نیاز به مشاوره رایگان برای خرید خود دارید؟

مقصد

تور پاتایا ویژه نوروز

مـبـدا: تهران
مقـصـد: پاتایا - تایلند
مـدت اقـامت:
ساعت حرکت:
ساعت برگشت:
حـمل و نـقل
رفت:
برگشت:
پـذیرایـی این تـور شـامل

صبحانه

نهار

شام

نوشیدنی

متاسفانه!
اعـتبار این تـور به پایان رسیده است

جهت بررسی تاریخ های جدید این تور با شماره زیر تماس حاصل فرمایید

021-22117100

و یا اگر قصد سفر دارید شماره خود را برای ما ارسال کنید تا تور متناسب با انتخاب شما ارائه کنیم

خـدمـات

  • اقامت در هتل (با صبحانه)
  • بلیط رفت و برگشت
  • بیمه مسافرتی
  • ترانسفر (فرودگاهی )
  • راهنمای فارسی زبان
  • ویزا

مـدارک

  • پاسپورت (اصل پاسپورت با 7 ماه اعتبار)
  • تمکن مالی (50 میلیونی برای هر نفر)
  • شناسنامه (کپی از تمام صفحات )
  • عکس رنگی (دو قطعه عکس جدید 6 در 4 رنگی زمینه سفید)
  • کارت ملی (کپی )
اصل پاسپورت با 7 ماه اعتبار *1 قطعه عکس جدید 4*6 رنگی پشت زمینه سفید * تمکن مالی 50 میلیون تومان برای هر نفر * کپی تمام صفحات شناسنامه * کپی کارت ملی ، فقط برای افراد 12 سال به بالا ویزا صادر میشود.

توضیحـات

همه‌چیز درباره شهر پاتایا؛ دومین شهر مملو از گردشگر تایلند

در شمال شرقی تایلند و درست در ۱۰۰ کیلومتری بانکوک، یک مقصد گردشگری بی‌نظیر پنهان‌شده است. شهر پاتایا تا دهه ۱۹۶۰ یک دهکده ماهیگیری آرام بود؛ تا اینکه سربازان آمریکایی که برای جنگ با ویتنام به تایلند آمده بودند، این منطقه شگفت‌انگیز را کشف کردند. از آن روز پاتایا به یک مقصد گردشگری هیجان‌انگیز تبدیل‌شده و میزبان افرادی زیادی از سرتاسر جهان است.

جزیره پاتایا علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی، یک فرهنگ غنی دارد. وقتی در تاریخچه این شهر عمیق می‌شوید، به‌وضوح رگه‌هایی از بودایی، کنفوسیایی و تائوئیستی به چشم می‌خورد. بااین‌همه، فرهنگ‌های سنتی پاتایا مانع از رشد این شهر افسانه­ای نشده است و پاتایا توانسته خودش را با جامعه مدرن امروزی به‌خوبی هماهنگ کند.

مهمان‌نوازی تایلندی‌ها در اینجا هم حرف اول را میزند. با توجه به این گفته‌ها، حتما متوجه شده‌اید که چرا هر گردشگری برای دیدن پاتایا سر از پا نمی‌شناسد. برویم و ببینیم که در قلب پاتایا چه می‌گذرد و زندگی در این شهر جذاب و پرطرفدار چطور جریان دارد.

زبان رایج در پاتایا

همان‌طور که میدانید، پاتایا یکی از شهرهای تایلند است؛ بنابراین مردمی که در این شهر حضور دارند تایلندی صحبت می‌کنند. اگر عازم این شهر هستید، باید تایلندی بلد باشید. البته بدون دانستن این زبان هم کارتان در شهر پاتایا راه می‌افتد. چون پاتایا یک شهر گردشگر پذیر است و مردمانش همیشه از مسافران استقبال می‌کنند.

پول رایج در پاتایا

پول رایج در پاتایا همان واحد پولی تایلند یعنی بات است. درصورتی‌که یورو یا دلار همراهتان باشد، شاید بتوانید هزینه هتل یا خریدهایتان در فروشگاه‌های بزرگ را بپردازید، اما برای گشت‌زدن در بازارهای کوچک و خوردن غذاهای خیابانی حتما باید بات داشته باشید. این واحد پولی را می‌توانید از صرافی‌های معتبر پاتایا، صرافی‌های فرودگاه بانکوک یا صرافی‌های هتل‌های لوکس تهیه کنید.

