لیست اماکن گردشگری برتر دنیا 10 تا 1

دنیای گردشگری دنیایی پهناور است که شناخت آن نیاز به صرف زمان زیادی دارد. سفر کردن جزئی جدانشدنی از زندگی انسان است. شناخت اماکن زیبا و بهترین ها کار ساده ای نیست. طبق تحقیقات و نظر سنجی ها برترین نقاط جهان برای سفر در یک لیست جمع آوری شدند. در اینجا به معرفی ده تا از برترین جاذبه های گردشگری دنیا میپردازیم.

  • تعداد بازدید: 2066
  • ارسال در تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۲۳ بهمن ۱۳۹۷

10:New York City

نیویورک پرجمعیت ترین شهر ایالت نیویورک و ایالات متحده آمریکاست که از ۵ ناحیه شامل برانکس، بروکلین، منهتن، کوینز و استیتن آیلند تشکیل شده است. این شهر یکی از قطبهای فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان است. عده ای به دلیل اهمیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی منحصر به فرد نیویورک، این شهر را پایتخت جهان نامیدهاند. ابر شهر نیویورک با مساحت ۱۱٬۳۲۷ کیلومتر مربع، وسیعترین شهر جهان است. در میان شهرهای بزرگ جهان، تولید ناخالص داخلی نیویورک در زمره بیشترین ها قرار دارد که از نظر ارزش اسمی، میتوان به تنهایی آن را با کشور بزرگی مثل روسیه مقایسه کرد.شهر نیویورک با داشتن بیش از ۵۳ آسمان خراش با ارتفاع بیش از ۲۰۰ متر، بیشترین تعداد آسمان خراش را در میان شهرهای دنیا داراست. برج آزادی، اولین بنایی است که در مکان مرکز تجارت جهانی نیویورک ساخته شده است. مطابق آمار سال ۲۰۰۷ نیویورک با احتساب حومه جمعیتی قریب به ۲۰ میلیون نفر دارد. قطار شهری نیویورک که در سال ۱۹۰۴ افتتاح شد، طولانی ترین خط متروی جهان است. بازار بورس نیویورک، بزرگترین بازار بورس جهان در معاملات دلاری است که در خیابان وال استریت قرار دارد. مرکز اصلی سازمان ملل متحد در کلانشهر نیویورک و همچنین مجسمه آزادی، مهمترین نماد ایالات متحده آمریکا در نیویورک واقع شده است.

