آیا بالی ویزا می‌خواهد؟ صفر تا صد هزینه سفر به بالی

بالی جزیره‌ای دیدنی و بی‌نظیر در کشور اندونزی است. ترکیبی جادویی از فرهنگ، طبیعت، آب و هوا، لذت‌های آشپزی، زندگی شبانه و اقامتگاه‌های زیبا در آن وجود دارد. بالی به دلایل بسیار زیادی، هر ساله توسط وب سایت‌ها و مجلات مسافرتی به عنوان یکی از بهترین مقاصد سفر در جهان رتبه بندی می‌شود.

  • تعداد بازدید: 5237
  • ارسال در تاریخ: ۳ خرداد ۱۴۰۱
  • بروزرسانی: ۳ خرداد ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 7 دقیقه

این جزیره و جاذبه‌هایش آنقدر دیدنی هستند که گردشگران، بالی را به عنوان یک مقصد شگفت‌انگیز توصیف می‌کنند. سواحل رویایی و طبیعت منحصر به فرد این جزیره از زیباترین سواحل جهان محسوب می‌شوند که چشم اندازی زیبا از اقیانوس هند را به تصویر می‌کشند. معمولا اولین سوالاتی که ذهن مسافران بالی را به خودش درگیر می‌کند این است که آیا بالی ویزا می‌خواهد و هزینه سفر به بالی چطور است. به همین منظور در این متن می‌خواهیم به این سوالات پاسخ دهیم که شرایط سفر به بالی برایتان مشخص شود.

سوالی که ممکن است در ذهن گردشگران بالی قبل از سفر پیش آید این است که آیا سفر به بالی نیاز به ویزا دارد؟ برای ایرانی‌هایی که می‌خواهند به بالی سفر کنند، لازم است ویزا تهیه کنند. در ادامه به تفصیل درباره این سوال توضیح می‌دهیم.

 مسافرانی که از 60 کشور مورد تایید کشور اندونزی به بالی سفر می‌کنند، می‌توانند ویزای بالی را در هنگام ورود (VoA) به صورت مهری در پاسپورتشان دریافت کنند. اما کشور ایران در این لیست قرار نمی‌گیرد و ویزای فرودگاهی برای مسافران ایرانی صادر نمی‌شود. بنابراین اخذ ویزای اندونزی برای ورود به این کشور قبل از سفر، برای ایرانیان ضروری است. به دلیل توریستی بودن بالی، اکثر ویزاهای صادر شده برای مسافران ایرانی هم توریستی هستند. 

معمولا گردشگرانی که قصد دارند به بالی سفر کنند با رزرو تور بالی این ویزا را به راحتی دریافت می‌کنند. به این ترتیب فقط کافیست مدارک را به آژانس مسافرتی مورد نظر تحویل دهند. آژانس‌های مسافرتی اقدامات لازم را جهت اخذ ویزا برای مسافرانشان انجام می‌دهند. افرادی که قصد دارند به صورت انفرادی به این جزیره سفر کنند باید جهت اخذ ویزای خود، قبل از سفر به صورت شخصی اقدام کنند و مدارک و درخواستشان را به سفارت اندونزی در تهران تحویل دهند.

انواع ویزای بالی

انواع ویزا از طریق سفارت اندونزی با توجه به هدف سفر مسافران، قابل دریافت است. در این میان ویزاهای توریستی بالی درخواست بیشتری نسبت به انواع دیگر دارند. مهمترین ویزاهای بالی یا کشور اندونزی به انواع زیر تقسیم بندی می‌شوند.

1: ویزای توریستی بالی: این ویزا از معروفترین و پرکاربرد‌ترین ویزاهای بالی است. این ویزا برای افرادی که قصد بازدید کوتاه مدت و گشت و گذار در جزیره بالی را دارند، صادر می‌شود. مدت اعتبار ویزای توریستی بالی 3 ماه است. یعنی پس از دریافت ویزا به مدت 3 ماه فرصت دارید وارد این جزیره شوید. 

