ژئو پارک قشم تنها ژئو پارک خاورمیانه

ژئو پارک قشم در غرب این جزیره قرار دارد. این ژئو پارک برای نخستین بار در سال 1385 به جمع ژئو پارک های یونسکو پیوست و جهانی شد.

  • تعداد بازدید: 4131
  • ارسال در تاریخ: ۲ خرداد ۱۳۹۶
  • بروزرسانی: ۴ بهمن ۱۳۹۷

ژئو پارک چیست؟

ژئو پارک در لغت به معنی پارک زمین شناسی است ولی در واقع به منطقه ای با مرزهای مشخص گفته می شود چندین پدیده زمین شناسی شاخص در آن قرار داشته باشد.

ژئو پارک قشم

تاریخچه ژئو پارک قشم

در سال های پیش از تاریخ ناحیه ای که اکنون جزیره قشم نامیده می شود در زیر آب های خلیج پارس قرار داشته است. بر اثر تحولات زمین شناسی این جزیره به وجود آمده است.
رشته کوه های کم ارتفاع قشم پیش تر پر از بافت مرجانی، صدف و اسفنجی بود که به مرور زمان بر اثر وزش باد دچار فرسایش و به فرم هایی مشابه چهره انسان، جانوران و پرندگان درآمده است.

تاریخچه ژئو پارک قشم

جاذبه های دیدنی ژئو پارک

ژئو پارک قشم به عنوان تنها ژئو پارک خاورمیانه بخش های مختلفی می باشد که از مهم ترین آنها می توان دره تندیس ها، بام قشم، جنگل حرا، دره ستاره افتاده، غار و گنبد نمک اشاره کرد.

جاذبه های دیدنی ژئو پارک قشم
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جنگل های حرای قشم مقاله " جنگل های حرای قشم اولین برنامه پیشنهادی در تور قشم " را ببینید.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info