NewYork

9:Dubai, United Arab Emirates

دُبِی (به عربی: دبیّ) (به انگلیسی: Dubai) بزرگترین شهر کشور امارات متحده عربی است. این شهر در جنوب کشور ایران و در پیرامون خلیج فارس و در شبه جزیره عربستان قرار دارد. نخستین اشاره های تاریخی در دبی از سال ۱۰۹۵ میلادی ثبت شده است و نخستین نشانه های شهرسازی در دبی به سال ۱۷۹۹ برمیگردد. دبی در سال ۱۸۳۳ به دست شیخ مکتوم بن بطی بن سهیل آل مکتوم به طور رسمی به عنوان یک شهر بنیان نهاده شد. جایگاه جغرافیایی مهم این شهر، باعث شد تا در قرن بیستم به یک بندر مهم تبدیل شود. در سال ۱۹۶۶ و با کشف نفت در دبی، دبی و کشور قطر تصمیم به راه اندازی یک واحد پولی جدید بنام مجلس نقد قطر و دبی، به جای روپیهٔ خلیج که پیش از این پول رایج بود گرفتند. کشف نفت منجر شد تا کارگران خارجی برای کار در این شهر به سرعت به آن نقل مکان کنند به طوریکه در مدت بسیار کوتاهی ۳۰۰ درصد به جمعیت آن افزوده شد و آن را به یکی از منابع مهم جهانی نفت تبدیل کرد. دبی جدید از زمانی که بریتانیا آن را در سال ۱۹۷۱ ترک کرد شروع به شکل گرفتن کرد. در این زمان، دبی به همراه ابوظبی و ۴ شیخ نشین دیگر کشور امارات متحده عربی را پایه گذاری کردند. یک سال بعد شیخ نشین رأس الخیمه به کشور امارات پیوست اما قطر و بحرین تصمیم گرفتند که هر کدام یک کشور خودکفا باشند. در سال ۱۹۷۳ درهم امارات به عنوان واحد پولی رسمی امارات معرفی شد و به این ترتیب دبی و قطر اتحادیهٔ پولی بین خود را منحل کردند. در سال ۱۹۷۹ در یکی از محله های دبی با نام جبل علی یک منطقهٔ آزاد تجاری ساخته شد که به شرکت های خارجی اجازه واردات و صادرات بدون محدودیت را می داد. با شروع جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۰ سرمایه داران و تاجران پول ها و دارایی های خود را از این شهر خارج کردند که باعث شد اوضاع اقتصادی این شهر برای مدتی بحرانی بشود اما با دگرگونی فضای سیاسی، دوباره رونق خود را به دست آورد. امروزه دبی به عنوان یک شهر جهانی و بازرگانی موفق و مهم در منطقه جای خود را پیدا کرده است. اگرچه اقتصاد دبی با صنعت نفت رشد کرد اما بیشتر درآمد دبی از منطقه آزاد جبل علی، فروش ملک به شهروندان خارجی در مناطق آزاد، اعطای اقامت، صدور دوباره کالا، ترانزیت مسافر و کالا و همچنین قسمت بزرگی نیز از گردشگری و دیگر خدمات مالی و بازرگانی تأمین می شود. دبی به تازگی توجه جهانیان را از راه ساخت و سازهای بزرگ و همین طور رویدادهای تفریحی و ورزشی هیجان انگیز به خود جلب کرده است. در سال های پایانی دههٔ ۲۰۰۰ میلادی به خاطر بحران های مالی گسترده در جهان، ساخت و ساز املاک در دبی برای مدت ۳ سال با دشواری جدی روبه رو شد. هر چند دبی توانست بنا بر یک برنامه تدریجی و مداوم خود را بهبود بخشد. در سال ۲۰۱۲ دبی ۲۲مین شهر گران قیمت جهان و گرانقیمت ترین شهر خاورمیانه معرفی شد در سال ۲۰۱۳ دبی توانست حقِ داشتن و برگزاریِ اِکسپو ۲۰۲۰ را به دست آورد. اِکسپو سومین رویداد مهم دنیا پس جام جهانی فوتبال و المپیک است و به المپیک کشورها مشهور است. این نخستین بار است که یک شهر از خاورمیانه توانست میزبانی این مهم ترین نمایشگاه جهان را به دست آورد. پیش بینی ها نشان می دهد اکسپو ۲۰۲۰ برای دبی بیش از ۲۳ میلیارد دلار سود خواهد داشت.