یادتان باشد که…

حمل پول زیاد در تایلند می‌تواند خطرات جانی و مالی برایتان به ارمغان بیاورد؛ بنابراین تا حد امکان از حمل مقادیر زیاد وجه نقد بپرهیزید و سعی کنید هتل و … را به صورت اینترنتی رزرو کنید. اگر سفرتان با تور پاتایا باشد هم که فقط به‌اندازه خرید پول لازم دارید و جای نگرانی نیست.

بهترین زمان سفر به پاتایا

آب‌وهوای بد می‌تواند یک سفر رویایی را به یک تجربه تلخ تبدیل کند. اگر می‌خواهید سفرتان به شهر پاتایا بهترین خاطره برای همه عمرتان باشد، قبل از هر کاری باید درباره شرایط جوی این شهر اطلاعات کسب کنید.

پاتایا سه نوع شرایط آب‌وهوایی دارد. از دسامبر تا فوریه هوای این شهر گرم و خشک است، مارس و آوریل هم پاتایا گرم و مرطوب می‌شود. درنهایت روزهای گرم و بارانی پاتایا از می تا نوامبر فرامی‌رسد. ژوئن تا اکتبر زمان اوج بارندگی این شهر است. در این روزها سفر به پاتایا ارزان‌تر از بقیه زمان‌ها تمام می‌شود.

اگر به دنبال آب‌وهوای گرم برای شنا در دریای زلال و تجربه تفریحات آبی در سواحل تایلند هستید، ماه‌های گرم و خشک پاتایا کاملا برایتان مناسب هستند. کسانی که اندکی رطوبت را دوست دارند و ترجیح می‌دهند روزهای جذاب و مه آلوده پاتایا را ببینند، ماه‌های گرم و مرطوب را برای دیدن این شهر انتخاب می‌کنند. درنهایت کسانی که به دنبال سفر ارزان به پاتایا هستند، ماه‌های گرم و بارانی پاتایا برایشان مناسب است. ما در یک مقاله دیگر از مجله علی بابا درباره بهترین فصل سفر به تایلند، مفصل صحبت کرده‌ایم.

جالب است بدانید که …

باران‌های تایلند همیشگی نیست. ساعت‌هایی آسمان  شهر پاتایا را ابر می‌پوشاند و پس از چند ساعت بارش، این آفتاب داغ است که از پشت ابرها خودنمایی می‌کند؛ اما اینکه چه وقتی هوا بارانی است و چه وقت آفتابی را نمی‌توان پیش‌بینی کرد.

بااین‌وجود، پاتایا همیشه پر از گردشگر است و هیچ روزی از سال نمی‌توان این شهر را بدون گردشگر دید. اگر می‌خواهید بهترین زمان سفر به پاتایا را پیدا کنید، پیشنهاد می‌کنیم یکبار از نوامبر تا فوریه به آنجا بروید. در این زمان آب‌وهوای پاتایا در بهشتی‌ترین حالت ممکن قرار دارد.

نحوه رفتن به پاتایا

چطور باید به پاتایا برویم؟ آیا این شهر فرودگاه دارد؟ از راه دریا هم می‌توان به پاتایا رسید؟ با ما همراه باشید تا همه‌چیز را درباره روش‌های رفتن به پاتایا برایتان بگوییم و جواب سوال­هایتان را پیدا کنید.

رفتن به پاتایا با هواپیما

بهترین و راحت‌ترین راه برای رفتن به پاتایا استفاده از هواپیما است. فرودگاه بین‌المللی سووارنابومی که در شهر بانکوک واقع‌شده، تنها ۱۲۲ کیلومتر با پاتایا فاصله دارد. این فاصله دوساعته را می‌توانید با اتوبوس‌های فرودگاه که مجهز به سیستم تهویه مطبوع هستند طی کنید.

رفتن به پاتایا با قطار

با استفاده از قطار هم می‌توانید به شهر پاتایا بروید. قطار از ایستگاه Hualamphong بانکوک حرکت می‌کند و در ایستگاه قطار منطقه بنگ لامونگ پاتایا توقف دارد. اگر به دنبال راهی برای کاهش هزینه های سفر به پاتایا هستید، قطار بهترین گزینه برایتان است.

رفتن به پاتایا با ماشین

پاتایا در ۹۷ کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار دارد و بزرگراه بانکوک-چونبوری-پاتایا، این شهر را به جاده بیرونی شهر بانکوک وصل می‌کند.

رفتن به پاتایا با اتوبوس

پایانه اصلی اتوبوسرانی پاتایا در جاده Pattaya Nuea واقع‌شده. اتوبوس‌های بین‌شهری زیادی از این پایانه برای نواحی شمال شرقی کشور در دسترس هستند. از طریق این اتوبوس‌ها هم می‌توانید خودتان را به شهر پاتایا برسانید.

