15 جاذبه گردشگری برتر هند

هند کشوری در جنوب آسیا و پایتخت آن دهلی می باشد. به دلیل وجود رشته کوه های هیمالیا در هند ، این کشور دارای آب و هوایی مرطوب و زمینی حاصلخیز است. مساحت هند دو برابر کشور ایران است و دومین کشور پر جمعیت دنیاست.

  • تعداد بازدید: 2268
  • ارسال در تاریخ: ۷ بهمن ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۷ بهمن ۱۳۹۷

درباره هند

هند دارای تاریخ و فرهنگ پر قدمتی است و همین امر باعث شده است که دارای جاذبه های تاریخی و گردشگری فراوانی باشد. هند سرزمین نژادها ، زبان ها ، ادیان و فرهنگ های مختلفی می باشد. نزدیک یک ششم جمعیت جهان در هند قرار دارند. هند سرزمین رنگ و موسیقی و رقص و شادی ست و دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است و تورهای مسافرتی زیادی از سراسر جهان جهت بازدید از هند فعالیت می کنند.

India

دیدنی های هند

تاج محل :

قطعا نام تاج محل به گوشتان رسیده است. تاج محل دارای اولین رتبه جاذبه های گردشگری در هند است. تاج محل که جزء عجایب هفتگانه جهان نیز محسوب میشود کاخی بسیار زیبا و ساخته شده از سنگ های مرمر سفید است که شاه جهان برای یادبود همسر خود ساخته است و قدرت عشق در این بنا به وضوح قابل لمس است. زیبایی این شاهکار معماری در جهان زبانزد است. تاج محل با سنگ های قیمتی مثل الماس ، لاجورد ، مروارید و یشم تزیین شده است. اگر هنگام طلوع و یا غروب خورشید به تاج محل بروید شاهد بازی نور و هنر معماری در تاج محل خواهید بود.

India

شهر مقدس بنارس:

شهر بنارس بزرگترین مرکز مذهبی و مقدس برای هندوهاست که در جوار رودخانه گنگ قرار گرفته است. بنارس علاوه بر جاذبه های مذهبی جاهای دیدنی زیادی دارد. کتابخانه دانشگاه هندو بنارس با بیش از یک میلیون جلد کتاب ، موزه بهارات کالا باهوان ، محله قدیمی رود گنگ و معبد ویشوانا از جاذبه های گردشگری در بنارس هستند.

معبد طلایی آمریتسار:

معبد طلایی هارماندیر صاحب برترین جاذبه آمریتسار است. این معبد یکی از مراکز مذهبی و فرهنگی سیک های هند است. این معبد طلایی و زیبا را رام داس با ترکیبی از معماری هندو و اسلامی ساخت. این بنا با گنبد طلایی خود علاوه بر اینکه از نظر طراحی بسیار زیباست بلکه دارای فضای بسیار معنوی و روحانی نیز هست که بسیار آرامشبخش است.

شهر طلایی جیسلمر:

جیسلمر شهری صحرایی و بزرگ است که به شهر طلایی هم شهرت دارد. این شهر با دیوارهای ماسه ای طلایی یکی از جاذبه های گردشگری مهم هند میباشد. این شهر نزدیک مرز پاکستان و راجستان واقع شده است.

India

غارهای آژانتا:

غارهای تاریخی آژانتا را انگلیسی ها هنگام شکار کشف کردند در این غارها شاهد حکاکی های روی سنگ خواهید بود. این غارها دارای نقاشی هایی هستند که هنوز هم آثاری از آنها باقی مانده است. نقاشی های درون غار شامل تصاویری از کشتی ، جنگ ، شهر، جنگل و حیوانات است.

مرداب های کرالا:

مرداب های کرالا که در شهر کرالا قرار دارد ، مجموعه ای از مرداب ها و دریاچه هایی است که زیستگاه جانوارن زیادی مانند سمور دریایی ، لاک پشت ، خرچنگ و پرندگان است. شما میتوانید با قایق در این مرداب ها رفت و آمد کنید و به تماشای طبیعت زیبایی این مکان توریستی بپردازید.

معبد ویروپاکشا:

این معبد یکی از قدیمی ترین معابد هند است که در شهر هامپی قرار دارد و به عنوان یک مقبره کوچک ساخته شده بود و در طی گذشت زمان تبدیل به مجموعه ای بزرگ شد.

India

قصر دریاچه:

در دریاچه پیچولا در شهر اودایپور قصری سلطنتی تابستانی در قرن هجده ساخته شد. این قصر زیبا در حال حاضر تبدیل به هتلی پنج ستاره شده است. یکی از نکات جالب درباره این قصر فیلمبرداری فیلم جیمز باند در آن است.

پارک ملی کانها:

یکی از زیباترین مناطق محیط زیست در آسیا پاک ملی کانها است. تماشای ببرها در جنگل های بامبو و سال بسیار لذت بخش است و بسیاری از توریست ها را به خود جذب می کند.

پالولم:

ساحل پالوم در گوا واقع شده است و زیباترین ساحل توسعه یافته آن منطقه است. پالوم با امکانات رفاهی ارزان قیمت از جمله رستوران ، هتل و مراکز خرید مکانی مناسب برای تفریح است. طبیعت پالوم با پرتگاه های بلند و دریایی آرام بسیار دلنشین است.

India

بودگایا :

بودگایا مکانی بسیار برای بوداییان محسوب میشود و این معبد زیبا دارای یک منار مخروطی شکل و یک مجسمه بوداست.

قعله سرخ:

این قلعه به دلیل رنگ قرمز ماسه هایی که در آن بکار رفته است قلعه سرخ نامگذاری شده است. این بنای زیبا را شاه جهان شاخته است.

دروازه هند:

این بنای 26 متری مشرف به دریاچه عرب به مناسبت ورود شاه جرج و همسرش ساخته شده بود. این بنا به دلیل طراحی زیبایش معروف است.

جهت کسب اطلاعات کامل درباره تورهای مسافرتی هند و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت www.Hiholiday.ir مراجعه نمایید.
India

مسجد مکه:

این مسجد یکی از بزرگترین مساجد در جهان و همچنین یکی از قدیمی ترین مسجد ها در هند است. این مسجد زیبا دارای دروازه ورودی و یک حوض بزرگ است.

قلعه عامر:

قلعه عامر واقع در شهر جیپور از دیگر بناهای تاریخی و دیدنی های هندوستان است. این کاخ مستحکم مدت های زیادی مرکز اصلی جیپور بوده است .

India
India
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info