مدت اقامت ویزای توریستی می تواند 7، 14 یا 30 روزه باشد. در واقع با ورود به مرز کشور اندونزی، شما فقط می‌توانید به مدتی که در لیبل ویزای پاسپورتتان درج شده است، در این کشور اقامت داشته باشید. این ویزا قابل تمدید نیست و برای اقامت بیشتر در بالی، باید برای اخذ ویزا دوباره اقدام کنید. اگر اقامت شما در جزیره بالی بیش از آن چیزی بود که در ویزای شما درج شده است، مجبور به پرداخت جریمه خواهید شد. ویزای توریستی بالی یکبار ورود است؛ به این معنی که شما با اخذ این ویزا فقط می‌توانید یکبار وارد کشور اندونزی شوید و برای ورود مجدد نیاز به اخذ ویزای جدید دارید. با ویزای توریستی بالی امکان تحصیل یا کار در کشور اندونزی را نخواهید داشت.

2: ویزای تجاری یا کاری بالی: این ویزا به مدت 6 ماه اعتبار دارد و درخواست کننده می‌تواند به مدت 2 ماه، بدون نیاز به مراجعه به اداره مهاجرت اندونزی در این کشور اقامت کند. بعد از اقامت 2 ماهه، متقاضی باید برای تمدید ویزای خود به صورت ماهانه به اداره مهاجرت اندونزی مراجعه و مبلغی را بپردازد.

3: ویزای خبرنگاری بالی: یکی از انواع ویزای کشور اندونزی است که برای خبرنگاران صادر می‌شود و شرایط متفاوتی نسبت به توریستی دارد.

4: ویزای تحصیلی بالی: این ویزا برای کسانی است که می‌خواهند برای تحصیل به بالی یا کشور اندونزی مهاجرت کنند و شرایط خاصی نیز دارد.

5: ویزای مقامات رسمی: این ویزا برای مقامات کشورها از طرف سفارت اندونزی صادر می‌شود.

تصویری از ویزای اندونزی - بالی

نحوه اخذ ویزای توریستی بالی

گردشگرانی که با تور بالی به این جزیره سفر می‌کنند، مدارک درخواستی را به آژانس هواپیمایی تحویل می‌دهند. افرادی که قصد سفر به صورت انفرادی به جزیره بالی را دارند، بعد از تهیه مدارک مورد نیاز به سفارت کشور اندونزی مراجعه کرده و فرم درخواست خود را پر می‌کنند. مدارک درخواستی برای اخذ ویزای توریستی بالی به شرح زیر است:

  • پاسپورت معتبر به همراه حداقل 6 ماه اعتبار و حداقل یک صفحه خالی برای درج ویزا + کپی پاسپورت.
  • دو قطعه عکس 4*6 که جدید و با پس زمینه سفید باشند.
  • نامه تمکن مالی بانک و پرینت گردش حساب با مهر برجسته و به زبان انگلیسی.
  • بلیط هواپیما و ووچر هتل 
  • فرم پر شده و امضا شده سفارت اندونزی
  • کارت ملی و شناسنامه به همراه کپی همه صفحات

هزینه ویزای بالی

در مورد قیمت ویزای بالی نیز باید به این موارد اشاره کنیم که اگر بخواهید به صورت شخصی و انفرادی و با مراجعه به سفارت اندونزی درخواست ویزا خود را ارائه کنید، باید مبلغ 50 دلار را به سفارت بپردازید. توجه کنید که این مبلغ فقط به صورت دلاری توسط سفارت اندونزی دریافت می‌شود. اما اگر بخواهید با رزرو تور بالی از آژانس‌های مسافرتی نسبت به اخذ ویزای بالی اقدام کنید هزینه ویزا از این رقم بیشتر خواهد بود. زیرا کارمزد دریافت ویزا برای شما از طریق کارمندان آژانس مسافرتی به این مبلغ اضافه خواهد شد.

