فستیوال جشن آب در پاتایا

جشن آب تایلند ، یکی از بهترین و پر هیجان ترین جشن ها در تایلند می باشد که هر ساله در شهر های بانکوک ، پاتایا و پوکت برگزار می شود. یکی از جاذبه های گردشگری تایلند آشنا شدن با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این کشور است. هر ساله در تایلند جشن های بسیاری برگزار می شود که باعث شده تا گردشگران  بسیاری از سراسر دنیا به این کشور سفر کنند.

  • تعداد بازدید: 1214
  • ارسال در تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱۱ آبان ۱۴۰۰

جشن آب تایلند

تاریخچه جشن آب پاتایا  همه ساله در تایلند برگزار می شود که 3 روز به طول می انجامد و تا 15 آوریل که نخستین روز سال جدید است نیز ادامه دارد.  واژه {Songkran}در زبان تایلندی به معنی حرکت کردن یا تغییر مکان است که علت نامگذاری آن حرکت خورشید در منطقه البروج است.  
این فستیوال فرصت مناسبی است برای پیوند مجدد خانواده ها که دور هم جمع شوند و در معابد و مکانهای مقدس به دعا و نیایش بپردازند. با احترام و به آرامی آب آمیخته شده با عطر تایلندی موسوم به " نام اپ تایی " را بر روی مجسمه های بودا می ریزند و معتقدند که این کار باعث دور شدن انرژی های بد و منفی می شود.

water celebration

فستیوال آب بازی

این فستیوال بدون پاشیدن آب تکمیل نخواهد شد و بیشتر فعالیت ها در طول فستیوال Songkran ( جشن آب ) شامل آب است زیرا اهمیت اصلی این جشن ، عمل تذهیب و پاک سازی خود و پاکیزه شدن قبل از آغاز سال نو است.
مردم تایلند طبق عقاید خود ، آب را مظهر پاکی می دانند ، بطوریکه بدبختی و بدی ها را از خودشان و جامعه شان دور می کند. بنابراین باید بر روی هم آب بپاشند و این جشن در تمام نقاط کشور بین مرد و زن ، پیر و جوان ، کودک و خردسال برگزار می شود و تایلندی ها با استفاده از وسایلی نظیر شلنگ ، تلمبه ، سطل و تفنگ های آب پاش و به طور کلی هر چیزی که می توان با آن آب را پاشید آب را به صورت هم می پاشند .

water celebration

جشن آب پاتایا

نکته قابل توجه اینجاست که مسئولین و دولت مردان کشور نیز خود را از مردم جدا ندانسته و همگی در این مراسم شرکت کرده و اعمال این روز را به جا می آورند . در جشن آب در پاتایا مردم شادترین روزهای خود را سپری می کنند. در پاتایا این جشن با شدت بیشتری برگزار شده و البته طولانی تر از دیگر شهرهای تایلند نیز به طول می انجامد. در طول برگزاری این جشن در پاتایا همه جای پاتایا مملو از توریست و مردمی است که شادی می کنند. از آنجایی که این جشن در فروردین ماه برگزار می شود فرصت خوبی است که سال جدیدتان را با انتخاب یک تور مسافرتی مناسب در این جشن پرشور و هیجان آور  شروع نمایید .

جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای مسافرتی و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت www.Hiholiday.ir مراجعه نمایید.
water celebration
image

پاتایا جایی برای همه

  • تاریخ انتشار:۲ دی ۱۳۹۷
image

مهم ترین جاذبه های گردشگری پاتایا

  • تاریخ انتشار:۷ مرداد ۱۳۹۵
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info