وضعیت حمل و نقل عمومی در پاتایا

نمی‌شود که پاتایا بروید و تمام روزها و شب‌هایتان را در هتل سر کنید. شما آمده‌اید تا زیبایی‌های پاتایا را از نزدیک تماشا کنید و غذاهای خوشمزه این شهر را بچشید. یا حتی گشتی در مراکز خرید پاتایا بزنید؛ بنابراین باید درباره نحوه رفتن به قلب شهر پاتایا و سرویس حمل و نقل آن اطلاعات کسب کنید. در اینجا ما انواع وسایل حمل و نقل عمومی پاتایا و روش‌های گشت زنی در این شهر را برایتان آورده‌ایم. اگر به غیر پاتایا به سایر شهرهای تایلند هم سفر می‌کنید، مقاله حمل‌ونقل عمومی در تایلند را بخوانید.

اتوبوس در پاتایا

سه مسیر برای اتوبوس‌های پاتایا در نظر گرفته‌شده است. اتوبوس‌های این شهر در مناطق اصلی پاتایا، ناکلوا و جامتین رفت‌وآمد دارند. اگر تصمیم گرفته‌اید که با اتوبوس به گشت‌زنی در شهر پاتایا بروید، باید برای هر سفر مبلغ ۲۰ بات به بالا را در نظر داشته باشید. (بهار ۱۳۹۹)

استفاده از songthaew

یکی از روش‌های گشت‌وگذار در پاتایا، استفاده از songthaew است. این وسایل حمل‌ونقل در حقیقت پیکان-وانت‌های اصلاح‌شده‌ای هستند که مسافران را در شهر جابجا می‌کنند. هزینه‌ای که برای سفر با songthaew باید بپردازید معمولا کمتر از ۱۰ بات است. البته این به شرطی است که مسافران ماشین به حدنصاب رسیده باشد. درکل، songthaew ها گزینه مناسبی برای سفرهای گروهی درون‌شهری به­‌حساب می‌­آیند.

تاکسی‌ های پاتایا

در شهر پاتایا می‌توانید از تاکسی هم برای دیدن شهر استفاده کنید؛ اما یک مشکل بزرگ سر راهتان وجود دارد! اغلب تاکسی‌های این شهر تاکسی‌متر ندارند! بنابراین، باید زمان زیادی را برای پیدا کردن یک تاکسی دارای تاکسی‌متر صرف کنید، یا اینکه قبل از سوارشدن با راننده سر قیمت چانه بزنید.

تاکسی موتوری در پاتایا

تاکسی موتورها در پاتایا هم فعال هستند. اگر می‌خواهید سریع­تر ترافیک شهر را پشت سر بگذارید و به مقصد برسید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ این وسایل نقلیه بروید. البته دوست‌داران هیجان هم برای خلق یک تجربه متفاوت در سفر پاتایا به سراغ تاکسی موتوری‌ها می‌روند.

معرفی بهترین هتل های پاتایا

اقامتگاه نقش مهمی در جذابیت سفرتان دارد. باید خیالتان از بابت جای خواب راحت باشد تا بتوانید از روزهایتان در شهر پاتایا لذت ببرید. اگر برای بار چندم است که به این شهر سفر می‌کنید، کم‌وبیش بهترین هتل های پاتایا را می‌شناسید؛ اما کسانی که بار اولشان است وارد پاتایا می‌شوند، ممکن است موقع انتخاب هتل دچار سردرگمی شوند و نتوانند اقامتگاه خوبی را پیدا کنند.

برای اینکه به‌راحتی و در کمترین زمان یک جای مناسب را برای زندگی در پاتایا پیدا کنید، ما در اینجا فهرستی از بهترین اقامتگاه‌های این شهر را برایتان آورده‌ایم.

هتل پنج ستاره هیلتون پاتایا (Hilton Pattaya)
هتل پنج ستاره آماری پاتایا (Amari Pattaya)
هتل پنج ستاره میت بیچ پاتایا (Mytt Beach Hotel)
هتل پنج ستاره دوستی تانی پاتایا (Dusit Thani Pattaya)
هتل پنج ستاره گرند سنتر پوینت پاتایا (Grande Centre Point Pattaya)
هتل چهار ستاره آمبر پاتیا (Hotel Amber Pattaya)
هتل چهارستاره لَند ریزورت اَند اسپا پاتایا (Health Land Resort & Spa)
هتل چهارستاره آکوآ پاتایا (Acqua Hotel)
هتل چهارستاره سنترال پوینت پرایم پاتایا (Centre Point Prime Hotel Pattaya)
هتل سه ستاره آتلانتیس کاندو ریزورت جامپشن تی ال چ پاتایا (Atlantis Condo Resort Jomtien TLH)
هتل سه ستاره یونیکس پاتایا بای آلوین (Unixx Pattaya by Alvin)
هتل سه ستاره بان دوان چای (Baan Duan Chai)

