مقاصد برتر گردشگری در سال 95

در طول چند سال دوبی‌ از یک شهر معمولی‌ به شهری شگفت انگیز و یکی‌ از مهمترین شهرهای دنیا تبدیل شده است، که هرکسی دوست دارد یکبار هم که شده از آن بازدید کند.

  • تعداد بازدید: 7321
  • ارسال در تاریخ: ۲۰ بهمن ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۲۹ مهر ۱۳۹۸
دوبی
لیست تور دبی را اینجا ببینید
Dubai
در طول چند سالدوبی‌ از یک شهر معمولی‌ به شهری شگفت انگیز و یکی‌ از مهمترین شهرهای دنیا تبدیل شده است، که هرکسی دوست دارد یکبار هم که شده از آن بازدید کند. تعداد زیادی از مردم جهان چه مردم عادی و چه انسانهای مهم و سرشناس هرساله برای بازدید از این شهر عازم کشور امارت متحده عربی‌ میشوند . با اینکه دوبی‌ شهری است ساحلی، اما آنقدر جاذبه‌های مصنوعی در آن وجود دارد که شمارا چندین روز به خود مشغول خواهد کرد. هرچند شاید این شهر از نظر تاریخی‌ خیلی‌ غنی‌ نباشد، اما در هرصورت تاریکه مخصوص به خود را دارد که می‌توان در بازدید از خانهٔ شیخ سعید و خانهٔ شیخ جوما موزها و روستاهای تاریخی‌ به آن‌ پی‌ برد.شهر دوبی‌آب و هوای بسیار قابل پیشبینی‌ دارد تقریبا در هیچزمن از طول سال بارانی در این شهر نمی‌برد . اغلب از ماه نوامبر تا آوریل با هوای گرم و خوشایندی در طول روز و شب روبرو هستیم . اما از شروع ماه می که معمولا تا ۶ ماه به طول می‌انجامد. گرمای هوا طاقت فرسا میشود نکتهٔ خوب وقابل ذکر این است که رطوبت هوا در تمام طول سال نسبتا کم است.
تایلند
لیست تور تایلند را اینجا ببینید
pattaya
پاتایا یکی‌ از شهرهای ساحلی تایلند است که در ساحل شرقی خلیج تایلند واقع شده است. در ۱۶۵ کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار دارد و با اتوبوس در حدود ۲:۳۰ فاصله دارد . دارای آب و هوای مرطوب می‌باشد که بر سه فصل تقسیم میشود : فصل گرم و خوش از نوامبر تا فوریه با رطوبت ۵۰% و درجه حرارت ۲۰-۳۰ درجهٔ سانتیگراد و رگبارهای کوتاه بهترین زمان برای سفر و لذت بردن از آب و هوای فصل گرم و مرطوب از مارس تا می با رطوبت ۷۵% و درجه حرارت ۳۰-۴۰ درجهٔ سانتیگراد و بارندگیهی گهگاه ، فصل گرم و بارانی از ژانویه تا اکتبر با رطوبت ۹۰% و درجهٔ حرارت ۲۵-۳۵ درجهٔ سانتیگراد و بارندگی‌های شدید و طولانی‌.  پاتایا یکی‌ از مقاصد اصلی‌ گردشگران تایلند است و سالانه بیش از ۵ میلیون توریست را جذب می‌کند. تفریحاتی همچون شنا ، جت اسکی ، موج سواری‌ ، اسکی روی آب ، قایق سواری‌ و غواصی در سواحل پاتایا امکان پذیر است.
مالزی
مالزی یکی‌ از مدرن‌ترین کشورهای آسیای جنوب شرقی‌ است و تنوع فرهنگی زیادی دارد. پایتخت آن کوالالامپور است. شهر زیبای کوالالامپور در ساحل غربی ش به جزیره مالزی واقع شده است . این شهر تلفیقی از فرهنگ و سنّت قدیمی‌ و بافت مسن شهری است،  بیش از ۴۰ خط هوایی‌ دارد همچنین بندری به نا م کلنی در فاصلهٔ ۴۱ کیلومتری مرکز این شهر وجود دارد . این جذبه گردشگری آسیایی در فاصلهٔ‌ ۳۵ کیلومتری از دریا قرار دارد و فرهنگ آن ترکیبی‌ از ۳ فرهنگ اصلی‌ مالایی ، چینی‌ و هندی است . کوالالامپور در کنار ساختمان‌هایی‌ با قدمت ۱۰۰ ساله میتوانید آسمان خراشهای مدرن را نیز ببینید . به همین دلیل گردش گرانی که به این شهر مسافرت میکنند مایلند دوباره به آن‌ سفر کنند. آب و هوای کوالالامپور گرمسیری است. هوای گرم این شهر با بارانهای سنگین همراه است و دمای هوا گاهی‌ به بیش از ۳۵ درجه می‌رسد.
