لیست اماکن گردشگری برتر دنیا 20 تا 10

با توجه به رشد صنعت گردشگری و افزایش طرفداران سفر و طبیعت تورهای مسافرتی فعالیت خود را در این زمینه افزایش داده اند. یکی از معضلاتی که گردشگران دارند انتخاب مقصد گردشگری مناسب است. در اینجا لیست جاهایی که باید در طول زندگی دید را تدارک دیده ایم.

  • تعداد بازدید: 1957
  • ارسال در تاریخ: ۸ بهمن ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۱ بهمن ۱۳۹۷

20: کاستاریکا Costa Rica

جمهوری کاستاریکا در آمریکای مرکزی قرار دارد این کشور از شمال با نیکاراگوئه و از جنوب غربی با پاناما همسایه است.غرب این کشور اقیانوس آرام و شرق آن دریای کارائیب می باشد.پایتخت این کشور سان خوزه می باشد.نام این کشور ریشه اسپانیایی دارد و به معنی ساحل غنی می باشد.واحد پولی کشور کاستاریکا کولون نام دارد.از مهمترین محصولات صادراتی این کشور قهوه و موز را می توان نام برد.تولید ناخالص داخلی کاستاریکا 45.77 میلیارد دلار می باشد.محصولات صادراتی کشور کاستاریکا شامل موز،آناناس،قهوه،هندوانه،شکر،غذاهای دریایی و.. می باشد که به کشور های آمریکا،چین ،هلند ،انگلیس،مکزیک صادر می شود.

جزیره کوکوس

در قسمت غربی و جنوب غربی کشور کاستاریکا در اقیانوس آرام قرار دارد مساحت آن حدود 23 کیلومتر می باشد.

سان خوزه

مرکز کشور کاستاریکا شهری به اسم سان خوزه واقع شده است که پایتخت کشور کاستاریکا می باشد.این شهر دارای موزهای هنر های معاصر و از مهمترین آنها موزه تاریخ در مرکز شهر می باشد

سان خوزه

19: جزایر ویرجین بریتانیا British Virgin Islands

مجمع الجزایری است واقع در دریای کارائیب بین دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی شرق پورتوریکو و شمال شرق جزایر ویرجین آمریکا می باشد.کشوری که جمعیت آن حدود 30900 نفر است و مساحت آن برابر 417 کیلومتر مربع است این کشور متشکل از 36 جزیره می باشد که بیش از 20 جزیره خالی از سکنه است سنت جان از مهمترین جزایر ویرجین بریتانیا می باشد که سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر از سراسر دنیا می باشد.

British Virgin Islands

18: فلورانس Florence, Italy

فلورانس (به ایتالیایی: Firenze)، یکی از شهرهای تاریخی در ایتالیا و هم اکنون پایتخت ناحیه توسکانی ایتالیا است. فلورانس در حدود ۳۸۲ هزار نفر جمعیت دارد و پرجمعیت ترین شهر توسکانی به شمار می آید. شهر فلورانس با حومه، بیش از یک میلیون و ۵۲۰ هزار نفر جمعیت دارد. فلورانس از کانون های مالی و بازرگانی اروپای سده های میانه و از ثروتمندترین شهرهای دوران خود بود. فلورانس را خاستگاه رنسانس ایتالیایی به شمار آورده و به آن لقب آتن سده های میانه داده اند. شهر فلورانس از سال ۱۸۶۵ تا ۱۸۷۰ پایتخت پادشاهی ایتالیا بوده است. در سده های میانه فلورانس کانون بازرگانی و امور مالی اروپا بوده و بعدها رنسانس ایتالیا از این شهر آغاز شد. خاندان مدیچی سال های طولانی در شهر فلورانس فرمان روایی داشتند. انواع هنر به ویژه هنر معماری و تندیسگری در شهر فلورانس جایگاه ویژه ای داشته و دارد به طوری که این شهر را به یکی از مهم ترین مراکز هنری اروپا تبدیل کرده است. فلورانس هم چنین دارای بیش از چهل موزه و نگارخانهٔ هنری می باشد که مهم ترین آن ها گالری اوفیتزی و پالاتزو پیتی به شمار می آید. دیگر آثار تاریخی فلورانس به شرح زیر است: Palazzo Vecchio Loggia de,Lanzi (دراین محل آثار هنری زیبای چلینی بنام Perseus دیده می شود) دوئومو (Doumo) (در آن جا واپسین مجسمه که میکل آنژ ساخت مشاهده می شود) Palazzo Riccardi (محل اقامت خانواده مدیچی) کلیسای سَنتا کروچه به معنای (صلیب مقدس)، (میکل آنژ و ماکیاولی در آن جا دفن شده اند) میدان جمهوری شهر فلورانس بیش از ۳۵۰ تن از ۱۰۰۰ نفر، مهم ترین هنرمندان دومین هزاره اروپا (از سال هزار میلادی تا دوهزار) در این شهر می زیسته اند.

