ویزای تحصیلی کانادا

یکی از انواع ویزای کانادا ویزای تحصیلی کانادا میباشد. اگر قصد ادامه تحصیل در دوره بالای 6 ماه را در کانادا دارید باید ویزای تحصیلی کانادا دریافت کنید. امکان اخذ ویزای تحصیلی کانادا پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های معتبر و مورد قبول آنجا وجود خواهد داشت. در زیر به جزییات مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی کانادا , هزینه ویزای تحصیلی کانادا و دلایل ریجکت شدن ویزای تحصیلی کانادا میپردازیم.

  • تعداد بازدید: 2787
  • ارسال در تاریخ: ۴ شهریور ۱۳۹۸
  • بروزرسانی: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 20 دقیقه

ویزای تحصیلی کانادا

اخذ ویزای تحصیلی کانادا منوط به ارائه کامل مدارک مربوطه می باشد. پذیرش در مقطع دیپلم باید از موسساتی گرفته شود که دولت و اداره مهاجرت آنها را به عنوان پذیرنده مهاجر قبول دارند. به عنوان مثال نام یکی از آن موسساتی که اعتبار دارد از نظر اداره مهاجرت کانادا Designated Learning Institutions میباشد. اگر هم از مدارس کانادا پذیرش دارید که میتوانید از طریق ویزای دانش آموزی اقدام و مهاجرت نمایید. تمامی مدارس مورد تایید اداره مهاجرت کانادا هستند و برای اطلاع از مدارس و لیست آنها به تفکیک استان به سایت وزارت آموزش و پرورش کانادا به آدرس https://www.cmec.ca/en مراجعه نمایید.
دولت کانادا بسیار بر روی تراکنش های مالی حساس و دقیق می باشد. با توجه به تفاوت های بسیاری که در قانون ایران و قانون کشور کانادا وجود دارد، شما به یک شخص برای ارائه مدارک تراکنشات مالی به دولت کانادا نیاز دارید.

مدت زمان دریافت ویزای تحصیلی کانادا

با دریافت ویزای تحصیلی کانادا میتوانید تا پایان اعتبار ویزا (که معمولاً تا پایان دوره تحصیل میباشد) بدون محدودیت به کانادا سفر کنید. پس از دریافت پاسخ از اداره مهاجرت ویزای کوتاه مدت برای شما در پاسپورت درج میشود که به محض ورود به خاک کانادا آفیسر مربوطه ویزای تحصیلی را برای شما صادر خواهد کرد. باید توجه داشته باشید که در هنگام ورود به کانادا نامه دریافتی از اداره مهاجرت (برای تحصیل در کبک نامه caq) را به همراه داشته باشید.

اجازه تحصیل کانادا (Study Permit)

اجازه تحصیل همانطور که از اسمش پیداست مجوزی ست که هنگام ورود دانشجو در کانادا برای او صادر میشود. با داشتن اجازه تحصیل کانادا متقاضی مجاز به ماندن و ادامه تحصیل در کانادا میباشد. اجازه تحصیل کانادا برای دوره های کمتر از 6 ماه مورد نیاز نمیباشد. همچنین برای دوره های پیش دبستانی نیز مورد نیاز نیست.

ویزای تحصیلی کانادا

مدارک مورد نیاز جهت ویزای تحصیلی کانادا

  • نامه ادمیشن یکی از مراکز معتبر آموزشی
  • نامه caq فقط برای متقاضیان کبک
  • برنامه تحصیلی یا همان study plan
  • اسکن شناسنامه ترجمه شده و اسکن پاسپورت
  • یک قطعه عکس 5*3 ، 5*4
  • نامه تمکن مالی و مدارک مربوط به منابع درآمد
  • نامه سابقه کار و بیمه
  • فرم درخواست ویزا
  • پرداخت هزینه های ویزای تحصیلی
  • تاییدیه پرداخت شهریه
  • گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه
  • مدرک زبان (آیلتس یا تافل)

هزینه ویزای تحصیلی کانادا

برای تحصیل در هر مقطعی باید تمکن مالی خود را برای پرداخت هزینه تحصیل و اقامت ثابت کنید.
برای دوره های کمتر از یک سال ارائه تمکن مالی برای پوشش هزینه های طول دوره کافی میباشد.
برای دوره های بالای 1 سال ارائه تمکن مالی برای پوشش هزینه های یک سال نخست دوره ضروری است.
هزینه زندگی دانشجویی برای هر نفر حدوداً ماهانه 900 دلار تخمین زده میشود.
هزینه همراه نیز 400 دلار در نظر گرفته میشود.