Dubai

8:Canyon National Park, Arizona

گِرَند کَنیون (به انگلیسی: Grand Canyon) یک پارک ملی در ایالت آریزونا در آمریکا است. پارک زیبا و از نظر گونه گونی طبیعی منحصر به فرد گرند کنیون در شمال غربی آریزونا قرار گرفته است. شکل امروزی گرند کنیون محصول میلیون ها سال حفاری و فرسایش طبیعی است که جریان نیرومند رودخانه کلرادو در دوام و قوام بخیشدن به آن نقشی اساسی بر عهده داشته است. شکاف دره گرند کانیون با عمق تقریبی یک مایل (حدود ۱۶۰۰ متر) بسیار خیره کننده است، و عرض آن در وسیع ترین نقطه به پانزده مایل می رسد. این دره عمیق و باریک، زیستگاه بیش از ۱۵۰۰ نوع گونه گیاهی مختلف است. در اینجا نیز بیش از ۵۰۰ گونه جانور زندگی می کنند که شوربختانه بسیاری از آن ها در معرض انقراض قرار دارند. بسیاری از این جانوران منحصر به فرد بوده و تنها در این منطقه یافت می شوند. همچنین، سطح پرشیب دره، و رنگ های خیره کننده دیواره های آن- تاریخ حیات ۲ میلیارد ساله زمین را به شکلی رمز گونه و بزبان زمینشناسی بیان می کند. این پارک یک تنگه رنگارنگ بریده شده توسط رودخانه کلرادو واقع در ایالت آریزونا ایالات متحده است. محدوده زیادی از آن درون پارک ملی - که یکی از اولین پارک های ملی در ایالات متحدهاست - جای گرفته است. رئیس جمهور تئودور روزولت یکی از بزرگ ترین طرفداران حفاظت از منابع طبیعی اینجا بود، و چندین و چند مرتبه برای شکار به آنجا رفت و از منظره لذت میبرد. واژه انگلیسی گرند کنیون به معنای درهٔ بزرگ است. این پارک در سال ۱۹۱۹ به فهرست پارکهای ملی آمریکا پیوست. این پارک ملی ۴۹۲۷ کیلومتر مربع وسعت دارد و در سال ۲۰۰۶ تعداد بازدید کنندگان پارک ۴٬۳۹۴٬۲۷۹ نفر بودند. این پارک بر روی فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

ArizonaPark

7:Phuket, Thailand

استان پوکت یا فوکت یکی از استانهای کشور تایلند است. مساحت آن ۵۴۳ کیلومتر مربع می باشد. جمعیت این استان در سال ۲۰۱۲بالغ بر ۶۶۵۷۰۰ نفر برآورد شده است. استان پوکت نظر تقسیمات کشوری بخشی از ناحیه جنوب تایلند به حساب میآید. مرکز این استان شهر پوکت است.
از مهم ترین مناطق گردشگری این جزیره شگفت انگیز می توان به سواحل خیره کننده آن اشاره کرد. حس قدم زدن بر روی شن های نرم به همراه نسیمی که از دریای Andaman می وزد را نمی توان فراموش کرد و از آن به سادگی گذشت.

Phuket

6:South Island, New Zealand

جزیره جنوبی (به انگلیسی: South Island، به مائوری: Te Wai Pounamu) با مساحت ۱۵۱٬۲۱۵ کیلومتر مربع، بزرگترین جزیره از دو جزیرهٔ اصلی نیوزیلند است. جزیرهٔ دیگر جزیره شمالی نام دارد که در مقایسه با جزیرهٔ جنوبی پرجمعیت تر میباشد. تنگه کوک در شمال، دریای تاسمان در غرب و اقیانوس آرام در جنوب و شرق، مرزهای جغرافیایی این جزیره را تشکیل می دهد. جزیرهٔ جنوبی را گاه سرزمین اصلی نیز مینامند. این جزیره ۳۳٪، خشکی بیشتری در مقایسه با جزیرهٔ شمالی دارد با این حال تنها ۲۴٪ از جمعیت ۴٬۴ میلیون نفری نیوزیلند در جزیرهٔ جنوبی ساکنند. این جزیره در دههٔ ۱۸۶۰ که تب جستجوی طلا بالاگرفته بود بیشترین سکنهٔ اروپایی را داشت اما در اوایل سدهٔ بیستم این جزیرهٔ شمالی بود که جمعیت بیشتری داشت. در سال ۱۹۱۱ تقریباً ۵۶٪ کل جمعیت نیوزیلند در این جزیره زندگی می کردند. همچنین کار و تجارت نیز به جزیرهٔ شمالی منتقل شده بود و این موضوع در طول سدهٔ بیستم نیز ادامه داشت. جمعیت جزیرهٔ جنوبی در سال ۲۰۱۰ برابر با ۱٬۰۳۸٬۳۰۰ نفر بود.

NewZoland

5:Londonلندن (به انگلیسی)

جهت کسب اطلاع از تورهای مسافرتی و بلیط لحظه آخری به سایت www.Hiholiday.ir مراجعه نمایید.