نکات مهم ویزای بالی 

مانند هر ویزای دیگری ویزای بالی نیز نکاتی دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند سفر شما را آسان و بی دردسر کند که عبارتند از:

  • شما می‌توانید 5 بار در سال، ویزای توریستی بالی را دریافت کنید.
  • مدت زمان اعتبار ویزای توریستی بالی از زمان صدور به مدت 2 ماه است.
  • تمدید ویزای توریستی بالی برای ایرانیان ممکن نیست و اگر سفر شما طول می‌کشد باید برای اخذ مجدد ویزا اقدام کنید. 
  • اخذ ویزای عادی توریستی بالی 5 تا 7 روز زمان خواهد برد. پس لازم است قبل از سفر برای اخذ ویزا اقدام کنید. اما برای یک سفر فوری به بالی می‌توانید ویزای فوری بالی را دریافت کنید که مدت زمان اخذ آن 3 روز است. اخذ ویزای فوری بالی فقط از طریق آژانس‌های مسافرتی امکانپذیر است.

هزینه‌های سفر به بالی 

بالی به عنوان یک مقصد پرطرفدار اندونزی شناخته می‌شود که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. از این رو هزینه‌های سفر به بالی مسئله‌ای است که مسافران این جزیره در موردش جستجو می‌کنند. قطعا به دلیل مسافت زیاد بالی از ایران، هزینه‌ سفر  نیز نسبت به بازدید از کشورهای همسایه نرخ بیشتری خواهد داشت. اما برای کسب یک تجربه بی‌نظیر، بسیاری از مسافران حاضرند هزینه بیشتری را بپردازند. 

می‌توان با توجه به بودجه سفر طوری برنامه‌ریزی کرد که از پرداخت هزینه‌های اضافی و غیرضروری جلوگیری شود. بسیاری از مسافران تور بالی را از طریق آژانس‌های مسافرتی رزرو می‌کنند. سفر با این تورها قطعا هزینه کمتری نسبت به سفر به صورت انفرادی و رزرو بلیط و هتل به صورت جداگانه خواهد داشت. در ادامه قصد داریم برخی از هزینه‌هایی که ممکن است در بالی با آن‌ها مواجه شوید را ذکر کنیم تا قبل از سفر بتوانید برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

عکسی از جزیره زیبای بالی

هزینه بلیط بالی 

در حال حاضر پرواز مستقیمی از ایران به مقصد اندونزی یا بالی وجود ندارد. اما مسافران ایرانی می‌توانند از طریق رزرو بلیط‌ ایرلاین‌هایی مانند قطری با یک توقف در دوحه، اتحاد با یک توقف در ابوظبی، عمان ایر با یک توقف در مسقط، امارات با یک توقف در دبی و ترکیش با یک توقف در استانبول به این جزیره زیبا سفر کنند.

 البته باید خاطر نشان کرد که رزرو بلیط به طور جداگانه نسبت به بلیط خریداری شده در قالب تور هزینه بیشتری دارد. به طور کلی قیمت بلیط رفت و برگشت بالی به صورت جدا و بدون هتل، حدود 40 میلیون تومان و تور بالی ( بلیط و هتل ) حدود 40 تا 50 میلیون تومان هزینه دارد. البته باید در نظر داشت که این قیمت‌ها متغیرند و به تاریخ، نوع ایرلاین و نرخ ارز بستگی دارند. ( قیمت ها در تاریخ اوایل خرداد ۱۴۰۱ )

هزینه اقامت در بالی

مانند هزینه بلیط، هزینه اقامت نیز در قالب تور، قیمت کمتری نسبت به رزرو آن به صورت جداگانه دارد. البته در بالی گزینه‌های اقامتی متنوعی از نظر قیمت و خدمات وجود دارد. برای کسانی که بودجه کمتری دارند. با توجه به زمان سفر، هزینه‌های اقامت در بالی متغییر است. در فصول پرطرفدار مانند فوریه نرخ اقامتگاه‌ها افزایش می‌یابد و در فصول خلوت مانند جولای می‌توان اقامتگاه‌هایی با قیمت مناسب در جزیره بالی پیدا کرد. 

