چه کنیم تا نهایت لذت را از سفر به استانبول ببریم

به استانبول سفر کرده اید و نمیدانید گردش را از کجا شروع کنید؟ قابل درک است، استانبول شهر بزرگی است و مکان های دیدنی زیادی دارد، از مسجد و موزه گرفته تا مراکز تجاری متنوع...

  • تعداد بازدید: 12136
  • ارسال در تاریخ: ۲۰ اسفند ۱۳۹۴
  • بروزرسانی: ۶ خرداد ۱۴۰۲
    1. از بازار SPICE دیدن کنید:این بازار بعد از GRAND BAZAAR مهمترین بازار سرپوشیده استانبول است.در SPICE BARZAAR ادویه،خشکبار،میوه های خشک،قهوه ترک،برگ چای و حتی شیرینی ترکی پیدا می شود.

      Spice-بازار
    2. مراسم رقص سما را حتما ببینید:در این مراسم دراویش برای نزدیکی بیشتر به خدا به دور خود میچرخند.این مراسم مذهبی یکی از منحصر به فرد ترین مراسمی است که تا به حال دیده اید.

    3. به صدای اذان بین BLUE MOSQUE و HAGIA SOPHIA گوش کنید:این اذان یکی از زیباترین اذان هایی است که تا به حال شنیده اید.یک موذن قسمتی از اذان را میخواند و موذن دوم ادامه اذان را از مناره دیگر میخواند.اگر در زمان نماز در آن نزدیکی بودید،این فرصت استثنایی را ازدست ندهید.

    4. KUMPIR بخورید:KUMPIR سیب زمینی بخارپز شکم پری است که با پنیر و کره مزه دار شده است. می توانید مواد داخل آن نظیر زیتون و ذرت را خودتان انتخاب کنید.این اسنک سبک را امتحان کنید.

      KUMPIR
    5. به HAMAM بروید:اگر میخواهید خستگی در کنید به حمام ترکی بروید و از لوسیون و ماساژ لذت ببرید.نگران نباشید، حمام های ترکی برای بانوان و آقایان مجزاست.

    6. سوار STREET CAR های قرمز شوید:یک راه برای رسیدن به بلوار ISTIKLAL بدون مواجهه با شلوغی و ترافیک،استفاده از STREET CAR است.با STREET CAR گردش دلپذیری را در میان مراکز خرید استانبول تجربه کنید.

    7. روی پل GALATA قدم بزنید:اگر قصد پیاده روی دارید،پل GALATA انتخاب مناسبی است.میتوانید ماهیگیرهای محلی،دستفروشان و قایق هایی را مشاهده کنید که در مسیر BOSOHIRUS مسافران را جابجا می کنند.

      پل GALATA
    8. چوب شور کنجدی بخورید:این خوراکی را میتوانید از هر فروشگاهی در مرکز شهر استانبول بخرید ولی پیشنهاد ما چوب شورهای دکه های قرمز رنگ بلوار ISTIKLAL است.

    9. سوار قایق های BOSPHORUS شوید:اگر تور استانبول کوتاه مدت گرفته اید و می دانید که نمیتوانید تمام جاذبه های گردشگری این شهر را ببینید،قایق های تفریحی BOSPHORUS انتخاب مناسبی برای مشاهده اجمالی کاخ DOLMABALICE،خرابه های RUMELL، برج MAIDEN و بسیاری از مساجد،باغ ها و عمارت هایی است که در بستر BOSPHORUS قرار دارند.همچنین می توانید برای خرید تور استانبول به بخش تور مسافرتی مراجعه کنید.

    1. چای ترکی بنوشید:دراستانبول چای با روشی منحصر به فرد دم و در استکان های کمر باریک سرو می شود.

    2. BOREK بخورید:BOREK نوعی شیرینی سنتی ترکی است که از خمیر ورقه ورقه تهیه می شود.این شیرینی را میتوانید با پنیر،شکر و گوشت میل کنید.

    3. HAGIA SOPHIA را ببینید:این جاذبه معماری،تاریخچه ای طولانی دارد.از کلیسای ارتدکس به کلیسای رومی و از کلیسای رومی به مسجد تغییر کرده است و اکنون به عنوان موزه شناخته میشود.نمای بیرونی این بنا ممکن است زیاد تاثیر گذار نباشد ولی وقتی قدم درون بگذارید،شگفت زده میشوید.