(London) پایتخت انگلستان و پادشاهی متحد بریتانیا است. این شهر همچنین بزرگ ترین و پرجمعیت ترین شهر در بریتانیا و بزرگترین ناحیه شهری از نظر مساحت در اروپا نیز هست. این شهر که در کنار رود تیمز قرار دارد قدمتی دو هزار ساله دارد و تاریخ ساخت آن به دوران روم باستان برمیگردد.  سیتی لندن به عنوان هسته تاریخی لندن تا حدود زیادی حفظ شده است و از قرن ۱۹ میلادی توسعه این شهر شروع شده و امروزه این شهر مهم ترین شهر انگلستان به شمار می آید و ساختار اداری بسیار گسترده ای دارد. همچنین شهردار لندن به عنوان شهردار نمونه انتخاب شده است.یکی از مراکز مهم مسکونی شهر لندن، شهر باستانی این شهر است که امروزه دو میلیون نفر را در خود جا داده است. این شهر در سالها پیش با کمک رومی ها ساخته شده است. بعد از ساخت شهر لندن، این شهر مرکز نهضت های بزرگ تاریخ بودهاست. این گونه از رنسانس انگلیسی با پیشرفتهای صنعتی و انقلابی و احیای زبان گوتیک همراه بودهاست. این شهر یکی از مراکز تجاری، مالی و فرهنگی عمده در جهان است و تأثیر فراوانی در سیاست، آموزش و پرورش، سرگرمی، رسانه ها، معماری و هنر دارد. لندن میزبان بازی های المپیک تابستانی ۱۹۰۸، ۱۹۴۸ و ۲۰۱۲ و پارالمپیک ۲۰۱۲ بوده است. شهر لندن طبق آمارهای رسمی جمعیتی بالغ بر ۷٬۵۱۲٬۴۰۰ نفر (در نیمه سال ۲۰۰۶) را در داخل محدوده شهری خود گنجانده است و به عنوان پرجمعیت ترین شهر در اتحادیه اروپا مطرح می شود. مساحت این شهر روز به روز افزایش می یابد، به طوری که امروزه شهر از محدوده خودش بزرگ تر شده است و جمعیتش به ۸٬٦٣۸٬۲۵۱ نفر (در سال ۲۰۱٥) رسیده است. جمعیت منطقه پایتختی انگلستان بین ۱۲ تا ۱۴ میلیون نفر تخمین زده می شود. مردم شهر لندن به دلیل مهاجرت از نقاط مختلف به این شهر، دارای تمدن، فرهنگ، دین و آداب و رسوم خاص خود هستند، به طوری که امروزه ۳۰۰ زبان گوناگون در این شهر تکلم می شود. این شهر یکی از قطب های حمل و نقل بین المللی در جهان است و دارای پنج فرودگاه بین المللی است که عبارت اند از فرودگاه بین المللی هیثرو، فرودگاه گاتویک، فرودگاه استانستد لندن، فرودگاه لوتن لندن، و فرودگاه لندن سی تی. لندن چهار مکان باستانی مهم دارد: این مکان ها در منطقه وست مینستر قرار گرفته اند. (الف) کلیسای باستانی مارگارت. (ب) برج لندن. (پ) روستای گرینویچ. (ت) کاخ و باغ سلطنتی.

London

4:Tahiti, French Polynesia تاهیتی (به فرانسوی)

(Tahiti) بزرگ ترین جزیرهٔ در گروه جزیرهٔ پلی نزی فرانسه از کشور فرا دریایی است که در جزایر سوسایتی در اقیانوس آرام قرار دارد. نخستین آدمیان ساکن این جزیره پولینزیایی ها هستند که بین سال های ۲۱۶ تا ۷۵۹ میلادی از فیجی، ساموآ یا تونگا به آن وارد شدند. تاهیتی از سال ۱۸۸۰ مستعمرهٔ فرانسه شد و در ۱۹۴۶ بخشی از کشور فرانسه گردید و بومیان آن شهروندان قانونی فرانسه شدند. تاهیتی بر اثر فعالیتهای آتشفشانی ایجاد شده و جزیره ای مرتفع و کوهستانی است که تپه های مرجانی آن را فرا گرفته اند. پایتخت تاهیتی و پولینزی فرانسه شهر پاپیته در ساحل شمال غربی جزیره است که تنها فرودگاه بین المللی منطقه در آن جای دارد. مساحت تاهیتی ۱٬۶۷۸۹ کیلومتر مربع است. تاهیتی مرکز سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پولینزی فرانسه است و جمعیت آن در سرشماری سال ۲۰۱۲ بالغ بر ۱۸۳٬۶۴۵ بود که آن را پرجمعیت ترین جزیرهٔ پولینزی فرانسه با ۶۸٫۶٪ کل جمعیت منطقه می سازد. هم اکنون حدود ۷۰٪ جمعیت تاهیتی را پولینزی ی دهند و بقیه اروپایی، چینی و چندرگه هستند.

