سفر به سواد کوه یک تیر و سه نشان

دریاچه شورمست، آلاشت و منطقه ییلاقی اسپرز در شهرستان سوادکوه واقع شده ه اند. با توجه به اینکه شمال ایران یکی از پر ترددترین مناطق گردشگری ایران محسوب می شود، خالی از لطف نیست که با مناطق بکر این مسیر را بشناسیم. زیبایی چشم گیر و طبیعت سرشار از آرامش این مناطق هر گردشگری را به خود جذب می کند.

  • تعداد بازدید: 5038
  • ارسال در تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۴ مهر ۱۳۹۸

سواد کوه

شهرستان سوادکوه یکی از زیباترین شهرستانهای شمال کشور است که در استان مازندران واقع شده است. سوادکوه دارای غارها و چشمه و آبشارهای فراوانی است که این منطقه را به مقصدی فراموش نکردنی برای گردشگری تبدیل کرده است. در اینجا با پرطرفدارترین و معروف ترین مناطق گردشگری سوادکوه آشنا می شویم.

دریاچه شورمست

دریاچه شورمست تنها دریاچه طبیعی منطقه سوادکوه است. طبیعت بکر و فوق العاده ی دریاچه تعداد بسیاری از دوستداران طبیعت را به سمت خود می کشاند. با پیاده روی در جنگل های انبوه توسکا، که فقط صدای آواز پرندگان و خش خش برگ ها شنیده می شود براحتی می توانید دغدغه های روزمره خود را پشت سر بگذارید. با حدود چهار ساعت رانندگی از تهران می توانید تجربه بینظیر قایق رانی در دریاچه شورمست و دوچرخه سواری در مسیر جنگلی اطراف دریاچه را داشته باشید.

دریاچه شورمست دریاچه شورمست دریاچه شورمست

آلاشت (آشیانه عقاب)

شهرستان آلاشت ، زادگاه رضا شاه است که در استان سواد کوه واقع شده است. کوه های مرتفع اطراف آلاشت زیستگاه عقاب های زیادی است که این منطقه را به آشیانه عقاب معروف کرده است. طبیعت بی نهایت زیبای آلاشت قابل توصیف نیست. منطقه توریستی آلاشت نه تنها طبیعتی سرسبز و دلنشین دارد بلکه مانند فیلبند و جواهرده غرق در مه و ابر است و چشم اندازی بی کران از کوه های غرق در مه دارد که خیره کننده است. از دیگر دیدنی های آلاشت رصد خانه آلاشت و موزه مردم شناسی (واقع در خانه محل تولد رضا شاه) می باشد که به سفر سیاحتی شما جنبه سفری علمی،تاریخی خواهد داد.

آلاشت آلاشت آلاشت
برای سفر به سوادکوه می توانید از تورهای مسافرتی استفاده کنید و برای تهیه بلیط ارزان قیمت به سایت Hi Holiday مراجعه نمایید.

اسپرز

اسپرز روستایی از توابع سوادکوه است. تعداد تورهایی که به مقصد اسپرز روانه می شوند روز به روز در حال افزایش است. اسپرز منطقه ای ییلاقی است که کوچ نشینان در فصل های گرم سال به خاطر مراتع سرسبزش به سمت آن روانه می شوند. اما در فصل های سرد غیر قابل سکونت می باشد. اسپرز در ارتفاعات رشته کوه های البرز واقع شده است. بومی های اسپرز که منبع امرار معاششان از طریق خدمات گردشگری است با آش محلی، چنجه اسپرز، میرزا قاسمی و چای آتشی از مسافران پذیرایی می کنند و خانه های محلی را هم برای اجاره در نظر گرفته اند.

اسپرزاسپرز اسپرز
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • مهدی اسدی چهارشنبه ۱۲ شهریور
    با سلام نگارنده ی محترم، عاجزانه از شما استدعا دارم نام و تبلیغ روستای اسپرز را از برنامه های توریستی حذف نمائید، به دلایل متعدد از جمله برهم خوردن آسایش و آرامش و امنیت مردمان روستایی که اغلب افراد مسن هستند، دلیل دیگر نبود امکانات بهداشتی و درمانی در منطقه در صورت بروز حادثه.. دلیل بعدی عدم آشنایی گردشگران با خطرات طبیعی و طبیعت وحشی این منطقه هست، به عنوان نمونه این منطقه دارای مارهای بسیار خطرناک و سمی و کشنده میباشد و چنانچه خدایی ناکرده به انسان و حیوانی نیش بزند قبل از اینکه به بیمارستان برسند جانشان را از دست خواهند داد.. دلیل دیگر نبود امکانات خدماتی نظیر جمع آوری زباله و حفظ سلامت بهداشتی محیط است. و بسیاری دلایل دیگر.. همچنین مواهب حضور گردشگر یا اصلا چیزی برای اهالی و ساکنین نیست و یا اگر باشد در حد اجاره ی یک مسکن و شخصی است آن هم بسیار کم. لذا عاجزانه استدعا دارم با توجه به موارد بالا این منطقه ی طبیعی و بکر خداوندی را به نابودی و نا امنی نکشید. سپاسگزارم
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info