خرید تیس چابهار , مرکز خرید صالحیار چابهار ، مرکز خرید پردیس چابهار , بازار خرید ابریشم چابهار , دکه بازار زنان چابهار و بازار سنتی چابهار را می توان در لیست بازارهای پرطرفدار چابهار نامید.

جزیره های چابهار

جزیره های چابهار

جزیره شیطان از دیدنی های تور چابهار است. دلیل نامگذاری این جزیره برخورد کشتی ها و غرق شدنشان به صخره های ساحل این جزیره است. جزیره شیطان چابهار زیستگاه شاه میگوها نیز می باشد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info