Tahiti

3:Rome

رُم پایتخت کشور ایتالیا، بزرگترین و پرجمعیت ترین شهر این کشور با ۲۶۴۹۷۲۴ سکنه و همچنین مرکز ناحیهٔ لاتزیو می باشد. هم چنین رم با مساحت ۱۳۶٫۲۸۷ کیلومتر مربع، وسیع ترین شهرداری ایتالیا به حساب می آید. مقر اصلی سازمان جهانی غذا و کشاورزی (FAO) در رم قرار دارد. برخی آثار گردشگری کولوسئوم قلعه سن آنجلو موزه اسپادا رم به طور گسترده ای به عنوان پایتخت مد جهان است. اگرچه نه به اندازه اهمیت میلان. رم چهارمین مرکز مهم فشن در جهان پس از میلان، نیویورک و پاریس است و با لندن رقابت می کند. اکثر خانه های لوکس مد و زنجیره های طلا و جواهر مانند بولگارری، فندی، لائورا بیاجوتی و بریونی دفاتر مرکیشان در در این شهر واقع است. همچنین دیگر برچسب های مهم مانند شنل، پرادا، دولچه و گابانا، آرمانی و ورساچه بوتیکهای لوکسی در رم دارند. رم در کنار رودخانه تِوِره و در نزدیکی دریای مدیترانه قرار گرفته است. کشور واتیکان در درون شهر رم قرار گرفته است. در سال ۲۰۰۷ رم به عنوان یازدهمین مکان بازدید شده در جهان، سومین در اروپا و اولین در ایتالیا توسط گردشگران شناخته شد. از استودیوهای معروف و تاریخی فیلم در رم چینه چیتا است و بقایای کولوسئوم، آمفی تئاتر معروف رومی نیز در همین شهر است. پارک های عمومی و ذخایر پوشش طبیعی یک منطقه بزرگ در رم، و شهری که یکی از بزرگترین فضاهای سبز را بین پایتخت های اروپایی دارد. مهم ترین بخش این ناحیه سبز توسط ویلاها و باغ های ایجاد شده توسط حکومت اشرافی ایتالیا جلب نظر می کند. در حالیکه اغلب بوستان های احاطه شده توسط ویلاها در خلال رونق ساختمان سازی در قرن نوزدهم از بین رفت. برخی آثار بر جای مانده که برجسته ترین آن ها شامل ویلا بورگز، ویلا ادا و ویلا دوریا پامفیلی است. ویلا پامفیلی در غرب تپه جانیکولو متشکل از ۱٫۸ کیلومتر مربع (۰٫۷ مایل مربع) است. همچنین ویلای شیارا بر روی تپه جانی کولو با زمین بازی برای کودکان و یک ناحیه پیاده رو سایه دار قرار دارد.

