شهرهای زیرزمینی مرموز کاپادوکیا را چقدر می شناسید

یکی از برجسته ترین جاذبه های گردشگری کاپادوکیا،شهرهای زیرزمینی مرموز است.حدود 36 شهرزیرزمینی در این منطقه وجود دارد ولی مهم ترین آنها KAYMAKLI و DERINKUYU است.

  • تعداد بازدید: 10459
  • ارسال در تاریخ: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵
  • بروزرسانی: ۲۵ فروردین ۱۳۹۵

شهرهای زیرزمینی کاپادوکیا یکی دیگر از مقاصد گردشگری ترکیه است که سالانه گردشگران زیادی را راغب به تورهای ترکیه به خصوص تورهای کاپادوکیا می کند.اگر شما هم جز این دسته هستید، متنوع ترین تورهای ترکیه را در تور مسافرتی های هالیدی دنبال کنید.

قدمت این شهرهای سنگی بدوی به دوران HITTIE ها می رسد که در طول قرن ها توسط نظامیانی که به قصد غارت به ANATOLIA مرکزی آمده اند،گسترش یافته اند.
36 شهر زیر زمینی در کاپادوکیا وجود دارد که وسیع ترین آن KAYMAKLI و عمیق ترین آن DERINKUYU است.

شهر زیرزمینی KAYMAKLI

cappadocia

شهر زیرزمینی KAYMAKLI زیر تپه ای به همین نام قراردارد و از سال 1964 برای بازدید باز است. مردم این روستا(ENEGUP در یونان)خانه های خود را در قالب حدود 100 تونل زیرزمین ساخته اند.ساکنین منطقه هنوز از برخی مکانهای این تونل ها شامل سرداب,اصطبل و انبارها استفاده می کنند.
شهر زیرزمینی,پیاده روهای باریک و شیب دار دارد.با وجود اینکه شهرزیرزمینی KAYMAKLI در 8 طبقه زیرزمین ساخته شده،تنها 4 طبقه آن برای بازدید باز است.

cappadocia

مهم ترین بخش این شهر زیرزمینی در طبقه سوم قرار گرفته و تکه بزرگی از سنگ ANDESITE است که درحین حفاری به این طبقه منتقل شده است.تحقیقات اخیر ثابت کرده که این سنگ برای ذوب مس به کار می رفته است.
انبارهای زیادی که در طبقه چهارم برای نگهداری ظروف سفالین استفاده می شده، نشان می دهد مردمی که در این شهر زندگی می کردند،از نظر اقتصادی غنی بودند.
عمق سیستم تهویه شهرزیرزمینی KAYMAKLI در حدود 80 متر است.
وجوداینکه تنها 4 طبقه از این شهر زیرزمینی قابل بازدید است،به عنوان بزرگ ترین شهر زیرزمینی کاپادوکیا شناخته شده است.به نظر محققان بیش از 3500 نفر در این شهر ساکن بوده اند. اگر مایل هستید درباره کاپادوکیا بیشتر بدانید،مقاله"با کاپادوکیا سرزمین عجایب ترکیه بیشتر آشنا شویم" را بخوانید.

شهر زیرزمینی DERINKUYU

cappadocia

شهر زیرزمینی DERINKUYU در شهری به همین نام و در 40 کیلومتری GOREME قرار دارد.اکثر برگزارکنندگان تورهای ترکیه به ویژه تور کاپادوکیا،روستای GOREME را برای اقامت انتخاب می کنند تا گردشگران به راحتی بتوانند از جاذبه های این منطقه دیدن کنند.برای آشنایی بیشتر با GOREME مقاله "از سایت موزه های کاپادوکیا کلکسیون کلیساهای سنگی چه می دانید" را ببینید.
این شهر زیرزمینی حدود 600 ورودی و تقریبا 85 متر عمق دارد.
مهم ترین مشخصه شهر زیرزمینی DERINKUYU اتاق گنبدی شکل طبقه دوم است که در واقع مدرسه مذهبی بوده است.
از طبقات سوم و چهارم که با پله پایین می روید،به کلیسایی با ساختار صلیبی می رسید که در پایین ترین طبقه قرار دارد.
سیستم تهویه 55متری این شهر زیرزمینی حداقل 15 هزار دریچه دارد که هوای تازه را وارد شهر می کند.
برخی طبقات چشمه هایی دارند که از مسمومیت ناشی از ورود مواد سمی به سیستم تهویه جلوگیری می کند.به احتمال زیاد،این شهر به عنوان پناهگاه ساخته شده است. شبکه گسترده مسیرها،تونل ها،پله ها و راهروهای شیب دار به اتاق ها و فضاهای عمومی راه دارند.درهای سنگی برای مسدود کردن سریع راهروها طوری طراحی شده که فقط از یک سمت قابل بازشدن است.
شهر زیرزمینی DERINKUYU از سال 1965 برای بازدید باز است.

cappadocia
cappadocia
cappadocia
cappadocia
cappadocia
cappadocia
cappadocia
cappadocia
cappadocia
cappadocia
cappadocia
cappadocia
cappadocia
cappadocia
cappadocia
cappadocia
cappadocia
منبع:مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info