بلیط لحظه آخری

شاید تا به حال عبارت بلیط لحظه آخری برایتان آشنا باشد. بلیط لحظه آخری معمولا نصیب کسانی می شود که سفرشان به لحظه آخر موکول شده است. در این پست میخواهیم کلیات مفاهیم بلیط لحظه آخری را مورد بررسی قرار دهیم. بلیط لحظه آخری یا چارتر معمولا به علت تکمیل نشدن ظرفیت پرواز و نزدیکی به ساعت و زمان پرواز با قیمتی کمتر از بهای اولیه به فروش میرسد.

  • تعداد بازدید: 3150
  • ارسال در تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۱ دی ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 20 دقیقه

بلیط هواپیما لحظه آخری

قیمت بلیط چارتر یا لحظه آخری معمولا متغیر است و این عبارت زمانی اتفاق می افتد که تعدادی آژانس هواپیمایی و تامین کننده خدمات مسافرتی و پرواز ،تمام یا قسمتی از بلیط های هواپیما را خریداری می کنند. در این صورت هر یک از صندلی های خالی هواپیما برای پرواز، از موارد زیان برای آژانس هواپیمایی و تامین کننده خدمات مسافرتی است و طبیعی است که هر چه به زمان پرواز نزدیک می شویم اگر بلیط های تامین کننده بلیط هواپیما به فروش نرسیده باشد قیمت آن بلیط کاهش میابد تا حداقل مبلغ پرداخت شده برای آن بلیط تامین شود. در واقع بسته به زمان پرواز بین 1 تا 24 ساعت قبل و با توجه به پر شدن صندلی های هواپیما چارتر کننده پرواز تصمیم به ارزان کردن بلیط جهت فروش آن می کند و به این صورت نام آن بلیط لحظه آخری می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از آخرین تورهای مسافرتی  و همچنین برای تهیه بلیط لحظه آخری به سایت ما به سایت www.HiHoliday.ir مراجعه نمایید. 
airplane

خصوصیات بلیط هواپیما لحظه آخری

همانگونه که در تعریف بلیط لحظه آخری ذکر شد قیمت بلیط لحظه آخری متغییر است . در واقع بلیط لحظه آخری یک بازی برنده – برنده برای آژانس های هواپیمایی و مسافر است به این شکل که مسافر بلیط هواپیما و سفر خود را با قیمت مناسب تهیه کرده است و هم آژانس هواپیمایی توانسته است بلیط صندلی خالی هواپیمای خود را با قیمت مناسب به فروش برساند.برای یافتن بلیط لحظه آخری یا چارتر کافیست مدت زمانی را به برسی قیمت های بلیط لحظه آخری اختصاص دهید یا از فردی که آگاهی لازم را دارد می توانید کمک بگیرید. یکی از زمان هایی که بلیط چارتر یا لحظه آخری را می توان به راحتی یافت روز های اسفند ماه است .درست زمانی که بیشتر مردم درگیر فعالیت ها و مشغله های شب عید هستند قیمت بلیط های لحظه آخری یا چارتر کاهش قابل توجهی خواهند داشت و برعکس همین شرایط می تواند بعد از تعطیلات نوروز اتفاق بیفتد زمانی که اغلب از سفر نوروزی برگشته اند و تعداد سفرها و پرواز ها کاهش می یابد. البته توجه داشته باشد که همیشه بلیط لحظه آخری ارزان قیمت نیست به عنوان مثال در نوروز هر چه به زمان پرواز نزدیک می شوید قیمت آن بیشتر میگردد. در گذشته نه چندان دور آژانس های مسافرتی و تامین کننده های خدمات پرواز معمولا با استفاده از تماس تلفنی ،پیامک یا ایمیل مسافران خود را از بلیط لحظه آخری یا چارتر اطلاع رسانی می شد ولی در حال حاضر با پیشرفت تکنولوژی و آفزایش کاربری و استفاده از اینترنت و وجود سایت های معتبری همچون های هالیدی می توانید در قسمت بلیط لحظه آخری , بلیط لحظه آخری خود را متناسب با مقصدی که مد نظرتان است پیدا کنید.