همچنین نرخ اقامت در هتل‌های بالی در تعطیلات آخر هفته افزایش مختصری خواهند داشت. اقامتگاه‌های متنوعی در بالی وجود دارند. کمپ‌ها، خانه‌ها، مسافرخانه‌ها، هاستل‌ها و ویلاها با نرخ کمتر و هتل‌ها و ریزورت‌های لوکس با قیمت بیشتر در این طیف قرار می‌گیرند. به طور کلی هزینه اقامت در بالی از شبی 7 یورو آغاز شده و تا 865 یورو در یک هتل لوکس ادامه دارد. میانگین هزینه اقامت در بالی برای هر شب 67 یورو در نظر گرفته می‌شود. میانگین قیمت یک هتل 5 ستاره در بالی نیز 194 دلار است.

قیمت غذا در بالی

اگر بدانید از کجا غذای خود را تهیه کنید، قیمت غذا و تنقلات در بالی می‌تواند بسیار ارزان‌تر شود. غذای محلی و غذاهایی که به عنوان غذاهای خیابانی شناخته می‌شوند، ارزان‌تر از غذای رستوران‌ها هستند. یک وعده غذایی تهیه شده از وارانگ (مکان‌های غذاخوری خیابانی بالی) معمولاً بیش‌تر از یک یا دو دلار هزینه ندارد. 

اگر هوس غذاهای غربی کردید، باید این انتظار را هم داشته باشید که هزینه بیشتری بپردازید. قیمت غذاهایی که در رستوران‌های غربی سرو می‌شوند، معمولا از حدود 5 دلار شروع می‌شود. مسافران باید برای صرف یک غذای دریایی حدود 5.5 دلار، برای یک غذای ایتالیایی 4 دلار، پیتزا 4 دلار، آبمیوه 2 دلار و برای یک صبحانه 3 دلار هزینه کنند. البته در شهر بالی، رستوران‌های لوکس زیادی نیز وجود دارند که علاوه بر امکانات و چشم‌انداز بی‌نظیر و خاص، منوی گران‌قیمتی به مسافران ارائه می‌دهند.

هزینه حمل و نقل در بالی

برای بازدید از تمام جاذبه‌های طبیعی و دیدنی بالی در طول سفر، نیاز به انتخاب یک وسیله نقلیه دارید تا شما را در سراسر این جزیره شگفت‌انگیز جا به جا کند. در این جزیره تقریباً همه مردم محلی از موتور سیکلت برای رفت و آمد استفاده می‌کنند. با این حال، با ورود گردشگران بیشتر از سراسر جهان به بالی، سیستم‌های حمل و نقل آن بسیار پیشرفته‌تر از سایر جزایر اندونزی شده است. بنابراین، برای کمک به برنامه‌ریزی سفر به بالی، چند راه اصلی رفت و آمد در این جزیره و هزینه‌های آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

اتوبوس محلی: این اتوبوس‌های بدون برنامه از ایستگاه اتوبوس آمپلوس واقع در جنوب شرقی شهر حرکت می کنند. کرایه ثابت این اتوبوس‌ها حدود 2 دلار است و روی بلیط‌ها نمایش داده می‌شود. مدت زمان سفر از 4.5 تا 6 ساعت است. فراموش نکنید که مردم در اندونزی در همه مکان‌ها سیگار می‌کشند، حتی اتوبوس!

مینی ون: ظرفیت مینی ون 6 تا 7 نفر است. هزینه به صورت ثابت حدود 5 دلار محاسبه می‌شود.

تاکسی: هزینه تاکسی در بالی تقریباً 20 دلار است.

توک توک: در مناطق توریستی بالی به شما استفاده از "tuk, tuks" پیشنهاد می‌شود و قیمت آنها قابل مذاکره است. این سه چرخه‌ها، معمولاً قدیمی هستند. اکثر رانندگان رفتار بسیار دوستانه‌ای دارند، اما مراقب باشید زیرا برخی از رانندگان سعی می‌کنند شما را به مغازه‌ها هدایت کنند؛ زیرا از طریق خرید شما از آن مغازه، کمیسیون دریافت می‌کنند.

