چگونه ارز مسافرتی دریافت کنیم

ارز مسافرتی در حال حاضر در 3 بانک ملی،ملت و سامان به فروش می رسد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به شعب منتخب این بانکها، نسبت به ثبت‌نام برای دریافت میزان ارز مورد نظر اقدام کنند.

  • تعداد بازدید: 22127
  • ارسال در تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۶ خرداد ۱۴۰۲

ارز مسافرتی به ایرانیان مقیم خارج از کشور فروخته نمی‌شود و متقاضی که باید بالای 12 سال سن داشته باشد می‌تواند تنها یکبار در سال برای کلیه مسافرت‌های هوایی، زمینی، ریلی و دریایی ارز دولتی دریافت کند.

سقف دریافت ارز مسافرتی حداکثر 500 یورو یا معادل آن به دلار آمریکاست. البته این مبلغ برای سفر به کشورهایی که به ویزا نیاز دارند پرداخت می شود.
برای سفر به کشورهایی که بدون ویزا هستند شما می توانید 300 یورو و یا معادل آن به دلار دریافت نمایید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ارز مسافرتی

  • ارائه اصل گذر نامه جمهوری اسلامی ایران
  • بلیط ممهور به مهر آژانس مسافرتی
  • اصل رسید واریز وجه عوارض خروج از کشور
  • ویزای کشور مورد نظر ( در مورد کشورهایی که سفر به آنها نیاز به اخذ ویزا دارد)

لازم به ذکر است بانک پس از دریافت معادل ریالی ارز درخواست شده به جای پرداخت ارز به متقاضی، رسید آن را صادر می‌کند که این رسید با درج مبلغ، نام و نام خانوادگی متقاضی و کد ملی به انضمام مهر و امضای شعبه به متقاضی تحویل داده می شود. بر این اساس شعبه بانک اقدام کننده مستقر در خروجی فرودگاه (پس گیت خروجی) در مقابل دریافت رسید از متقاضی نسبت به پرداخت ارز مسافرتی اقدام می‌کند.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info