خرید بلیط چارتر هواپیما

برای خرید بلیط لحظه آخری می توانید از صفحه بلیط لحظه آخری های هالیدی اقدام نمایید. بلیط های لحظه آخری را غالبا توسط آژانس های هواپیمایی ارائه می شود.در واقع این آژانس های هواپیمایی طی فرایند مذاکره با شرکت های ارائه دهنده خدمات پرواز بخش اعظمی از بلیط های هواپیمایی را اجاره می کنند و خود آژانس مسئول فروش و تکمیل ظرفیت پرواز را بر عهده می گیرند. کسانی که قصد مسافرت و خرید بلیط چارتر هواپیما رادارند باید به چارتر کننده آن (دفتر خدمات مسافرتی) مراجعه نمایند. لازم به ذکر است که مسئولیت قیمت گذاری نیز بر عهده چارتر کننده است و چارتر دهنده وظیفه ای در این خصوص ندارد. اگر قرارداد چارتر بین یک چارتر دهنده و یک چارتر کننده انجام شود مسئولیت فروش کامل ظرفیت چارتر شده و ریسک آن که در اینجا منظور صندلی های هواپیما است نیز بر عهده چارتر کننده است. به عبارت دیگر در صورتی که چارتر کننده (دفتر خدمات مسافرتی) نتواند همه ظرفیتی را که اجاره نموده است، استفاده کند یا به فروش برساند چارتر دهنده (شرکت هواپیمایی) تعهدی ندارد و او مبلغ اجاره منعقد شده را دریافت خواهد نمود. به همین دلیل،نرخ بلیط چارتر ثابت نیست و در مقاطع مختلف زمانی دارای نوسان می شود چراکه چارتر کننده سعی دارد با کاهش یا افزایش بلیط هواپیما در لحظات مختلف از یکسو تمام صندلی هایی را که از ایرلاین اجاره نموده به فروش برساند و از سوی دیگر، از عواید اقتصادی مناسبی بهره مند شود.

airplane

پرواز چارتر

پرواز چارتر به پروازی اطلاق می شود که تمام یا بخشی از صندلی های هواپیما توسط چارتر کننده (آژانس های مسافرتی و یا تامین کننده خدمات مسافری) اجاره شده باشد. پرواز چارتر گاهی بنا به سفارش چارتر کننده در برخی مسیرها برقرار می شود ولی در هر صورت بلیط آن توسط چارتر کننده که اینجا آژانس مسافرتی است به فروش می رسد. در صورتیکه چارتر کننده یک آژانس مسافرتی باشد، پرواز چارتر معمولاً در مسیرهای پرتردد انجام می شود چراکه چارتر کننده تقریبا مطمئن است می تواند بلیط آن مسیرها را به فروش برساند و شرکت هواپیمایی هم درگیر مسائل خرده فروشی نمی شود. در پرواز چارتر، تنها عملیات فروش بلیط توسط چارتر کننده صورت می گیرد اما سایر مسائل پروازی مثل حمل و نقل، باربری، تاخیر، لغو پرواز، بروز حوادث غیر مترقبه برای مسافرین و هواپیما و... بر عهده شرکت هواپیمایی است و آژانس فروشنده بلیط مسئولیتی در این خصوص نداشته و پاسخگو نخواهد بود.

پرواز های چارتری به انواع مختلف تقسیم می شوند که به شرح ذیل است:

  • چارتر کامل (Full Charter): اجاره کامل کلیه ظرفیت صندلی های یک هواپیما برای مقطع زمانی مشخص توسط چارتر کننده.
  • اجاره صندلی (Seat Charter): اجاره تعداد محدودی از صندلی های یک هواپیما توسط چارتر کننده برای یک دوره زمانی خاص. خود این نوع پرواز چارتر به سه مدل، سیت چارتر به صورت شناور (اجاره شناور صندلی)، سیت چارتر بک تو بک (Back To Back) (اجاره صندلی رفت و برگشت)، سیت چارتر به صورت مشخص (Block Seat) (اجاره صندلی های مشخص شده) تقسیم می شود.
  • airplane
    جهت کسب اطلاعات بیشتر از آخرین تورهای مسافرتی  و همچنین برای تهیه بلیط لحظه آخری به سایت ما به سایت www.HiHoliday.ir مراجعه نمایید. 

    بلیط لحظه آخری استانبول

    قیمت بلیط لحظه آخری استانبول به عنوان یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری ایرانیان برای بسیاری از مسافران مورد اهمیت است. از سوی دیگر این شهر، مملو از اماکنی برای تفریحات چند ساعته، شنا و گشت و گذار در سواحل است که قطعاً ارزش خرید یک بلیط لحظه آخری استانبول را دارند. شایان ذکر است برای اطلاع از آخرین تغییرات قیمت بلیط لحظه آخری استانبول می توانید به صفحه بلیط های لحظه آخری های هالیدی مراجعه نمایید.

    بلیط لحظه آخری مشهد

    همانگونه که مستحضر هستید بلیط لحظه آخری مشهد یکی از پر فروش ترین بلیط های هواپیما در پروازهای داخلی می باشد. از همین رو بدیهی است که این حجم از تقاضا موجب گردد تا خرید بلیط چارتر مشهد در تعطیلات و سایر فصل های سفر با کمی سختی صورت پذیرد. موضوعی که سبب شده است تا بسیاری از فعالان حوزه گردشگری، سامانه های خرید آنلاین بلیط هواپیما از جمله های هالیدی در هر شرایط زمانی و مکانی برای خرید بلیط لحظه آخری مشهد پیشنهاد کنند.

    بلیط لحظه آخری کیش

    بلیط لحظه آخری کیش برخلاف بلیط سیستمی این مسیر که توسط خود ایرلاین عرضه می شود و نرخ و برنامه پروازی مشخصی دارد تنها به صورت چارتر عرضه می شود. از این رو قیمت بلیط لحظه آخری کیش تنها توسط چارترکننده آن تعریف می شود و نوسان نرخی آن نیز منوط به پر شدن یا خالی ماندن پرواز و تصمیم چارترکننده است.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر از آخرین تورهای مسافرتی  و همچنین برای تهیه بلیط لحظه آخری به سایت ما به سایت www.HiHoliday.ir مراجعه نمایید. 

