انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن با توجه به هدف سفر، نوع درخواست و مدت زمان اقامت آن دارای انواع مختلفی می باشد که برای هر یک از این ویزاها باید مدارک خاصی ارائه شود. انواع ویزای شینگن و همچنین شرایط اخذ آن را به هم بررسی می کنیم.

  • تعداد بازدید: 3400
  • ارسال در تاریخ: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 15 دقیقه

انواع ویزای شینگن

ویزای شینگن

نوع ویزای شینگن متقاضی بسته به هدف و علت سفر او صادر می شود. لازم به ذکر است نوع این ویزا مدت اعتبار این ویزا را نیز تعیین می کند. بنابراین انواع ویزای شینگن صادر شده، شرایط و اجازه ورود شما به یک یا چند کشور حوزه شینگن را می دهد. به طورکلی ویزای شینگن به 3 دسته تقسیم می شوند:

  • ویزای اتحادیه شینگن (Uniform Schengen Visa (USV
  • ویزای اعتباری محدود منطقه ای (Limited Territorial Validity Visa (LTV
  • ویزای ملی National Visa

ویزای اتحادیه شینگن

این ویزا در واقع همان ویزای توریستی اروپا است. به دارنده این ویزا اجازه داده می شود که هر 6 ماه یک بار به مدت حداکثر 90 روز به کشورهای عضو اتحاده شینگن سفر کند. ویزای اتحادیه شینگن بر اساس هدف متقاضی از سفر به 3 دسته ویزای A, B, C تقسیم می شوند.

ویزای شینگن نوع A

ویزای نوع A نوعی ویزای ترانزیت فرودگاهی است که تنها به فرد اجازه می دهد تا در یکی از فرودگاه های حوزه شینگن پرواز خود را تعویض و به کشوری خارج از حوزه شینگن سفر کند. این ویزا تنها برای استفاده از فرودگاه های محدوده شینگن معتبر است و فرد اجازه خروج از فرودگاه را نخواهد داشت.

ویزای شینگن نوع B

ویزای نوع B نیز نوعی ویزای ترانزیتی است که الصاق آن به پاسپورت، به فرد اجازه خواهد داد تا ظرف حداکثر ۵ روز از خاک کشوری در منطقه شینگن عبور کنید.

ویزای شینگن نوع C

ویزای نوع C یک ویزای کوتاه مدت است که به صاحب آن برای اقامت در یک محل معین برای مدت مشخصی، (بستگی به اعتبار ویزای شخص دارد) اجازه داده می شود. خود این ویزا به سه بخش زیر طبقه بندی می شود:

ویزای تک ورودی Single-Entry

دارنده ویزای تک ورودی اجازه دارد تنها برای یک بار وارد به یکی از کشورهای حوزه شینگن شود و به محض خروج از کشور که با ویزای سینگل وارد شده است اعتبار ویزای فرد اگرچه هنوز زمانش به پایان نرسیده باشد منقضی می شود.

ویزای دوبار ورودی

ویزای دوبار ورود شینگن شباهت زیادی با ویزای یک بار ورود دارد با این تفاوت که فرد دارنده این ویزا اجازه دارد دو بار به کشوری در ناحیه شینگن وارد شود. البته شرایط و محدودیت‌ های زمانی نیز برای این ویزا وجود دارد.

ویزای چند بار ورود یا ویزای مولتی شینگن Multiple-Entry

ویزای مولتی شینگن این امکان را به فرد می دهد تا بدون محدودیت و به دفعات وارد یکی از کشورهای حوزه شینگن شده و آن جا را ترک کند. شما می توانید با انتخاب یک تور ترکیبی مناسب به راحت به کشورهای مختلف حوزه شینگن سفر کنید. تنها محدودیت ویزای مولتی شینگن به بازه زمانی آن بر میگردد. یعنی این ویزا ورود و خروج در منطقه شینگن را به مدت 90 روز به ازای هر 6 ماه از سال مجاز خواهد کرد. این زمان تعیین شده به محض ورود مسافر به به هر یک از کشورهای حوزه شینگن محاسبه خواهد شد.

