مشهد پایتخت گردشگری ایران

شهر مشهد واقع در خراسان رضوی ، یکی از بزرگترین اماکن گردشگری ایران است که سالیانه میزبان هزاران زائر و گردشگر از سراسر ایران می باشد. مشهد علاوه بر مکان های مذهبی ، دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و جاذبه های تاریخی فراوانی ست که با مردمی خونگرم و مهمان نواز پذیرای مسافران عزیز می باشد.
  • تعداد بازدید: 2980
  • ارسال در تاریخ: ۲۴ آذر ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۲۰ مهر ۱۳۹۸

راهنمای سفر به مشهد

شهر مشهد واقع در خراسان رضوی ، یکی از بزرگترین اماکن گردشگری ایران است که سالیانه میزبان هزاران زائر و گردشگر از سراسر ایران می باشد. مشهد علاوه بر مکان های مذهبی ، دارای جاذبه های گردشگری طبیعی و جاذبه های تاریخی فراوانی ست که با مردمی خونگرم و مهمان نواز پذیرای مسافران عزیز می باشد.

سفری زیارتی

شهر مشهد با رکورد سالیانه بیست میلیون گردشگر داخلی و خارجی اولین و بزرگترین مقصد گردشگری ایران است. بهترین زمان سفر به مشهد با توجه به مناسبت های مذهبی عموماً براساس تقویم قمری می باشد و متفاوت است. با این همه اگر بخواهیم از نظر آب و هوا بهترین زمان سفر به مشهد فصل پاییز و بهار است. تمام طول سال شرایط مناسب برای سفر به مشهد مهیاست ولی فصل بهار مشهد هوایی بسیار خوب و فوق العاده دارد که جذابیت سفر شما را بیشتر می کند. اگر قصد دارید سفری کم هزینه داشته باشید توصیه می کنیم که از تورهای مسافرتی مشهد استفاده نمایید. مشهد به دلیل وجود بارگاه امام رضا (ع) از محبوبیت زیادی نزد زائران برخوردار است. حرم امام رضا مجموعه‌ای است با کانون آرامگاه هشتمین امام شیعیان، علی بن موسی‌ الرضا که دیگر مسجدها، آرامگاه‌ها، صحن‌ها، کتابخانه و موزه‌ها را در بر می‌گیرد. بازار بزرگ رضا که در نزدیکی حرم مطهر واقع شده است ، یکی از پر بازدیدترین بازارهای سنتی کشور لقب گرفته است.

عکس مشهد
عکس مشهد
عکس مشهد

مشهد پایتخت گردشگری ایران

  • تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷
عکس مشهد

اماکن تفریحی مشهد

  • ۱تاریخ انتشار: 27 دی ۳۹۷
عکس مشهد

در سفر به مشهد از کجا خرید کنیم

  • 1395 تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت
عکس مشهد

پرطرفدارترین هتل های مشهد

  • 1395 تاریخ انتشار: 08 اسفند
عکس مشهد

با پارک های آبی مشهد بیشتر آشنا شویم

  • 1395 تاریخ انتشار: 20اردیبهشت

سفری سیاحتی

بازار بزرگ رضا علاوه بر معماری زیبا و سنتی خود یکی از قدیمی‌ترین مراکز عرضه سوغات و صنایع دستی شهر مشهد است. قطعا در بدو ورود به این مکان زیبا محسور قدمت و عظمت و ویترین های رنگارنگ آن خواهید شد. علاوه بر اینکه عطر زعفران و گلاب مشامتان را پر می کند. علاوه بر آن خراسان دارای مکان های سیاحتی فراوانی از جمله مزار عطار نیشابوری، مسجد گوهر شاد، پارک کوه سنگی، طرقبه، آرامگاه فردوسی، موزه آستان قدس رضوی، غار مغان، شهر باستانی شادیاخ و صدها مورد دیگر است که برای مسافران خاطرات خوشی را بر جای می گذارد و با استفاده از تورهای مشهد می توانید از تمامی این اماکن دیدن نمایید. مشهد دارای هتل های بی نظیریست که از همه لحاظ بهترین هستند و رستوران های پرطرفداری دارد که سفر شما را به یاد ماندنی تر می کند. امکان ندارد کسی به مشهد سفر کند و سری به بازارهای فوق العاده آن نزند، حتی اگر قصد خرید سوغات هم نداشته باشید تماشای بازار مشهد خالی از لطف نیست. زعفران ، زرشک ، تسبیح و سنگ فیروزه ی نیشابور از سوغات های معروف مشهد هستند که در سراسر جهان شناخته شده هستند.

برای سفر به مشهد می توانید از تورهای مسافرتی استفاده کنید و یا از بلیط های لحظه آخری برای سفری کم هزینه تر بهره مند شوید. اطلاعات کامل  درباره تورهای مشهد را در مرجع گردشگری های هالیدی مطالعه نمایید.
عکس مشهد
عکس مشهد
عکس مشهد
عکس مشهد
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info