فرود چهار هواپیمای ATR در فرودگاه مهرآباد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مراسم تحویل نخستین گروه از هواپیماهای ATR صبح روز ۴شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در فرودگاه مهرآباد آغاز شد.

  • تعداد بازدید: 3111
  • ارسال در تاریخ: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶

نخستین گروه از هواپیماهای خریداری شده از کمپانی ایتالیایی-فرانسوی ATR روز 3شنبه 26 اردیبهشت در تولوز فرانسه تحویل مقامات ایران داده شد و صبح روز چهارشنبه به همراه فرهاد پرورش مدیرعامل هواپیمایی هما و خلبانان ایرانی وارد کشور شد.

براساس این خبر نخستین هواپیمای ART راس ساعت ۱۱ امروز روی باند فرودگاه مهرآباد نشست و ۳ فروند دیگر به فاصله ۱۰ دقیقه از یکدیگر وارد مهرآباد شدند.
این ۴ فروند هواپیما در راستای اجرای بخشی از قرارداد هما با کمپانی ATR است که نهایتا با تحویل ۱۶ فروند هواپیمای دیگر به طور کامل اجرایی می شود.

نخستین هواپیمای ای تی آر در مهرآباد

شرکت ایتالیایی-فرانسوی ATR سومین کمپانی هواپیماسازی است که پس از امضای برجام به طرف قرارداد کشورمان برای نوسازی ناوگان فرسوده خطوط هواپیمایی تبدیل شده است.
می توان ATR را بزرگترین کمپانی تولید هواپیماهای منطقه ای تا سقف ۹۰ صندلی برشمرد.
شرکت ایتالیایی- فرانسوی ATR در سال ۱۹۸۱ و در مسیر همکاری دو شرکت بزرگ هواپیماسازی ایرباس و Leonardo شکل گرفت.

ای تی آر ۷۲ هواپیما دو موتوره توربوپراپ میان برد منطقه ای است و توانایی طی کردن مسافت ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ کیلومتر را دارد و می تواند در پروازهای داخلی میان فرودگاه های کوچک ایران مورد استفاده قرار گیرند. شرکت ایران ایر در نظر دارد از این هواپیماها برای پرواز به فرودگاه های نزدیک استفاده کند
این هواپیماها قرار است در خطوط هوایی داخلی جایگزین برخی از فرسوده ترین هواپیماهای موجود در جهان نظیر انواع فوکر و MD (مکدانل داگلاس) شوند که سال هاست در خطوط پروازی داخلی مشغول رفت و آمد هستند.

از جمله مشخصات عملکردی سری ATR ۶۰۰ می توان به سرعت کروز (پیمایش طولانی) ۵۰۹ کیلومتر در ساعت، بُرد پروازی ۱۵۰۰ کیلومتر و نیاز به مسافت ۱۳۳۳ متری برای پرواز (طول مسیر تیک آف) اشاره کرد.
سری ۶۰۰ ای تی آر از تجهیزات امنیتی و رفاهی بیشتری نسبت به مدل های گذشته این شرکت برخوردار است و به لطف موتورهای PW۱۲۷M در حدود ۵ درصد توان کششی بیشتری را در زمان تیک آف یا بلند شدت از روی باند پرواز در اختیار خلبان قرار می دهد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info