ویزای شینگن

ویزای شینگن سندی است که به فرد متقاضی برای سفر به کشورهای حوزه شینگن از جانب مقامات مربوطه اجازه داده می شود تا برای یک مدت کوتاه و مشخص سفر کند.

  • تعداد بازدید: 2637
  • ارسال در تاریخ: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن

ویزای شینگن یک ویزای کوتاه مدت است که به دارنده آن اجازه ورود به منطقه شینگن را برای مدتی محدود و مشخص را می دهد. منطقه شینگن شامل 26 کشور به شرح ذیل می باشد: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس. در سال 2018 بیش از 14.2 میلیون نفر از ویزای شینگن برای سفر به اروپا استفاده کردند.

فرم و وقت گرفتن از سفارت

اولین قدم برای گرفتن ویزای شینگن گرفتن وقت از سفارت مربوطه است. بعد از پرداخت هزینه سفارت برای مصاحبه به شما وقت داده می شود که زمان انتظار برای مصاحبه در فصول مختلف سال متغیر است. مثلا در تابستان یا در ژانویه ممکن است چندین ماه تا زمان مصاحبه طول بکشد. بعد از انجام مصاحبه و گذراندن زمان مقرر از سوی سفارت که حدودا 3 هفته برای جوابدهی طول می کشد، در صورتی که جواب ویزای شما منفی باشد 2 تا 4 ماه بعد با برطرف کردن علت ریجکت شدنتان می توانید مجددا اقدام نمایید. برای وقت گرفتن از سفارت شما هم می توانید از طریق سایت با داشتن یک کارت اعتباری (ویزا کارت یا مستر کارت) یا از طریق دفاتر مربوطه بوسیله مشاور این کار را انجام دهید که مورد دوم قابل اطمینان تر است.
برای دانلود فرم ویزای شینگن به سایت Schengen Visa info مراجعه نمایید.

مدت اعتبار ویزای شینگن

دارنده ویزای شینگن (توریستی، کاری، تجاری و ...) مجاز به اقامت در حوزه شینگن در مجموع 90 روز در یک دوره 6 ماهه می باشد. اگر ویزای مولتی دریافت کرده اید می توانید در 180 روز به کشور مقصد، ورود و خروج داشته باشید ولی مجموع این روزها نباید از 90 روز بیشتر شود.

مدارک لازم جهت اخذ ویزای شینگن

مدارک لازم جهت ویزای شینگن
جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای مسافرتی و تورهای ترکیبی و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت www.hiholiday.ir مراجعه نمایید.

مهمترین بخش در اخذ ویزای شینگن مدارک مورد نیاز برای ارائه به سفارت می باشد. چرا که پیش از مصاحبه در اصل مدارک شما معرف شما خواهند بود. به بیان دیگر مدارک ارائه شده توسط شما تعیین کننده سرنوشت شما در اخذ و یا رد شدنتان در گرفتن ویزاست. پس در هنگام جمع آوری مدارک از کامل و بی نقص بودن آن اطمینان کامل حاصل نمایید و یا در صورت لزوم با یک وکیل یا دفاتر خدمات ویزا مشاوره فرمایید.

  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • دعوتنامه از شخص دعوت کننده مقیم آن کشور و یا هر دعوتنامه معتبر دیگر
  • 2 قطعه عکس توجه داشته باشید عکس باید جدید باشد و حداقل در 2 ماه گذشته گرفته شده باشد.
  • گذرنامه معتبر که حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • رزرو سفر
  • اثبات محل سکونت خود طی اقامت در کشور عضو شینگن که میتواند شامل: هتل یا خوابگاه، قرداد اجاره و آدرس سکونت شخص دعوت کننده
  • اثبات مالیات که نشان دهد شما طی اقامت در آن کشور به اندازه کافی پول دارید و نیاز به حمایت مالی از سمت دولت و یا شخص دعوت کننده ندارید. پرینت آخرین گردش حساب فعال که مربوط به 1 ماه اخیر باشد.
  • ارائه سند مالکیت
  • پرداخت هزینه سفارت
  • بیمه نامه سفر
  • ارائه سند ملکی

بعد از انجام تمام مراحل انگشت نگاری، مصاحبه و غیره در سفارت تقریبا 2 تا 4 هفته طول می کشد تا جواب ویزای شما آماده شود.

هزینه ویزای شینگن

هزینه اخذ ویزای شینگن برای هر شخص بزرگسال مبلغ 60 یورو می باشد. با این حال بسته به سن متقاضی، ملیت و برخی عوامل دیگر هزینه ها متغیر هستند. در این شرایط شخص متقاضی مبلغ کمتری پرداخت می کند یا اصلا هزینه ای به او تعلق نمی گیرد.

لیستی از هزینه های ویزای شینگن

بزرگسالان : 60 یورو
کودکان بین 6 تا 12 سال : 35 یورو
کودکان زیر 6 سال : رایگان
صاحبان پاسپورت های دیپلماتیک : رایگان
دانش آموزان و معلمان همراه : رایگان
محققانی که برای انجام تحقیقات علمی سفر می کنند :  رایگان
ملیتهای گرجستان، کوزوو، روسیه و اوکراین : 35 یورو


این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.

برچسب ها

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • مریم یکشنبه ۱۳ اسفند
    بعد از اقدام چقدر زمان میبره تا ویزای شنگن رو دریافت کنیم؟
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info