معرفی بهترین غذاهای پاتایا

کسانی که به تایلند سفر می‌کنند، به‌خوبی می‌دانند که غذاهای جذاب آسیایی شرقی در انتظارشان هستند. می‌توانید در خیابان‌های شهر پاتایا قدم بزنید و غذاهای خیابانی این شهر را بچشید. یا اینکه خودتان را به یک رستوران لوکس مهمان کنید و به سراغ غذاهای تایلندی خاص بروید. در این شهر غذاهای دریایی تازه و غذاهای محلی تایلند را هم می‌توانید پیدا کنید و آن‌ها را امتحان کنید.

بعضی از معروف‌ترین غذاهای این شهر را در ادامه برایتان آورده‌ایم.

سالاد تند پاپایا سبز (Som Tum (Spicy Green Papaya Salad))
سوپ میگو تند (Tom Yum Goong (Spicy Shrimp Soup))
نودل تند شفاف (Yum Woon Sen (Spicy Glass Noodles))
مرغ با برنج چسبناک (Gai Yang with Khao Niao (Chicken with Sticky Rice))
ماهی نمکی کبابی با لیمو (Pla Pao (Salt-Crusted Grilled Fish with Lemongrass))
برنج سرخ‌شده با نوعی میگو (Khao Pad Gung (Fried Rice with Prawns))
برنج چسبناک انبه (Khao Niaow Ma Muang (Sticky Mango Rice))
نودل سرخ‌شده به سبک تایلندی (Pad Thai (Thai-style Fried Noodles))
سوپ برنج (Khao Tom (Rice Soup))

معرفی بهترین رستوران های پاتایا

اگر اهل رستوران گردی هستید و از غذا خوردن سیر نمی‌شوید، این بخش مقاله جذاب‌ترین قسمت برایتان است. در اینجا فهرستی از بهترین رستوران های پاتایا که بهترین غذاهای این شهر را سرو می‌کنند آورده‌ایم. بعضی از این رستوران‌ها را انتخاب کنید و وقتی در این شهر رویایی ساکن هستید، به سراغ آن‌ها بروید.

رستوران گلس هاوس پاتایا (The Glass House)
رستوران موم آروی پاتایا (Moom Aroi Seafood Restaurant)
رستوران سوتن گرک پاتایا (Suttangrak Pattaya)
غذاهای دریایی لانگ سَوای (Lungsawai Seafood)
رستوران تایلندی روئن (Ruen Thai Restaurant)
غذاهای دریایی و استیک ریم تاکی (Rim Talky Seafood & Steak)
رستوران ریمپا لاپین (Rimpa Lapin)
رستوران لِنگ کی پاتایا (Leng Kee Restaurant Pattaya)
رستوران فلایینگ وجتبلز پاتایا (Flying Vegetables Restaurant Pattaya)
رستوران بوت بیکری پاتایا (Boat Bakery)

جاذبه‌ها و دیدنی ‌های پاتایا

برای چه به شهر پاتایا آمده‌اید؟ آیا جز این است که عکس‌های این شهر رویایی را دیده‌اید و شیفته آن­ها شده‌اید! پاتایا سرزمین جاذبه‌های متنوع است. فقط باید کمر همت ببندید و تمام نقطه‌به‌نقطه شهر را برای پیدا کردن این دیدنی‌ها بگردید. برای اینکه بهترین جاذبه های پاتایا را از دست ندهید، فهرستی از معروف­ترین دیدنی‌های این شهر را برایتان آورده‌ایم. کامل‌تر این موارد را می‌توانید در مقاله لیست جاذبه های گردشگری پاتایا بخوانید.