Rome

2:Yellowstone National Park,Wyoming,Montana and Idaho پارک ملی یلواستون :

(Yellowstone National Park) یک پارک ملی واقع در ایالات متحده آمریکا و ایالت های وایومینگ، مونتانا و آیداهو است. این پارک در ۱ مارس ۱۸۷۲ به وسیله کنگره ایالات متحده آمریکا و به عنوان یک پارک ملی در ایالت وایومینگ بنا نهاده شد و سپس به ایالت های مونتانا و آیداهو گسترش یافت. این پارک نخستین پارک ملی جهان محسوب می گردد و شهرتش را مدیون حیات وحش و ویژگی های انرژی زمین گرمایی خود و به خصوص جلوه محبوب آن، آبفشان الد فیتفول است. این پارک ملی دارای اکوسیستمهای متنوعی است ولی جنگل های کوهستانی اکوسیستم غالب را شکل می دهد. در زیر منطقه آرام پارک ملی یلوستون در آمریکا، مخزن عظیمی از گدازه های آتشفشانی قرار دارد. دلیل وجود آبفشان ها و چشمه های جوشان آب گرم که مشخصه اصلی این منطقه است. بومیان آمریکا بیش از ۱۱٬۰۰۰ سال پیش در منطقه یلوستون زندگی می کردند. این منطقه در اوایل سده ۱۹ میلادی در جریان سفرهای لویس و کلارک کشف شد، گذشته از این مردان کوهستان (mountain men) در میانه سده ۱۹ بازدیدهایی را از منطقه داشتند ولی سازماندهی یلوستون تا دهه ۱۸۶۰ عملی نشد. بعد از تأسیس پارک، مسئولیت نگهداری از آن به ارتش ایالات متحده آمریکا سپرده شد، مدیریت پارک تا سال ۱۹۱۷ در اختیار ارتش باقی ماند و در آن سال به سازمان تازه تأسیس پارک های ملی منتقل گردید. صدها بنا در این منطقه ساخته شدند که به واسطه اهمیت تاریخی یا معماری مورد حفاظت قرار دارند، همچنین محققین بیش از ۱٬۰۰۰ محدوده باستانی را در محدوده پارک کشف کرده و مورد مطالعه قرار داده اند.

YellowStone

1:Paris پاریس

(به فرانسوی Paris) ، پایتخت کشور فرانسه، مرکز و یکی از شهرستانهای ناحیه ایل-دو-فرانس است. رود سن از میان این شهر می گذرد. پاریس یکی از شهرهای پیشروی جهان در زمینه های اقتصاد، فرهنگ، هنر، سیاست، تحصیل، تفریحات، مد و علم است. پاریس بزرگ ترین شهر اقتصادی اروپا و پنجمین شهر اقتصادی جهان از نظر سطح تولید ناخالص داخلی است. این شهر به تنهایی نزدیک به ۵۳۳ میلیارد یورو یعنی نزدیک به ۲۵٪ تولید ناخالص داخلی فرانسه را در دست دارد. پاریسی ها با دارا بودن ۴۲٬۷۰۰ دلار تولید ناخالص سرانه رتبه اول را از این نظر در قاره اروپا را دارا هستند. دفتر مرکزی ۳۶ شرکت از ۵۰۰ شرکت برتر جهان در پاریس قرار دارد که پس از توکیو از این نظر رتبه دوم جهان را در اختیار دارد. منطقه لا دفانس در شهر پاریس به عنوان مهم ترین مرکز اقتصادی اروپا شناخته می شود. این شهر میزبان شماری از برجسته ترین سازمانهای بین المللی هم چون یونسکو، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و اتاق بازرگانی بینالمللی است. جمعیت شهر پاریس حدود ۲٬۱۶۴٬۹۹۴ تن است. جمعیت منطقه شهری پاریس بالغ بر ۹٫۹۳ میلیون نفر بوده و جمعیت این شهر همراه حومه آن به حدود ۱۲ میلیون نفر می رسد و یکی از پرجمعیت ترین شهرهای اروپا به شمار می رود. پاریس از شناخته شده ترین مقصدهای گردشگران جهان است. سالانه حدود ۴۵ میلیون نفر توریست از پاریس دیدن می کنند. تعداد زیادی از آثار دیدنی، موسسات و پارک های مشهور جهان در این شهر قرار دارند. پاریس همچنین با دارا بودن ۴۷۸٬۰۰۰ درخت سرسبزترین پایتخت اروپا شناخته شده است.

Paris
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info