نکاتی درباره ویزای تحصیلی کانادا

توجه به برخی نکات میتواند اخذ ویزای تحصیلی کانادا را برای متقاضیان آسان تر کند. اول از همه باید به این نکته توجه داشته باشید که طول دوره انتخابی بالای 6 ماه باشد. چونکه ریسک عدم تایید سفارت برای ویزای تحصیلی دوره های زیر 6 ماه بسیار بالا میباشد.

هرچه مقطع تحصیلی بالاتر باشد دریافت ویزا از مشکلات کمتری برخوردار است. سعی کنید در رشته ای ادامه تحصیل بدهید که مرتبط با تحصیلات قبلی و یا زمینه کاری شما باشد.

ترجیحاً بین زمان پایان تحصیلتان و درخواست ویزای تحصیلی کانادا هر چه زمان کمتری گذشته باشد شانس دریافت ویزای تحصیلی برای شما بیشتر میشود.

همراهان ویزای تحصیلی کانادا، با دو ویزای توریستی و یا ویزای اجازه کار در کانادا می توانند متقاضی را در کانادا همراهی کنند. اینکه چه ویزایی به همراهان متقاضی ویزای تحصیلی اعطا می گردد، بسته به شرایط و توانایی های شخص همراه دارد.

مهم ترین دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

بنا به هر دلیلی که درخواست ویزای کانادا رد یا ریجکت میشود، نامه ای از سوی سفارت به ایمیل متقاضی ارسال خواهد شد و دلایل ریجکتی به تفکیک مشخص می شود. مهم ترین دلایل ریجکت ویزای تحصیلی کانادا، در زیر برای شما آماده است.

  • کافی نبودن منابع مالی برای پوشش هزینه ها
  • قانع نشدن افسر پرونده در خصوص اهداف تحصیل
  • عدم اثبات بازگشت پس از پایان تحصیل
  • رشته تحصیلی مورد نظر برای ادامه تحصیل در کانادا
  • اشکال و یا نقض در تکمیل فرم های درخواست ویزا 
  • ارائه برنامه تحصیلی نامناسب

