10 جای دیدنی در باکو

باکو بزرگترین شهر و بندر آذربایجان است. معماری شهر باکو با سنگ فرش های اروپایی و ساختمان های آسیایی نمایی دیدنی به شهر داده است. جالب است که بدانید شهر تاریخی باکو که در بین دیوارهای سنگی کنگره دار محصور شده است ، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است .

  • تعداد بازدید: 4637
  • ارسال در تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۷ مهر ۱۳۹۸

درباره باکو

باکو پایتخت کشور آذربایجان یکی از کشورهای همسایه ایران است. این کشور زیبا و توریستی در شمال غرب ایران قرار دارد و سالیانه گردشگران بیشماری را به خود جذب میکند. باکو پرجمعیت ترین شهر قفقاز است و یکی از مناطق نفت خیز جهان به شمار می آید.

Bakou

1:ونیز کوچک

ونیز کوچک در شلوغ ترین قسمت باکو قرار گرفته است و یکی از زیباترین محل ها برای گردشگران است. ونیز کوچک در کنار موزه فرش در بلوار ساحلی قرار دارد. این پارک زیبا دارای مجموعه ای از کانال ها و جزایر شگفت انگیز است که این جزایر توسط پل های سنگی به هم وصل میشوند و قایق های ونیزی در امتداد کانال در رفت و آمد هستند. اکثر تورهای مسافرتی گردش به ونیز باکو را در صدر لیست خود قرار میدهند.

Bakou

2:کاخ شیروان شاه

کاخ شیروان در شهر قدیم باکو واقع شده است . سک مسجد در این قصر وجود دارد که دارای سه ورودی است که یکی برای پادشاه ، یکی برای زنان و دیگری برای ورود کارکنان قصر بوده است. این قصر زیبا محل سلطنت پادشاهان قدیم باکو بوده است و دارای طاق های سنگی و کنده کاری های بسیار ظریف و خیره کننده ای است.

Bakou

3:شهر قدیمی

قدمت شهر قدیمی باکو به قرن دوازدهم بر میگردد و قلب تاریخی باکو به حساب می آید. کوچه های باریک شهر قدیمی که در آن صدای موسیقی فولک آذری شنیده می شود با مغازه های کوچک آن جای بسیار مناسبی برای سفر به تاریخ و لذت بردن از قدم زدن است. شهر قدیمی سرشار از جاذبه های تاریخی است و از ثانیه های بودن در خیابان های آن لذت خواهید برد.

Bakou

4:برج دختر

برج دختر باکو مهم ترین نماد تاریخی شهر باکو است. بر فراز برج دخنر می توانید شهر باکو و دیگر جاذبه های این شهر را تماشا کنید. بنای اولیه برج دختر بیش از 1000 سال قدمت دارد. افسانه های زیادی درباره این برج وجود دارد که اکثرا درباره دختر شاه پریان است . سازه این برج بسیار شگفت انگیز و زیبا است.

Bakou

5:موزه تاریخی آذربایجان

اگر طرفدار آثار تاریخی و موزه ها هستید حتما به موزه ملی آذربایجان سر بزنید. این موزه بزرگترین موزه آذربایجان است و محل سکونت زین العابدین تقی اف بوده است که یک سرمایه گذار نیکوکار و دوستدار فرهنگ بوده است . این موزه دارای گالری های مختلفی است که شامل نمایشگاه تاریخ مدرن
، نمایشگاه تاریخ باستان و میانه آذربایجان و نمایشگاه مدرن است. علاوه بر آثار این موزه ، طراحی خود موزه هم بسیار دیدنی است.

Bakou

6:قبوستان

پارک ملی قبوستان در منطقه ای تپه ای و کوهستانی در جنوب شرقی رشته کوه های قفقاز قرار گرفته است. این پارک به دلیل سنگ نگاره هایش شهرت دارد. در این پارک بیش از 6000 نگاره وجود دارد که قدمت آنها به 40 هزار سال میرسد. این پارک تاریخی به عنوان اولین سکونتگاه های تاریخ بشر در سازمان میراث فرهنگی ثبت شده است. این پارک سنگ های گازی و همچنی گلفشان های خیره کننده ای را در دل خود جای داده است.

Bakou

7:مرکز فرهنگی حیدر علی اف

بنای این مرکز فرهنگی در باکو توسط معمار معروف بریتانیایی-عراقی زها حدید طراحی شده است. طراحی این بنای فوق العاده در سال 2014 جایزه برترین طراحی سال جهان را از آن خود کرد. بسیاری از گردشگران برای تماشای نمای بی نظیر این مجموعه به سمت آن راهی میشوند. درون این مجموعه نمایشگاه دائمی برقرار است که در آن لباس ،اتومبیل ، هدایا و انواع لوازم دیگر عرضه می شود. این مجموعه محل برگزاری برنامه های فرهنگی و کنسرت ها در باکو نیز می باشد.

Bakou

8:برج های شعله

مجموعه برج های شعله از سه برج شیشه ای با انحنای سینوسی و آبی رنگ تشکیل شده است. این برج بلندترین سازه شهر باکو است و در واقع نمادی از معماری معاصر در باکو است . این برج ها ارتفاعی بین 160 تا 180 دارند. برای طراحی این برج ها از شعله های آتش الهام گرفته اند. و نورپردازی این سازه زیبا به گونه ای طراحی شده که شعله های آتش را در ذهن شما تداعی می کند.

Bakou

9:کلوپ ساحلی آمبوران:

این کلوپ ساحلی در سواحال دریاچه خزر در باکو وجود دارد و مساحت آن 7500 متر مربع است و دارای یک رستوران سرپوشیده ، بار ، زمین بازی برای بچه ها ، زمین گلف و استخر است که شما میتوانید در آنجا به استراحت و تفریح بپردازید . بهترین زمان برای استفاده از این کلوپ تابستان است.

لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر از تورهای مسافرتی باکو و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری هواپیما به سایت www.Hiholiday.ir مراجعه نمایید.

10:کلیسای آلمانی

این بنا در سال 1896 توسط آلمانی ها ساخته شد. این بنا را یک شخص آلمانی به نام ایکلر به سبک گوتیک طراحی کرده است. این بنا جزء معدود بناهای مذهبی است که در دوران حکومت استالین تخریب نشد. البته مرور زمان باعث فرسودگی سازه این بنای دیدنی شده است. این بنا امروزه برای عبادات مذهبی مورد استفاده مسیحیان قرار میگیرد.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info