Florence

17: ریو دو ژانیرو Rio de Janeiro

ریو دو ژانیرو (به پرتغالی: Rio de Janeiro، به معنای رودخانهٔ ژانویه) که به اختصار ریو نام برده می شود، مرکز ایالت ریو دو ژانیرو، دومین شهر بزرگ برزیل و سومین منطقه شهری بزرگ آمریکای جنوبی است که با جمعیت ۶٫۳ میلیون نفری ۶امین شهر بزرگ آمریکا و ۲۶امین شهر بزرگ جهان نیز به حساب میآید. این شهر در تاریخ ۱ ژوئیه ۲۰۱۲ به عنوان یکی از مناظر فرهنگی میراث جهانی یونسکو با نام ریو د ژانیرو: منظر کاریوکا در بین کوه و دریا به ثبت رسیده است. این شهر توریستی در کنار کوه های انبوه از جنگل و سواحل و خلیج های اقیانوس اطلس قرار گرفته است. شهر ریو دوژانیرو، میزبان بازی های المپیک تابستانی ۲۰۱۶ بوده است. سواحل شهر ریو شهر ساحلی ریو دارای ۳ ساحل به نامهای ساحل کُپاکابانا، ایپانما و لِبلان است. این سواحل به بهشت موج سواران معروف هستند. در سواحل آزاد شناگران و موج سواران می توانند به صورت برهنه به شنا و گرفتن حمام آفتاب بپردازند. قسمتی از معروفیت این سواحل مربوط به این قانون است.

Rio de Janeiro

16: ماچو پیچو Machu Picchu, Peru

ماچو پیچو یا ماچو پیکچو (به اسپانیایی: Machu Picchu) شهری با دیوارهای سنگیِ جلاداده شده که مطابق با معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده است. اولین بنای این مجموعه این تی هوآتانا (به اسپانیایی: Intihuatana)، معبد خورشید که اتاقی با ۳ پنجره و در منطقه ای از ماچو پیچو که باستانشناسان آن را منطقهٔ مقدس می نامند، می باشد. در سال ۲۰۰۳ میلادی تعداد توریست های این شهر باستانی ۴۰۰٬۰۰۰ نفر بوده است. در سپتامبر ۲۰۰۷ میلادی، پرو و دانشگاه ییل به توافقی مبنی بر استرداد صنایع دستی برداشته شده از ماچو پیچو در اوایل قرن بیستم میلادی توسط هیرام بینگهام سوم دست یافتند. ماچو پیچو در ۷۰ کیلومتری شمال غربی کوسکو، در بالاترین نقطهٔ کوه ماچو پیچو، ۲٬۳۵۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است. این اثر از مهم ترین آثار باستانشناسی در آمریکای جنوبی و پربیننده ترین جاذبهٔ توریستی کشور پرو می باشد. از سمت بالا، در صخرهٔ ماچو پیچو، یک صفحهٔ سنگی عمودی ۶۰۰ متری قرار دارد که در انتها به رودخانهٔ اوروباما می رسد. مکان این شهر جزء اسرار نظامی بوده است.

جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای مسافرتی و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت www.Hiholiday.ir مراجعه نمایید. 
Machu Picchu, Peru

15: هُنگ کُنگ Hong Kong

هُنگ کُنگ (به انگلیسی: Hong Kong) شهری است جزیره ای در جنوب چین. منطقه خودمختار هنگ کنگ با هفت میلیون و ۲۳۰ هزار نفر جمعیت،از مهم ترین بازارهای مالی و تجاری آسیا و جهان به شمار می رود. هنگ کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود. در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین به جمهوری خلق چین پیوست. منطقه هنگ کنگ یکی از دو منطقه تقسیماتی ویژه در جمهوری خلق چین است. منطقه دیگر ماکائو است. زبان های رسمی در هنگ کنگ چینی و انگلیسی است. زبان رایج در هنگ کنگ اما عملاً زبان کانتونی است که یکی از گونه های چینی می باشد. ۹۳٫۶ درصد از مردم هنگ کنگ چینی تبار هستند. واحد رسمی پول هنگ کنگ، دلار هنگ کنگ است. هنگ کنگ شهری با ۳۹ ساختمان بلند که ارتفاع هر یک بیش از ۲۰۰ متر است به شهر آسمان خراش ها معروف شده و تعداد ۴ برج بلند از مجموع ۱۵برج مرتفع دنیا را در خود جای داده است. منطقه هنگ کنگ چهارمین منطقه در جهان از نظر تراکم جمعیت به شمار می آید. مید-لِولز، نام اعیان نشین ترین منطقه هنگ کنگ است. هنگ کنگ به خاطر بندرگاه طبیعی عمیق خود که پذیرای کشتی های بزرگ باربری بین المللی است، شهرت دارد.