    4. LITTLE HAGIA SOPHIA را از دست ندهید: کلیسای کشیش SERGIUS و BACCLUS به LITTLE HAGIA SOPHIA هم شهرت دارد. گفته می شود این کلیسای ارتدکس توسط همان معماری ساخته شده که HAGIA SOPHIA را چندی بعد ساخته است.

    5. برای دیدن BASILICA CISTERN به زیر زمین بروید: BASILICA CISTERN بزرگترین منبع آبی زیر زمینی در استانبول است.بیشتر ستونهای این بنا از خرابه های بنایی دیگر به این مکان آورده شده است.درمیان آنها،دوستون با نقش سر MADUSA وستونی با حکاکی شبیه اشک که گفته میشود آرزوها را برآورده میکند،شاخص هستند.

      BASILICA CISTERN
    6. LOKUM امتحان کنید: LOKUM شیرینی مشهور ترکی است.بهترین LOKUM را می توانید در HAFIZ MOSTAFA میل کنید که بیشترین تنوع در طمع را در این نوع شیرنی ارائه میدهد.

    7. BAKLANA را از دست ندهید: مردم استانبول بهترین شیرینی ها را درست میکنند. باقلوا (BAGHLAVA) از لایه های خمیری تشکیل میشود که پر از مغز های خوراکی است و با شهد یا عسل شیرین می شود.

    8. یک لیوان AYRAN بنوشید:این نوشیدنی محلی از ترکیب ماست و نمک درست می شود ودر ماه های گرم رواج دارد.

    9. هنر چونه زنی خود را در GRAND BAZAAR امتحان کنید:این بازار بیش از 3000 فروشگاه و 41 راهرو دارد. بعضی از این راهرو ها متخصص اجناسی خاص مانندچرم،ظروف نقره و فرش است.

      GRAND BAZAAR
    10. DONER بخورید:DONER گوشتی است که روی یک کباب پز عمودی کباب می شود.این گوشت میتواند گوشت گوسفند،گاو و یا مرغ باشد.

    11. از نمای استانبول از فراز برج GALATA لذت ببرید:این برج که در BEYOGLU قرار دارد شبیه خانه RAPUNZEL در داستان های پریان است. تماشای شهر از بالکن های این برج فوق العاده است.

    12. برای خود یک چراغ شیشه ای بخرید:چراغ های رنگارنگ شیشه ای که تقریبا از در هر بنایی دیده میشود،بهترین یادگاری از استانبول است.سعی کنید این چراغ ها رااز خارج از GRAND BARAAZ یا سایر مناطق توریستی تهیه کنید.

      چراغ شیشه ای
    13. شام را با منظره ی زیبای استانبول،میل کنید:رستوران HAMDI نمایی کامل از مساجد SULEYMANYE و RUSTEMPASU،برج GALATA و BOSOHARUS را به نمایش میگذارد و KOFTE و بادنجان سرخ شده خوشمزه ای سرو میکند

    14. از مجموعه موزه های باستانی استانبول دیدن کنید:این مجموعه شامل 3 موزه باستانی،شرقی و هنر های اسلامی است و در نزدیکی کاخ TOPKAPI قرار دارد.

    15. از کلیسای CHORA دیدن کنید:کلیسای SAIVIOUR مقدس که در CHORA قرار گرفته، ممکن است بزرگترین کلیسای BYZANTINE نباشد ولی بی شک زیبا ترین است.موزاییک کاری های متنوع این بنا صحنه های کتاب مقدس را به تصویر کشیده است.

    16. از VALENS AQUEUCTS بازدید کنید:رومیان باستان سیستم آبرسانی را برای رفع نیاز روز افزون شهر استانبول تاسیس کردند.آب این کانال ها از منابع و ذخایر زیر زمینی شهر تامین میشد.اکنون حدود 921 متر از این کانال ها باقیمانده است.

    17. کاخ BEYLERBEYI را ازدست ندهید:این کاخ در بخش آسیایی استانبول قرار گرفته است. BEYLERBEYI به معنی شاه شاهان است.

    18. در MINIATURK احساس غول پیکری کنید:این پارک منحصر به فرد،مکان های دیدنی استانبول، ANATOLIA وسایر مناطق قلمروی عثمانی را در مقیاس کوچک به نمایش میگذارد.