    بلیط لحظه آخری های هالیدی

    خرید انواع بلیط هواپیما لحظه آخری نظیر بلیط لحظه آخری استانبول، بلیط لحظه آخری مشهد، بلیط لحظه آخری کیش و... به سادگی در سامانه خرید آنلاین بلیط هواپیما های هالیدی امکانپذیر است. برای این کار تنها کافیست، به صفحه بلیط لحظه آخری مراجعه نمایید و مناسب ترین بلیط لحظه آخری را خریداری نمایید. فراموش نکنید آخرین مهلت برای خرید بلیط هواپیما لحظه آخری در پروازهای داخلی، یک ساعت و سی دقیقه قبل از پرواز و برای پروازهای خارجی سه ساعت پیش از پرواز است.

    اشتباه رایج در خرید بلیط لحظه آخری

    برخی از کاربران بر این باورند که بلیط های لحظه آخری با بلیط های دیگر تفاوت دارد و هر زمانی می توانند اقدام به خرید این دسته از بلیط ها کنند. باید توجه کنید فقط در مسیرهای پر تقاضا بلیط لحظه آخری ارائه میشود و در دیگر مسیرهای پروازی بلیط چارتر به نرخ مصوب فروخته میشود. فروش بلیط لحظه آخری به چارترکننده مسیر پروازی ارتباط داشته به این دلیل که چارتر کننده قبلا هزینه بلیط ها را پرداخته است و بسته به زمان پرواز و تعداد بلیط های مانده در دست چارتر کننده تصمیم به ارزان کردن بلیط یا فروش لحظه آخری نماید.

    قیمت بلیط لحظه آخری گارانتی نیست

    در سایت HiHoliday قیمت های بلیط چارتر را ما تعیین نمی کنیم، بنابراین امکان گارانتی کردن تمام آژانس های هواپیمایی را نداریم. ما از میان صدها داده اطلاعات را جمع می کنیم خدمات ما به شما این اجازه را می دهد که با سرعت وسادگی در میان اطلاعات صدها سایت جستجو داشته باشید. بنابراین بخش پرواز های چارتر یک موتور جستجوگر است و قیمت ها را نمی تواند گارانتی کند. چرا قیمت ها 100% درست نیستند قیمت های جمع آوری شده مکررا در حال تغییر هستند در نتیجه قیمت های ارائه شده به مدت زیادی معتبر نخواهند بود.

    جهت کسب اطلاعات بیشتر از آخرین تورهای مسافرتی  و همچنین برای تهیه بلیط لحظه آخری به سایت ما به سایت www.HiHoliday.ir مراجعه نمایید. 

    تفاوت قیمت بلیط چارتری با سیستمی

    درباره بلیط سیستمی باید گفت که از ماه سوم یعنی خردادماه امسال، قیمت این نوع بلیط آزادسازی شد و برای آن سقف و کف تعیین شد. به این معنا که آژانس های هواپیمایی می توانند بلیط را طبق کلاس پرواز و یا خدمات ارائه شده تا ۳۰ درصد بیشتر از نرخ مصوب بفروشند و بیشتر از این حد را مجاز نیستند و تخلف محسوب می شود. قیمت بلیط های چارتر را هم خود آژانس مسافرتی تعیین می کند و بسته به شرایط مختلف می تواند متفاوت باشد.

    چه زمانی بلیط لحظه آخری نخریم !

  • زمانی که با کودکان همراه هستید.به این دلیل که قیمت بلیط لحظه آخری و چارتر برای تمام سنین یکسان می باشد و این درحالی است که بلیط سیستمی برای کودکان و نوزادان با مقداری کاهش در قیمت به فروش می رسد.بنابراین اگر قصد سفر به همراه کودکان را دارید به صرفه تر می باشد که بلیط سیستمی تهیه نمایید.
  • زمانی که از انجام سفر به طور کامل اطمینان ندارید. بلیط لحظه آخری را تنها زمانی تهیه نمایید که 100% اطمینان دارید که به سفر بروید زیرا تعداد کمی از از بلیط های لحظه آخری امکان لغو دارند و این در حالی است که امکان استرداد بلیط سیستمی وجود دارد و پس از کسر مبلغی به عنوان جریمه مبلغ بلیط استرداد خواهد شد.
  • ایام پر سفر: در ایام پرسفر سال که بلیط‌های چارترکننده به سرعت به فروش می‌روند، قیمت بلیط هواپیما چارتر معادل با قیمت بلیط سیستمی است و چه بسا در بسیاری از موارد در ایام پر سفر مانند تعطیلات، قیمت بلیط چارتر هواپیما گران‌تر از بلیط سیستمی باشد.
  • نظرات کاربران
    ثبت نظر مشاهده نظر ها
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
    استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
    شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info