در پوکت کجا برویم؟

پوکت بزرگترین جزیره تایلند و بهترین مکان برای تعطیلات و استراحت در تایلند و آسیاست. پوکت با نام مروارید دریای آندامان نیز شناخته می شود و به سبب سواحل زیبای خود و غواصی در آب های شفاف آن شهرت دارد.

  • تعداد بازدید: 2659
  • ارسال در تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۳۰ مهر ۱۳۹۸

درباره پوکت

phuket

برای بسیاری از مردم انگیزه اصلی برای رفتن به سفر، داشتن لحظات آرام و خاطره انگیز بعد از مدتی کار و تلاش است. پوکت یکی از زیباترین جزایر شرق آسیا است که در تایلند واقع شده است. پوکت به صورت مجمع الجزایری است و بزرگترین جزیره تایلند نیز به حساب می آید. پوکت با منظره های دریایی شگفت انگیز یک مقصد رویایی برای گردشگران است. اگر تور پوکت را برای سفر خود انتخاب کرده اید باید بدانید که چشم اندازهای دیدنی،  غروب آفتاب گرمسیری، دریای آبی بیکران با یک مهمانوازی با شکوه در یک مکان بی نظیر در انتظار شماست. شما می توانید تورهای ترکیبی تایلند را در سایت های هالیدی مشاهده فرمایید.

تاریخچه پوکت

پوکت شهری تاریخی با قدمتی بالا می باشد. در زبان مالزیایی نام پوکت به معنای کوه است. این شهر از زمان های قدیم مورد توجه تاجران و بازرگانانی بوده که برای تجارت به تایلند سفر می کردند. پوکت در زمان حکومت سوکوتای شهری مهم بوده است. مرکز پوکت در آن زمان شهری به نام تالانگ بود که شهری بزرگ با جمعیت بسیاری داشت. این شهر در زمان های گذشته برای حمل و نقل کالاهایی از فرانسه و هلند به تایلند بود. این شهر در جنوب غربی تایلند واقع شده است. در سالهای اخیر به دلیل جاذبه های طبیعی و گردشگری و همچنین هتل های لوکس و مدرن مورد توجه مسافران و گردشگران تور تایلند قرار گرفته است.

سایت های هالیدی به صورت 24 ساعته آماده خدمت گذاری به شما مسافران عزیز می باشد.

آب و هوای پوکت

پوکت دارای آب و هوای موسمی گرمسیری است که در تمام طول سال گرم است. اما دو دوره از آپریل- می و سپتامبر- اکتبر گرم تر می باشد. دوره سپتامبر- اکتبر به دلیل بادهای موسمی جنوب غربی، هوا مرطوب تر است. فصل بارندگی از ماه می آغاز می شود و تا اکتبر ادامه دارد و میانگین بارش در هر ماه ۱۰۰ میلی متر است و در ماه سپتامبر به بیشترین میزان و ۴۰۰ میلی متر می رسد. بعد از جریان های موسمی از ماه نوامبر تا فوریه فصل خنک شروع می شود. پوکت که در یک منطقه معتدل واقع شده است و به خاطر آب و هوای خوب و سواحل زیبایی که دارد یک مقصد توریستی محبوب در جهان می باشد.

جاذبه های گردشگری پوکت

جزیره فی فی Phi Phi Islands

phuket

جزیره فی فی یکی از زیبا ترین جزایری است که در پوکت می توانید ببینید. این جزیره به علت این که فیلم های زیادی در آنجا بازی کرده اند به جزیره سوپر استار  معروف می باشد. بعضی ها بر این باورند که دلیل  اصلی آمدن گردشگران به پوکت جزیره فی فی است. وقتی که شما با قایق از میان جزیره فی فی گذر میکنید اولین صحنه ای که چشم شما را به خودش جلب می کند، تکه صخره های بزرگ و جنگل زیبا و دیدنی است که به جرات میتوان گفت زیباترین منظره ای است که تا به حال دیده اید. این جزیره یکی از آرام ترین جزیره های جهان است که به کرابی و پوکت نزدیک می باشد.

فانتا سی Fanta Sea

phuket

یکی از بهترین سرگرمی های پوکت پارک تفریحی فانتا سی می باشد .این پارک در زمینی به مساحت تقریبی 560 هزار متر مربع در کامالا قرار دارد که شامل بازی های متفاوت و فروشگاه های صنایع دستی می باشد. بوفه ای با 4000 نفر ظرفیت با غذاهای بین المللی، قهوه و بازی های نمایشی آماده پذیرایی از شما عزیزان می باشد. از دیگر تفریحات این مکان می توان به مراسم آتش بازی، اجرای بازی حیوانات، نمایش های آکروباتیک و هنرمندی طناب بازها اشاره کرد که همه شب به یاد ماندنی را برای گردشگران به ارمغان می آورد

جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای مسافرتی و تورهای ترکیبی و همچنین تهیه بلیط لحظه آخری به سایت www.hiholiday.ir مراجعه نمایید.

