قلعه فلک الافلاک تجربه ای به قدمت ایران باستان

قلعه فلک الافلاک در مرکز شهر خرم آباد استان لرستان بر فراز تپه ای در کنار رود خرم آباد قرار دارد و قدمت آن به دوران ساسانی باز می گردد.

  • تعداد بازدید: 4585
  • ارسال در تاریخ: ۱ خرداد ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۷ خرداد ۱۴۰۲

قلعه فلک الافلاک، برجسته ترین جاذبه گردشگری شهر خرم آباد که به نام های قلعه شاپور خواست یا قلعه دوازده برجی هم نامیده می شود، بر بالای تپه ای مشرف بر شهر از یک سو و رودخانه خرم آباد از سوی دیگر است.

قلعه فلک الافلاک لرستان

این قلعه دارای 8 برج، 2 حیات و 124 اتاق می باشد. چاه این قلعه که حدود 40 متر عمق دارد، به چشمه زیر تپه قلعه می رسد و در قدیم آب کل قلعه را تامین می کرده و هنوز هم قابل بهره برداریست.

معماری قلعه فلک الافلاک خرم آباد

قلعه فلک الافلاک در دوره ساسانی بنا شد و با توجه به موقعیت استراتژیک آن در دوره آل بویه و قاجار هم استفاده نظامی و حکومتی می شده به طوری که در دوره قاجار بازسازی و دیوانخانه و سربازخانه هم برای آن احداث شد.

نزدیکی قلعه فلک افلاک با آثار باستانی ارزشمندی نظیر غارهای پیش از تاریخ دره لرستان، سنگ نوشته خرم آباد، مناره آجری، پل شکسته یا پل شاپوری و گرداب سنگی از دید باستان شناسان تصادفی نیست.

تاریخچه قلعه فلک الافلاک
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info