اجاره موتور سیکلت و اسکوتر: بزرگترین مزیت رانندگی با موتورسیکلت اجاره‌ای، ارزان بودن آنهاست. نکته جالب این است که قیمت سوخت در اندونزی فوق‌العاده ارزان است و حتی با چند ساعت رانندگی در روز، احتمالاً بیش از 2 دلار هزینه سوخت نخواهید داشت. هزینه اجاره اسکوتر در بالی از حدود 5 دلار در روز شروع می‌شود. اگر آن را برای 3 روز اجاره کنید حدود 14 دلار و اجاره ماهانه موتور سیکلت حدود 75 دلار است. توجه داشته باشید که هنگام رانندگی با اسکوتر یا موتور سیکلت در اطراف بالی باید از کلاه ایمنی استفاده کنید.

کرایه ماشین با راننده: شما میتوانید یک ماشین با راننده را در بالی با هزینه حداقل 40 دلار در روز کرایه کنید. این هزینه به نوع ماشین نیز بستگی خواهد داشت.

کرایه ماشین بدون راننده: هزینه کرایه ماشین در بالی از حداقل روزی 10 دلار شروع می‌شود و بستگی به مدل ماشین انتخابی دارد.

کرایه دوچرخه: برای یک سفر منحصربه‌فرد و جذاب در بالی، اجاره دوچرخه یک راه‌حل مناسب است. هزینه کرایه دوچرخه از روزی 5 دلار آغاز می‌شود.

انواع حمل و نقل در بالی

هزینه تفریحات بالی

یکی از هزینه‌هایی که قطعا در سفر به بالی با آن مواجه خواهید شد، هزینه تفریحات است. بالی سرزمین تفریح و خوش‌گذرانیست. سفر به بالی بدون تجربه استفاده از پارک آبی، سواحل، تفریحات آبی، سافاری‌ و باغ وحش و... تکمیل نخواهد شد. 

به طور کلی هزینه تفریحات بالی بازه بسیار وسیعی دارد و تفریحات ارزان تا تفریحات لوکس را در برمی‌گیرد. به طور مثال هزینه تماشای نمایش محلی کساک 5 دلار، ورودی یک معبد حداکثر 2 دلار، ماهیگیری 62 دلار، کرایه تخته موج سواری برای 2 ساعت 4 دلار، ماساژ و اسپا 14 دلار، قایق سواری 20 دلار، شنا همراه کوسه‌ها 100 دلار و بلیط ورودی مزرعه کروکودیل 7 دلار است. 

سخن آخر

به طور کلی بالی گران‌ترین مقصد گردشگری اندونزی و یکی از گران‌ترین شهرها برای سفر در جنوب شرقی آسیا است. شما می‌توانید با برنامه‌ریزی، سفر خود به بالی را با بودجه اقتصادی هم تنظیم کنید. 

با این حال سفر به بالی برای ما ایرانی‌ها یک سفر لوکس محسوب می‌شود و هزینه‌ زیادی خواهد داشت. این هزینه‌ها کاملا وابسته به نرخ ارز در کشورمان هستند. قیمت‌ها در بالی به دلار، یورو یا روپیه محاسبه می‌شوند و برای گردشگران خارجی گران به نظر نمی‌آیند به همین دلیل بالی هنوز هم یک مقصد ارزان برای گردشگران خارجی به حساب می‌آید. 

در این مطلب به سوال آیا بالی ویزا می‌خواهد یا نه، پاسخ دادیم و شما را با قیمت‌های حدودی خدمات در بالی آشنا کردیم تا شاید راهنمای مفیدی برای تنظیم بودجه‌ مورد نظر در سفر به بالی باشد.

برچسب ها

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • سهراب عباسیان یکشنبه ۱۵ خرداد
    سلام. ممنون از تیم های هالیدی بابت این متن خوب. در آستانه سفر به بالی، این متن خیلی کمکم کرد.
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info