بازار شناور پاتایا (Pattaya Floating Market)
پناهگاه حقیقت (Visit Sanctuary of Truth (Prasat Sut Ja-Tum))
سرزمین یخی جادویی سیام پاتایا (Frost Magical Ice of Siam)
جزیره مرجانی پاتایا (Coral Island)
باغ وحش ببر سیراچا پاتایا (Sriracha Tiger Zoo)
تالار خیال تاکسیدو (Tuxedo Illusion Hall)
دهکده فیلهای پاتایا (Pattaya Elephant Village)
فارم شیپ سوئیسی پاتایا (Swiss Sheep Farm)
سرزمین دلفین‌ها (Dolphin World)
تجربه پرواز با زیپ لاین گیبون (Flight of the Gibbon)
باغ گیاه شناسی گرمسیری نونگ نووچ پاتایا (Nong Nooch Tropical Botanical Garden)
مینی سیام پاتایا (Mini Siam)
جزیره کوه سامت(Koh Samet Island)
بازدید از دنیای زیرِ آب پاتایا (Underwater World)
پارک آبی رامایانا پاتایا (Ramayana Water Park)
جزیره کوه لانتا (Koh Lanta Island)
سواحل پاتایا (Pattaya Beach)
عمارت سوکاوادی پاتایا (Sukhawadee Mansion)
معبد آنک کوسون سالا (Anek Kuson Sala)
خائو چی چان (کوه بودا) پاتایا (Khao Chi Chan (Buddha Mountain))

معرفی بهترین مراکز خرید پاتایا

مگر می‌شود که تا شهر پاتایا بروید و سوغات تایلند را با خودتان نیاورید. این سوغاتی می‌تواند هر چیزی باشد. یک تکه لباس، یکی از سوغاتی‌های سنتی تایلند یا حتی لوازم لوکسی که در مراکز خرید پاتایا دیده می‌شود.

اصلا از سوغات خریدن که بگذریم، بازارگردی خودش یک بخش جذاب از سفر است. با ما بیایید و بهترین مراکز خرید پاتایا را بشناسید. در مورد سوغاتی‌ها هم به‌طور کامل در مقاله لیست کامل سوغات تایلند، بخوانید.

سنترال فستیوال پاتایا (Central Festival Pattaya)
مرکز خرید رویال گاردن پلازا پاتایا (Royal Garden Plaza Pattay)
مرکز خرید مایک پاتایا (Mike Shopping Mall)
مرکز خرید اوت لت مال پاتایا (Outlet Mall Pattaya)
مرکز خرید سنترال سنتر پاتایا (Central Center Pattaya)
مرکز خرید ترمینال ۲۱ پاتایا (Terminal 21 Pattaya)
مرکز خرید سنترال مارینا پاتایا (Central Marina)
مرکز خرید توکوم پاتایا (Tukcom Pattaya)
مرکز خرید هاربر پاتایا (Harbor Mall Pattaya)

هزینه سفر به پاتایا

سفر به شهر پاتایا چقدر آب می‌خورد؟ این مهم‌ترین چیزی است که هر مسافری می‌خواهد بداند. اینکه چقدر در سفر پایاتا دست و دلبازی به خرج بدهید یا حساب‌شده خرج کنید، می‌تواند یک سفر گران یا ارزان را برایتان رقم بزند.

اگر هتلی که در آن اقامت دارید، یک هتل پنج ستاره است، غذایتان را در بهترین رستوران‌های شهر می‌خورید و خرید کردن در پاتایا برایتان یک تفریح و سرگرمی جذاب است، باید هم منتظر صورت‌حساب‌های نجومی باشید و تمام پس‌اندازتان خرج شود.

کسانی که همیشه حواسشان به دخل‌وخرجشان است، وسوسه‌های پاتایا نمی‌تواند مغلوبشان کند و همه پول‌هایشان را از آن‌ها بگیرد. این گردشگران در هتل‌های مرتب ولی ارزان اقامت می‌کنند، غذاهای خوشمزه خیابانی می‌خورند و تفریحاتی را تجربه می‌کنند که رایگان یا کم‌هزینه است.

با این گفته‌ها، حتما متوجه شده‌اید که هزینه سفر به پاتایا کاملا به خودتان بستگی دارد. اینکه چقدر مجذوب این شهر سحرآمیز شوید و دربِ جیب‌هایتان را برای مخارج پاتایا باز کنید.

بـرنامه سـفر

پاتایا تایلند اقساطی ویژه نوروز 1403

پاتایا _ 9 شب (25 اسفند به 6 فروردین) پرواز : فلای دبی ، رفت : 15/25 برگشت : 22/50

برنامه سفر : فرودگاه امام به فرودگاه دبی ، بار : 30 کیلو

                            ************ دبی (بدون انتظار) ************

فرودگاه دبی به فرودگاه یوتاپائو ، پرواز فلای دبی ، بار : 30 کیلو ، تایم پرواز : 00/45

                               ******** پاتایا ( 9 شب اقامت ) ********

برگشت : فرودگاه یوتاپائو به فرودگاه دبی ، بار : 30 کیلو

                                ********* دبی ( بدون انتظار ) **********

فرودگاه دبی به امام ، پرواز فلای دبی بار : 30 کیلو ، تایم پرواز : 7/10
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info