دریاچه گهر (گوهر فیروزه ای اشترانکوه)

دریاچه گهر یکی از زیباترین دریاچه های ایران به حساب می آید. اسم گهر به معنی آب جمع شده در گودی است. آب دریاچه گهر به دلیل شفافیت بی اندازه و رنگ فیروزه ای به نگین زاگرس شهرت یافته است. گهر در منطقه حفاظت شده اشترانکوه واقع شده است که زیستگاه حیواناتی مانند گراز، پلنگ، گرگ، خرس قهوه ای و ... می باشد. برای رسیدن به دریاچه گهر باید حدود 40 دقیقه پیاده روی کرد.

  • تعداد بازدید: 3424
  • ارسال در تاریخ: ۱۶ دی ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۶ دی ۱۳۹۷

درباره دریاچه گهر

دریاچه گهر یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین ایران است و احتمال می رود از طریق رانش زمین به وجود آمده باشد. گهر در دامنه های اشترانکوه در استان لرستان، واقع شده است. عمق این دریاچه تقریبا (28) متر و طول آن (1/5) کیلومتر است.

در نزدیکی گهر بزرگ، دریاچه گهر کوچک واقع شده است که با درختان بید مجنون محسور شده است و تصویری رویایی از آفرینش طبیعت، در دل رشته کوه های زاگرس را پدید آورده است.

آب هایی که به گهر جاری می شوند حاصل آب شدن برف های زمستانی ست که از اشترانکوه به سمت دریاچه روانه می شوند. دسترسی به گهر از طریق شهرستان های درود و الیگودرز ممکن است. حداکثر دمای محیط دریاچه در فصل تابستان (21) درجه سانتیگراد و حداقل دما در زمستان به (2-) درجه سانتیگراد می رسد.

دریاچه گهر
دریاچه گهر

سفر به گهر

سالانه هزاران توریست از دریاچه گهر دیدن می نمایند و اکثرا چند شبی را هم در کنار دریاچه کمپ می زنند. بهترین زمان سفر به گهر فصل تابستان و بهار است و مسیر پیشنهادی از دره نی گاه شهرستان الیگودرز است که البته این مسیر را باید پیاده طی کنید. هرچند که زیبایی مسیر اجازه خستگی به شما نمی دهد.

در کنار دریاچه فضایی ماسه ای مناسب برای برپایی کمپ در نظر گرفته شده است و شما می توانید پس از برپا کردن چادر با خیالی آسوده به ماهیگیری بپردازید. در زمستان دریاچه یخ می زند و امکان کمپ زدن را به شما نمی دهد. در ضمن شنا کردن در این دریاچه به دلیل عمق زیاد، توصیه نمی شود.

برای سفر به دریاچه گهر می توانید از تورهای مسافرتی استفاده کنید و برای تهیه بلیط ارزان قیمت به سایت Hi Holiday مراجعه نمایید.

آب دریاچه گهر بسیار زلال است و در اثر تابش نور آفتاب به رنگ فیروزه ای دیده می شود. تماشای ماهی ها، صدای قورباغه ها و آواز پرندگان، گهر را تبدیل به فضایی بی نظیر و آرامبخش کرده است. کیسه خواب، بالش بادی، کفش کوهنوردی، پاور بانک و باتوم کوهنوردی وسایلی است که برای این سفر به کار شما می آیند.

دریاچه گهر
دریاچه گهر
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info