ویزای تحصیلی کانادا

شرایط کار ضمن تحصیل کانادا

با انجام کار پاره وقت دانشجویی در کانادا تجربه کاری کسب کنید و هزینه های خود را تأمین کنید. اگرچه باید قبل از ورود به کانادا شواهد کافی ارائه دهید مبنی بر اینکه می توانید شهریه و مخارج زندگی خود را پرداخت کنید، اما تعدادی طرح مجوز کار برای دانشجویان بین المللی و همسرانشان و شرکای قانونی مشترک وجود دارد که امکان کار در کانادا را فراهم می کند. کار در کانادا می تواند مسیری طولانی در جهت کمک به شما در ایجاد کسب و کار خود در آینده باشد و حتی به شما کمک می کند که پس از فارغ التحصیلی به این کشور مهاجرت کنید.
کار خارج از دانشگاه برنامه مجوز کار خارج از دانشگاه به شما اجازه کار تا ۲۰ ساعت در هفته در طول کلاس های منظم دانشگاه، و کار تمام وقت در طول وقفه های برنامه ریزی شده (به عنوان مثال، تعطیلات زمستان و تابستان، و تعطیلات بهار). کار اشتراکی / کارآموزی طرح اجازه کار اشتراکی / کارآموزی برای دانشجویان بین المللی است که اشتغال بخش اساسی دوره تحصیلی آنها در کانادا و مورد تأیید موسسه آموزشی کانادایی باشد. بخش مربوط به کار این طرح می تواند تا ۵۰ درصد از دوره تحصیلی را شامل شود. فرصت های شغلی در داخل دانشگاه دانشجویان بین المللی که مجوز تحصیلی معتبر دارند و به صورت تمام وقت در دانشگاه های دولتی و خصوصی و یا کالج های معتبر کانادایی تحصیل می کنند نیز بدون نیاز به مجوز کار واجد شرایط کار ضمن تحصیل در کانادا در داخل دانشگاه محل تحصیل خود می باشند. دارندگان مجوز تحصیلی در کانادا می توانند با کار ضمن تحصیل در خارج از محوطه دانشگاه تجربه کاری کسب کنند.
کار کردن در محل تحصیل و یا دانشگاه به عنوان کارآموز و یا دستیار که در اصطلاح به On Campus معروف است و کار کردن با این شرایط، نیازی به صدور مجوز کار در حین تحصیل نیست و محصلان می توانند در زمان فراغت خود در دانشگاه و یا مدرسه کار کنند.
کار کردن خارج از محل تحصیل، منوط به اخذ مجوز کار می باشد. تمامی دانشجویان می توانند با ویزای تحصیلی کانادا و در زمان هایی که دانشگاه و یا موسسه آن ها تعطیل می باشد، تا سقف ۲۰ ساعت در هفته و خارج از محیط دانشگاه کار کنند. توجه داشته باشید که کار کردن خارج از محل تحصیل، نیاز به اخذ مجوز کار از سوی اداره مهاجرت دارد.
برای اجازه کار ضمن تحصیل در کانادا نیاز دارید که یکی از این موارد را داشته باشید: مجوز تحصیلی معتبر، دانشجوی تمام وقت، عضویت در برنامه های یک موسسه آموزشی و یا حضور در یک طرح حرفه ای تحصیل در یک برنامه آموزشی دانشگاهی، فنی و یا حرفه ای که برای شما مدرک، دیپلم یا گواهی صادر کند و طول مدت آن حداقل شش ماه باشد.



شماره بیمه اجتماعی کانادا :

شما نیاز به شماره بیمه اجتماعی (SIN) از اداره خدمات کانادا برای کار در کانادا و یا دریافت مزایا و خدمات از طرح های دولتی دارید. باید یکی از شرایط و یا اظهارات زیر در مجوز تحصیلی شما قید شده باشد تا بتوانید برای SIN به منظور کار خارج از دانشگاه درخواست دهید: ۲۰ ساعت کار در هفته در خارج از دانشگاه و یا کار تمام وقت در طول وقفه های منظم اگر معیارهای مشخص شده در بخش V, 186 از IRPR را داشته باشید. کار در داخل دانشگاه یا خارج از محوطه دانشگاه در صورتی که واجد شرایط معیارهای قید شده در R186 (F)، V و یا (w) باشید. در صورتی که دیگر این معیارها را نداشته باشید، باید کار خود را متوقف کنید. اگر مجوز تحصیلی شما حاوی یکی از شرایط و یا اظهارات بالا نباشد، باید قبل از ارائه درخواست SIN برای اصلاح مجوز تحصیلی خود درخواست دهید. هیچ هزینه ای برای این درخواست اخذ نمی شود. در صورتی که مجوز تحصیلی شما حاوی نکاتی از جمله موارد زیر باشد، باید برای تغییر شرایط مجوز تحصیلی خود درخواست دهید و هزینه مورد نظر را پرداخت نمایید. روی آن قید شده باشد که این مجوز اجازه کار خارج از دانشگاه در کانادا را به دارنده آن نمی دهد، و شما رشته تحصیلی خود را تغییر داده باشید.


این مقاله به صورت تخصصی در های هالیدی تهیه گردیده و هرگونه انتشار و کپی برداری بدون ذکر منبع پیگرد قانونی دارد.
منبع: مرجع گردشگری های هالیدی
نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • محدثه یکشنبه ۱۳ اسفند
    بسیار عالی.سپاسگزارم
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info