راهنمای سفر به وان ترکیه

شهر ساحلی وان واقع در کشور ترکیه ، به دلیل دارا بودن مرز مشترک با کشور ایران ، دارا بودن جاذبه های توریستی و وجود مراکز خرید با قیمت مناسب ، مقصد گردشگری مسافران زیادی است. این شهر کوچک و زیبا با مردمی خونگرم ، می تواند مقصد خوبی برای یک سفر خارجی چند روزه باشد. مرز زمینی رازی در نزدیکی شهرستان خوی مسیر متداول ایرانیان برای سفر به وان ترکیه است.

  • تعداد بازدید: 4164
  • ارسال در تاریخ: ۵ آذر ۱۳۹۷
  • بروزرسانی: ۱ شهریور ۱۴۰۱
  • میانگین مطالعه: 10 دقیقه

راهنمای سفر به وان ترکیه

وان کجاست؟
وان شهری بسیار زیبا و تاریخی در شرق ترکیه و مناسب گردشگری است. این شهر بی نظیر و تاریخی از شمال و غرب به دریاچه رویایی وان و از شرق به کوه های سیاه و اِرک و از جنوب به آرتوس متصل است.

جاذبه های گردشگری شهر وان

از مهم ترین و خیره کننده ترین جاذبه های گردشگری شهر وان قطعا میتوان به دریاچه وان اشاره کرد. این دریاچه بزرگترین دریاچه ترکیه نیز می باشد.
اگر در وان هستید نباید بازدید از قلعه وان را از دست بدهید مخصوصا اگر هنگام غروب آفتاب باشد منظره فراموش نشدنی را در خاطرتان ثبت خواهد کرد. از دیگر نقاط گردشگری شهر وان میتوان به کلیسای مقدس وان اشاره کرد که در بالای جزیره آختامار در جنوب دریاچه وان ساخته شده و به طرز شگفت انگیزی زیباست. در نظر داشته باشید برای داشتن یک تور مسافرتی خوب لازم است از اماکن توریستی هر شهر اطلاع داشت.

اقامت و امکانات شهر وان

هتل ها:
انواع هتل ها با قیمت های متفاوت برای شما گردشگران مهیا شده و آماده خدمت گذاری هستند. اگر دنبال یک هتل لوکس هستید می توانید در هتل DoubleTree by Hilton اقامت کنید. همچنین میتوانید در هتل Mavi Tuana با هزینه بسیار مناسب و خدمات عالی اقامت کنید. پس جای نگرانی برای اقامت وجود ندارد.
غذاها:
برای ما ایرانی ها که معمولا به غذاهای سرشار از پروتیین عادت داریم رستوران Hacioglu Kebapcisi  ;جای مناسبی است که میتوانید انواع کباب را میل کنید. اما اگر به دنبال طعمی متفاوت هستید Akdamar Restaurant را پیشنهاد می کنیم که طعم غذاهایش طرفداران زیادی دارد.

حمل و نقل شهری وان:
با توجه به جمعیت نسبتا کم وان(حدود 361000 نفر) نباید نگران ترافیک و گردش در شهر و خیابان های این شهر باشید چرا که در کوتاه ترین زمان میتوانید به هر نقطه ای که بخواهید بروید و از سفر خود لذت ببرید.
مراکز خرید شهر وان:
از بهترین مراکز خرید وان میتوان به BIM و AVM که در فاصله کمی از هم قرار گرفته اند نام برد. در این مراکز خرید تقریبا هر چیزی که نیاز داشته باشید میتوانید تهیه کنید.

درباره ی شهر وان

  • زبان: زبان اکثریت مردم شهر وان کردی است.
  • دین و فرهنگ: دین اکثریت مردم وان هکانند سایر شهر های ترکیه اسلام میباشد و دارای فرهنگ غنی با توجه به تاریخ خود هستند.
  • آب و هوا: به سبب مجاورت با دریاچه وان و جغرافیای این شهر آب و هوایی مطلوب را دارا می باشد.
  • سوغات: سوغات شهر وان عسل و پنیر است.
  • واحد پول: واحد پول ترکیه لیر ترکیه است.
تور های آژانس های مسافرتی به وان : برای سفر به وان ترکیه میتوان از طریق آژانس های مسافرتی اقدام نمایید.
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
اولین نفری باشید که دیدگاه خود را ارسال می کند
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info