معبد وات چالونگ Wat Chalong

phuket

وات چالونگ مهمترین معبد در بین 29 معبد موجود در پوکت می باشد. این معبد در مرکز جزیره، نزدیک بندرگاه چالونگ قرار دارد. این معبد به دو راهب مقدس تقدیم شده است که در 1876 با علم به طب گیاهی به مجروحان باربر چینیِ معادن قلع کمک می کردند. ورود به معبد هیچ هزینه ای ندارد ولی به صورت دلخواه هدایایی به منظور نگهداری و مرمت اهدا می شود. در جهت احترام به عقاید بودایی، بازدیدکنندگان باید لباس مرتب و پوشیده به تن داشته باشند و قبل از ورود به معبد کفش های خود را درآورند و در آخر اینکه زنان هرگز نباید یک راهب را لمس کنند.

جزیره فانگ انگا Phang Nga Bay

phuket

سنگ‌های آهکی برافراشته شده از دل دریا علت اصلی جذابیت جزیره فانگ انگا می باشد. جزیره فانگ انگا همچنین به دلیل فیلمبرداری یکی از فیلم‌های جیمز باند به نام جزیره جیمز باند شهرت یافته است. غا‌رهای بی نظیر، تالاب‌های منحصر به فرد، سواحل بکر و شگفت‌انگیز و آسمان آبی از دیگر جاذبه‌های گردشگری این جزیره می باشد. قایق‌سواری، ماهیگیری و غواصی در میان سنگ‌ های آهکی در این جزیره، می تواند خاطره ای به یاد ماندنی را برای شما و خانواده تان به ارمغان بیاورد. شما می توانید با انتخاب یک تور ارزان تایلند و یا یک تور ترکیبی سفری مقرون به صرفه داشته باشید و در عین حال از سفر خود لذت ببرید.

منطقه قدیمی پوکت Historic Phuket Town

phuket

منطقه قدیمی پوکت با انواع مقبره ها، موزه ها، بناها و معبدهای قدیمی با معماری بی نظیر یکی از جاذبه‌های گردشگری این جزیره به حساب می آید. از معابد دیدنی این منطقه باستانی می‌توان به معبد بودا و چینی اشاره کرد. رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی نیز در این منطقه برای گردشگران فراهم شده است. همچنین در این منطقه تاریخی می‌توانید از انواع فروشگاه‌های نقاشی و صنایع دستی، سوغاتی خریداری کنید.

پارک آبی اسپلش جانگل Splash Jungle

phuket

پارک آبی اسپلش جانگل یک پارک آبی واقعا زیبا است که شهرت زیادی میان گردشگران دارد. این پارک آبی در ساحل دیدنی مای خائو قرار گرفته است. انواع تفریحات و سرسره‌های آبی در این پارک وجود دارد تا گردشگران بتوانند از لحظات خود در این پارک لذت ببرند.

موزه تریک آی پوکت Phuket Trick Eye

phuket

موزه تریک آی پوکت یک  موزه‌ سه ‌بعدی با عکس ها و نقاشی های بی نظیر و سرگرم‌ کننده است که در تور پوکت حتما باید از این موزه دیدن کنید. عکس گرفتن با این نقاشی‌ها و عکس های زیبا می تواند شما را برای چند ساعتی به یک دنیای خیالی و شگفت انگیز ببرد.

Bangla Road  خیابان بنگالا

phuket

خیابان بنگلا دارای مراکز خرید متعددی است و بی‌شک یکی از اولین مقاصد دوست‌ داران خرید در پوکت خواهد بود. اگر علاقه‌مند به آشنایی بیشتر با فرهنگ و زندگی مردم تایلند هستید نیز حتما از این خیابان دیدن کنید.

مجسمه بودای بزرگ Big Buddha Phuket

phuket

مجسمه بودای بزرگ یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری و دیدنی جزیره پوکت در تایلند به‌ شمار می آید. ارتفاع این مجسمه  به ۴۵ می رسد و به ‌راحتی از مسافت دور هم دیده می‌شود. شما در این مکان می توانید یک منظره 360 درجه فوق العاده از کل جزیره را ببینید و لحظات به یاد ماندنی را با خانواده خود سپری کنید.


عکس بانکوک

تورپوکت

تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info