بزن بریم قزوین گردی

کم نیستن کسایی که فک می کنن قزوین جای چندانی برای بازدید نداره، اما گفتنیه که اگر همه‌ی جاذبه های این شهرو بخوای ببینی 3 روز وقت لازم داری! بریم یه گشت کوچیکی تو شهر بزنیم

  • تعداد بازدید: 4532
  • ارسال در تاریخ: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۱ خرداد ۱۴۰۲

شهر قزوین

نوبتی هم باشه نوبته شهره قزوینه که سری بهش بزنیم، این شهر تاریخی حرفای زیادی برای گفتن داره
ابتدا کمی از تاریخ قزوین بگم که این شهر چون در مسیر جاده ابریشم قرار داشته همیشه شهر مهمی بحساب میومده و به تعبیری محل داد و ستد ایرانیان و همینطور خارجی ها با یکدیگر بوده!
استان قزوین دارای بیستا شهره که قزوین به عنوان مرکز این استان یکی از شهراس. قزوین 130 کیلومتر از تهران فاصله داره و عمده فعالیت مردمش از قدیم روی کشاورزی و بازرگانی متمرکز بوده که الان بخش صنعت هم به اونا اضافه شده!
از درجه حرارت هواش بخوام بگم میشه گفت عموما هوای معتدلی داره و روی عدد 14 دور میزنه! زمستوناش سرده و تابستوناش گرمه ولی نه خیلی، یعنی حتی در تابستونم مقصد مناسبی برای گردشگری به شمار میره!

بریم گشتی تو شهر بزنیم

1. موزه قزوین، این موزه نزدیکای میدان آزادی قزوین و عمارت چهلستون قرار داره! چهلستونو برات شرح میدم تو عنوان بعدی! این موزه از دوران پیش از تاریخ تا دوران اسلامی آثاری زیادی رو در خودش جای داده و چن ساعتی شما رو به خودش مشغول می کنه. اکثر مجموعه ها از دشت های قزوین بدست اومدن و حاصل حفاری اند!

موزه قزوین

2. عمارت چهلستون، این چهلستون با اونی که تو اصفهانه فرق داره! کاخ چهلستون قزوین به نوعی نماد این شهره و در زمان شاه تهماسب که قزوین پایتخت ایران بود ساخته شد. این عمارت در میدان آزادی قرار داره و به این خاطر که قزوین از سالیان سال پیش به عنوان مرکزخوشنویسی ایران محسوب میشد الان عمارت چهلستون تبدیل به موزه خوشنویسی شده!

عمارت چهلستون قزوین

3. مسجد جامع، مسجد روی پایه های یه آتشکده قدیمی ساخته شده! معماری این مسجد در نوع خودش بی نظیره و مثله مجموعه ای از عصرهای متنوع تاریخی قلمداد میشه که همه و همه زیره یه سقف گرد اومدن، از دوره معماری سلجوقی و صفوی تا قاجاریه رو به خوبی میشه مشاهده کرد! اینجام مثله چهلستون تبدیل به موزه شده اما اگه گفتی چه موزه ای؟ موزه کاشی، سفال و سنگ و کلی گچ بری های تاریخی که زیبایی این مسجدو چند برابر کرده!

مسجد جامع قزوین

4. حمام قاجاریه، این حمام هم تبدیل شده به موزه مردم شناسی قزوین! خوبه دیگه استفاده به صرفه از مراکز دیدنی می کنن. نکته انحرافی ماجرا اینه که حمام برای عصر قاچار نیست بلکه ماله صفویه هستش! این حمام در دوران شاه عباس صفوی ساخته شده و قریب به 400 سال از زمان احداثش میگذره. موزه به سه بخش عمده تقسیم میشه که شامل بخش مشاغل، آداب و رسوم و اقوام میشه!

حمام قاجاریه قزوین

5. حسینیه امینی ها، این حسینیه در واقع یه خونه مجلله که مربوط میشه به عصر قاجاریه و عمدتا برای مراسم ها مورد استفاده قرار می گرفته و به تدریج به اسم حسینیه شناخته شده! صاحب اصلی خونه تاجر پر آوازه قزوینی به اسم محمدرضا امینی بوده. چیزی که باعث شده خانه امینی ها به یه جاذبه گردشگری تبدیل بشه اینه که این خونه با معماری باشکوهی توامان شده و شامل چند حیاط و سه تالار باشکوه میشه که هر کدوم از تالار ها شما رو وادار میکنه چندین دقیقه به سقف و دیوارهای تزیین شده خیره بشی!

حسینیه امینی ها قزوین

اگه نظری در مورد قزوین داری بنویس.
مطلب چطور بود ؟ جاذبه ای هست که ما ازش اسم نبرده باشیم و تو بهش علاقه داری؟

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info