Hong Kong

14: سیدنی Sydney

سیدنی (به انگلیسی: Sydney) بزرگ ترین شهر کشور استرالیا و قاره اقیانوسیه و نیز مرکز ایالت نیو ساوث ویلز (ویلز جنوبی نو) می باشد. این شهر با جمعیتی بیش از ۵ میلیون نفر، بر کرانه های شرقی استرالیا و در سواحل اقیانوس آرام قرار دارد. سیدنی نماد کشور استرالیا است. شهری است با جذابیت های بیشمار که دویست و هجده سال از زمان تأسیس آن می گذرد. این شهر که در جنوب شرقی استرالیا واقع شده، اولین مکانی است که بیشترین میزان جهانگرد در بدو ورود به استرالیا در آن پا می گذارند. سیدنی سرشار از تنوع است. ساکنان آن، ۴ میلیون شهروندی هستند که عمدتاً از پیشینه مختلف قومی، نژادی و فرهنگی برخوردارند. در هر گوشه ای از سیدنی، می توان ردپایی از فرهنگ های گوناگون را مشاهده کرد که در کنار جاذبه های طبیعی، مراکز تفریحی، پارک های ملی و حفاظت شده، موزه ها و گالری های هنری باعث شهرت جهانی شهر شده اند. سیدنی مرکز ایالت نیو ساوث ولز New South Wales است. شهر سیدنی، بسیار گسترده و بزرگ است و شامل ۷۰۰ محلّه می شود. در طول زمان، به تدریج هر یک از این محله ها مکان تجمع مهاجرین کشور خاصی شده است.

Sydney

13: مائوئی Maui, Hawaii

>مائوئی (به انگلیسی: Maui) یکی از جزایر هشت گانه ایالت هاوایی آمریکا در اقیانوس آرام است. مجمع الجزایر هاوایی (به انگلیسی: Hawaii) در اقیانوس آرام، ایالت پنجاهم کشور آمریکا است. پایتخت و شهر مهم آن هونولولو است. طول نواری که مجمع الجزایر هاوایی را تشکیل می دهد ۳٬۳۰۰ کیلومتر است. هشت جزیره اصلی هاوایی اوآهو Oahu، مائوئی Maui، کائوآئی Kauai، لانائی Lanai، مولوکای Molokai، نیهاو Niihau، و کاهولاوی Kahoolawe هستند. بزرگ ترین این جزیره ها جزیره هاوایی با وسعت ۸٬۱۵۰ کیلومتر مربع و کوچک ترین آن ها جزیره غیرمسکونی کاهولاوی با ۱۲۵ کیلومتر مربع وسعت است. برای جلوگیری از سردرگمی، اغلب از عنوان جزیره بزرگ (بیگ آیلند) برای اشاره به بزرگترین جزیره استفاده می شود تا آن را از ایالت هاوایی متمایز کنند.

Maui, Hawaii

12: سانتورینی Santorini, Greece

سانتورینی (یونانی: به لاتین:Santorini) با نام سنتی ثِرا (به لاتین: Thera‎) و نام رسمی ثیرا جزیره ای در دریای اژه در کشور یونان است و نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی خاک اصلی یونان جای دارد و از گروه جزیره های کیکلادس است. جمعیت این جزیره در حدود ۱۵۰۰۰ نفر است. به دلیل محلی که جزیره واقع شده و رنگ سفید خانه ها و ابنیه بسیار معروف شده است. سانتورینی در حدود ۳۶۰۰ سال پیش یک فوران عظیم آتشفشانی را شاهد بوده است و بدین ترتیب بیشتر قسمتهای امروزی جزیره را به بیرون ریخته است. در طول سالیان و قرن های بعدی، یونانیان بر لبه تیز این آتشفشانهای بلند، روستاهایی را بنا نهادند که زیباییش در کنار آبی دل انگیز خلیج آن چشم هر بیننده ای را به خود معطوف می کند. در کنار خانه های سفید این جزیره می توان به گنبدهایی آبی که بر روی صخره های شیب دار ساخته شده اند نیز اشاره کرد

 Santorini, Greece

11: پارک ملی یوسیمیتی Yosemite National Park, California

پارک ملی یوسیمیتی پارک ملی یوسیمیتی (به انگلیسی: Yosemite National Park) تأسیس ۱۸۹۰ میلادی،[۱] پارکی طبیعی در ایالت کالیفرنیا در ایالات متحده آمریکا است. نخستین پارک ملی ایالات متحده آمریکا است. این پارک به دلیل قله های بلند و آبشارها و بیش از ۲۰۰ گونهٔ گیاهی و جانوری، مثل خرس های قهوه ای، مناظری بسیار خارق العاده دارد. این مکان یک میراث جهانی یونسکو در آمریکا می باشد. وسعت این پارک ۳۰۸۱ کیلومتر مربع می باشد. روزانه ۱۵ هزار نفر از پارک ملی یوسیمیتی بازدید می کنند.

Yosemite National Park, California
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info