    19. SULTAC را به عنوان دسر میل کنید:SULTAC پودینگ برنج ترکی است که گفته می شود برای اولین بار در کاخ TOPKAPI با گلاب سرو شده است.امروزه،این دسر با گردو و کشمش هم سرو میشود.

    20. یک روز را برای رفتن به PRINCE’S ISLANDS صرف کنید: PRINCE’S ISLANDS مجموعه ای از 9 جزیره است که در بخش آسیایی استانبول قرار دارد.علت نام گذاری این است که در دوره BYZANTINE و اوایل سلطنت عثمانی، بعضی از اعضای سلطنتی به این جزایر تبعید می شدند.امروزه،این جزایر محل مناسبی برای خانواده هاست.تنها وسیله حمل ونقل در این جزایر کالسکه است.

    21. از BLUE MOSQUE دیدن کنید:این مسجد به نام مسجد سلطان AHMED هم شناخته می شود.دو ویژگی شاخص این مسجد داشتن 6 مناره (مسجد ها معمولا 7 مناره دارند) و گنبد آبی رنگ این بنا است.

      BLUE MOSQUE
    22. LAHMACUN را امتحان کنید:LAHMACUN پیتزای ترکی است.روی این خمیر نازک،گوشت و سبزیجات قرار داده میشود.

    23. از برج MAIDEN بازدید کنید:داستان های زیادی در مورد علت ساخت این برج وجود دارد گفته می شود این برج را مردی ثروتمند برای حفاظت از دختر خود در برابر پیشگویی شوم ساخته است.

    24. در پارک EMIGRAN گردش کنید:این پارک یکی از پارک های عمومی استانبول است که در بستر BASPHORUS واقع شده است.پارک EMIGRAN میزبان فستیوال سالانه TULIP است.اگر با تور ویژه نوروز به استانبول سفر میکنید این فستیوال را ازدست ندهید.

    25. بخش آسیایی استانبول را فراموش نکنید:بیشتر گردشگران به بخش اروپایی استانبول علاقمند هستند ولی بخش آسیایی بومی تر و آرام تر است و به ندرت گردشگران را در این بخش میبینید.

    26. DONDURMA را امتحان کنید: DONDURMA بستنی ترکی و به معنی یخ زده است.تفاوت بستنی ترکی با سایر بستنی ها در بافت سفت آن است که دیر آب میشود.

    27. FUNICULAR را امتحان کنید:اگر از پیاده روی خسته شده اید FUNICULAR راه مناسبی برای پشت سر گذاشتن سر بالایی های استانبول است. TUNEL قدیمی ترین مسیر زیر زمینی مترو در اروپا بعد از مترو لندن است.

    28. از مسجد SULYMANIYE دیدن کنید:با وجود اینکه BLUE MOSQUE و HAGIA SOPHIA شهرت بیشتری دارند ولی مسجد SULEY MANNIYE بزرگترین مسجد استانبول است.

    29. HIPPODRAME را از دست ندهید: HIPPODRAM،امروزه یک میدان عمومی است ولی HIPPODROME قسطنطنیه(استانبول امروزی) مکانی برای اسب سواری و ارابه رانی بوده است. در دوره BYZANTINE،این  میدان شهرت فراوانی داشت.

    30. به مسجد ORTAKOY بروید:مسجد ORTAKOY با وجود کوچک بودن نمونه منحصر به فردی از معماری BAROQUE است.

    31. زندگی سلطنتی را در کاخ TOPKAPI تجربه کنید:کاخ TOPKAPI،بزرگترین اقامتگاه سلطنتی در استانبول است و در حدود 400 سال،کاخ اصلی شاهان عثمانی بوده است.جذابترین قسمت این کاخ HAREM است که با 400 اتاق،محل اقامت خانواده سلطنتی بوده است.

      کاخ TOPKAPI
  1. در کاخ DOLMABAHCE تصور کنید پادشاه هستید:این کاخ،محل سلطنت 6 پادشاه مختلف در دوران پایانی امپراطوری عثمانی است.

  2. بر دیوار CONSTANTINOPLE قدم بزنید: زمانی که قسطنطنیه سابق پایتخت جدید امپراطوری رم شد،این دیوار به طول 7 کیلومتر برای محافظت از شهر ساخته شد.

منبع:HiHoliday
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
    استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
    شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info