کوالالامپور یکی‌ از دیدنیترین شهرهای دنیا به شمار میرود. با مسافرت به کوالالامپور می‌توان از هر س اعت اقامت خود ، در آن شهر زیبا لذت برد 
محله چینی ها ـ روستای فرانسوی – پارک در یاچه – موزه ملی – برج ه ای دوقولو و.... همه جاذبه های بسیار زیبای این شهر هستند.
سوچی
sochi
شهر سوچی در شمال شرقی دریای سیاه واقع شده است. جمعیت سوچی بیش از ۴۰۰ هزار نفر است. این روزها دیگر جهانیان سوچی را به خوبی‌ می‌شناسند گفتنی است که اعضای کمیته بین المللی المپیک در زمان بازدید از اینجا مسحور زیبایی‌‌های این تفرجگاه شده بودند. آنها قله‌های پوشیده از برف رشته کوههای آیبگا و سپخاکو را دوست داشتند. بنابر این جای تعجب نیست که بدن در کمیته بین المللی المپیک در شهر گواتمالا شهر سوچی به عنوانه میزبان بازی‌های زمستانی المپیک ۲۰۱۴ انتخاب شد. با کشف زیبایی‌‌های حیرت انگیزه سوچی رهبران قدرت‌های جهان به دیدن سوچی آمدند.
آب و هوای معتدل از ویژگیهای ساحل دریای سیاه در ناحیهٔ‌ قفقاز می‌باشد که همین ویژگی آن‌ را به مقصد گردشگری برای تمام طول سال تبدیل میکند. این شهر از یک سؤ به دریای بیکران و از سوی دیگر به منطقهیٔ کوهستانی پهناور ( متعلق به پارک ملی سوچی و طبیعت تحت حفاظت ایالت قفقاز ) منتهی‌ میگردد در هیچ کجای دیگر روسیه چنین آب و هوای با طراوتی وجود ندارد
جاذبه‌های سوچی
دریای سیاه سوچی- مراکز تفریحی و سلام ت سوچی- چشمهای آب مدنی ماتسستا سوچی- آخون بزرگ سوچی- بیشه شمشکی و سرخ دار سوچی- پارک اقیانوسی سوچی- (دیسکاورتی ورلد) - چایخانه معروف سوچ ی- پارک آبی دلفینها در منطقهٔ آدلر سوچی - پارک ریوییرا سوچی -پارک دندراری - تفریحگاه ساحلی سوچی - تئاتر زمستان سوچی
مالدیو
مالدیو جزیره‌ای در اقیانوسه هند واقع در جنوب غربی هند است. پایتخت آن‌ ماله استِ سابقاً کینگ آیلند نامیده میشد.
جزایر مالدیو از مکان‌های جذاب غواصان است و ایستگاه‌های غواسی زیادی در این جزایر وجود دارد. ماله دار ای مرز آبی‌ با کشور سریلانکا است و فرودگاه مجهز و مدرنی‌ دارد. این شهر مرکز همهٔ فعالیتها ی تجاری است که از ۴ بخش هندیرو - گالولهو - مانانو و ماچنگولی تشکیل شده است.
جاذبه‌های مالد یو: موزه ملی‌ - پارک سلطان - مقبره مدوزیاری - مسجد جمعه 
آنتالیا
شهری زیبا و تاریخی‌ است که در سواحل دریای مدیترانه واقع شده است. و به خاطر جذابیتهای طبیعی همه ساله پذیرای ۳ میلیون توریست از نقاط مختلف جهان میباشد. شهر آنتالیا بیش از ۳۰۰ روز در سال آفتابی و فقط ۴۰ الی‌ ۵۰ روز ابری و بارانی است . و دارای آب و هوای گرم مدیترانه‌یی‌ میباشد. مناطق گردشگری آنتالیا : کمر - بلکا - لارا- کندو -سیده -برگه - آسپندوس .
منبع:آفتاب
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info