ویزای شینگن
جهت کسب اطلاع از آخرین تورهای مسافرتی و همچنین خرید بلیط هواپیما به سایت www.hiholiday.ir مراجعه نمایید.

ویزای اعتباری محدود منطقه ای

ویزای LTV شینگن نوعی ویزای موقت است که بنا بر دلایلی ویژه و اضطراری و با شرایطی خاص صادر می شود. شرایطی اضطراری همچون دلایل انسان دوستانه یکی از رایج ‌ترین موارد برای صدور ویزای اعتبار محدود منطقه ای شینگن محسوب می شوند. الصاق این ویزا در گذرنامه بدان معنی خواهد بود که فرد مجاز است تنها به همان کشوری که از آن ویزا دریافت کرده است یا در چند کشور محدود دیگر ناحیه شینگن که در زمان اخذ ویزا مشخص شده تردد نماید و اجازه ورود به دیگر کشورهای حوزه شینگن را نخواهد داشت. یکی دیگر از مواردی که عموما صدور این نوع ویزا را موجب می شود به نحوه تعامل با پناهندگانی باز می‌گردد که بدون مدارک معتبر وارد منطقه شینگن شده اند.

ویزای ملی شینگن National Visa

ویزای ملی شینگن که به ویزای نوع D نیز معروف است، فقط برای افرادی صادر می شود که برای تحصیل، کار و یا اقامت طولانی مدت ملزم هستند که در یکی از کشورهای حوزه شینگن حضور داشته باشند. به بیان ساده تر ویزای ملی شینگن مختص به افرادی صادر خواهد شد که برای هدف و برنامه ای خاص و از قبل تعیین شده مثل کسب و کار و تحصیل و برای مدت زمان طولانی تری نسبت به دیگر انواع ویزاهای شینگن، که نیاز به اقامت در یکی از کشورهای اروپایی را دارند. لازم به ذکر است که شخص متقاضی باید بعد از اتمام مدت معین شده در ویزا به کشور خود بازگردد. اما ویزای ملی شینگن خود به دو دسته سینگل و مولتی تقسیم می شود.

ویزای ملی – سینگل

ویزای ملی شینگن از نوع سینگل در مواردی صادر می شود که فرد در خواست کننده با هدف استفاده از خدمات درمانی، قصد اقامت برای دوره ای محدود و تعیین شده را یک کشور اروپایی را داشته باشد و در این مورد نیز پس از اتمام زمان ویزا باید به خاک کشورش بازگردد که معمولا این نوع ویزا به صورت یک بار ورود صادر می شود.

ویزای ملی – مولتی

ویزای ملی از نوع مولتی این اجازه را به شخص دارنده ویزا می دهد که بدون محدودیت به تمامی کشورهای حوزه شینگن سفر کند. این نوع ویزا معمولا برای مواردی مثل دانشجویان بین المللی، پروژه های تحقیقاتی، مرکز تحقیقاتی و یا موسسات معتبر آموزشیف افراد متخصص و در موارد ضروری صادر می شود. بلیط لحظه آخری می تواند بهترین و کم هزینه ترین گزینه برای سفرتان باشد.

شرایط اخذ ویزای شینگن

شرایط اخذ ویزای شینگن به آن معنی است که آیا فرد درخواست کننده شرایط و معیارهای لازم برای گرفتن ویزا را دارد یا نه. هر سفارت خانه ای شرایط و قوانین خاص خودش را برای صدور ویزا دارد اما در یکسری موارد همگی آنها با هم شرایط و ضوابط مشترکی دارند. اما از مهمترین مسائلی که کارمندان کنسولگری به آن اهمیت زیادی می دهند، مدارک متقاضی، شرایط سنی متقاضی ( سفارت ها معمولا در قبال افراد مجرد زیر 30 سال که سابقه سفر به اروپا را نداشته اند، سخت گیری بیشتری اتخاذ می کنند.)، سابقه سفر متقاضی، سوءپیشینه و استطاعت مالی فرد می باشد.


ویزای شینگن

ویزای شینگن

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸


این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info