فرودگاه جدید استانبول

فرودگاه جدید استانبول که بزرگترین فرودگاه کشور ترکیه نیز میباشد با نام "فرودگاه استانبول" در شمال مرکز شهر استانبول در منطقه آرناوت کوی قرار دارد. کد انحصاری فرودگاه استانبول ISL است . این فرودگاه در مساحتی عظیم با مساحت 76.5 میلیون متر مربع ساخته شده است. فاصله فرودگاه استانبول تا مرکز شهر 35 کیلومتر است.

  • تعداد بازدید: 2805
  • ارسال در تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

فرودگاه جدید استانبول کجاست؟

فرودگاه استانبول یک فرودگاه بین‌المللی در حال ساخت در منطقه آرناوت کوی (Arnavutkoy) در قسمت اروپایی استانبول در ترکیه است. این فرودگاه پس از آغاز به کار یکی از بزرگترین فرودگاه های جهان خواهد بود.
فرودگاه جدید استانبول جایگزین فرودگاه آتاتورک است که یکی از شلوغ ترین فرودگاه های جهان است. از آنجایی که فرودگاه آتاتورک گنجایش حجم عظیمی از مسافران را ندارد و اینکه خساراتی نیز در بمب گذاری سال 2016 بر آن وارد شده است جای خود را به فرودگاه جدید استانبول داده است و یاتا کد آن به فرودگاه استانبول انتقال پیدا کرده است. این فرودگاه سالیانه ظرفیت جابه جایی 200.000.000 مسافر را دارد و 350 مقصد در سراسر جهان را پوشش میدهد.
استانبول از نظر جغرافیایی با هواپیما از شانگهای و نیویورک 9 ساعت فاصله دارد و این فرودگاه جدید میتواند دنیا را به هم نزدیکتر کند و رقیبی برای سه شرکت هواپیمایی بزرگ امارات ، الاتحاد و قطر ایرویز و همچنین ایرلاینزهای اروپایی که در منطقه اوراسیا هستند، باشد. با افتتاح کامل تمام فازهای فرودگاه استانبول، فرودگاه آتاتورک برای انجام پروازهای تجاری تعطیل خواهد شد.

جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای مسافرتی و همچنین تهیه بلیط هواپیما به سایت www.hiholiday.ir مراجعه نمایید.

امکانات فرودگاه جدید استانبول چیست؟

این فرودگاه دارای ساختمان عظیم ترمینال، مسیر تاکسی، سیستم های ارتباطی آب و هوایی، برج کنترل منحصر به فرد و معماری بسیار خاص و زیبایی میباشد. سقف ترمینال مرکزی این فرودگاه با الگوبرداری از سبک معماری معمار سنان در دوره عثمانی برگرفته شده است. 
در فضای این فرودگاه هتلی با طراحی فوق العاده قرار دارد که که دارای 451 اتاق است و مجهز به رستوران، کافی شاپ و باشگاه ورزشی است.
در محوطه این فرودگاه 18 پارکینگ با ظرفیت 250 هزار خودرو قرار دارد. فرودگاه جدید استانبول دارای 88 هواپیما جت پل است و دارای دو باند مستقل میباشد. از دیگر امکانات فرودگاه استانبول سالن VIP ، سیستم های باربری و ترمینال های حمل و نقل هوایی عمومی، بیمارستان، سالن های نماز و مراکز کنوانسیون هتل ها است. دسترسی به فرودگاه جدید استانبول از طریق شبکه ریلی میسر است و همچنین تاکسیرانی در خدمت مسافران این فرودگاه میباشد.

فرودگاه استانبول
بلیط های لحظه آخری هواپیما و بلیط های ارزان را در سایت www.hiholiday.ir تهیه نمایید.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info