مشکل زبان در سفر

اگر شما هم قصد سفر دارید، اما در مورد نحوه برخورد با مشکل ندانستن زبان در سفر استرس دارید، خواندن این مقاله را متوقف نکنید! از آنجایی که زبان انگلیسی یک زبان بین المللی است در بسیاری از کشورهای مختلف رواج دارد، بنابراین زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط در بسیاری از موقعیت های سفر استفاده می شود و مهم‌ترین زبان و ابزار ارتباطی به‌ویژه برای گردشگری است.

  • تعداد بازدید: 327
  • ارسال در تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
  • بروزرسانی: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲
  • میانگین مطالعه: 5 دقیقه

راهکار حل مشکل زبان در سفر

بسیاری از تابلوها در فرودگاه ها و نقاط توریستی محبوب به زبان محلی و انگلیسی خواهند بود، بنابراین اگر زبان محلی را نمی دانید، زبان انگلیسی به شما کمک خواهد کرد. یادگیری زبان انگلیسی می تواند به شما اعتماد به نفس بیشتری بدهد. وقتی می خواهید هتل رزرو کنید یا در یک کنفرانس بین المللی شرکت کنید، دانستن زبان انگلیسی باعث می شود کمتر نگران باشید و احساس راحتی بیشتری داشته باشید. بسیاری از مردم از ترس اینکه نتوانند در یک کشور خارجی به درستی ارتباط برقرار کنند، سفرهای خارجی را محدود می کنند. نیاز به زبان از رزرو هتل خارجی تا بازگشت از سفر احساس می شود. ایجاد یک پیوند ساده با مردم یک کشور خارجی چندان آسان نیست. های هالیدی در این جا راهکارهای مشکل زبان در سفر را برای شما عزیزان آورده است.


از افراد مناسب بپرسید: اگر در خیابان به دنبال کسی هستید که مسیر را از او بپرسید، می توانید به دبال افرادی که جوان ترند بروید. جوان ترها معمولاً می توانند انگلیسی صحبت کنند. می توانید از مدیران هتل ها، رستوران ها و مغازه ها نیز سوال کنید.

کارت هتل خود را همراه داشته باشید: یکی دیگر از راه های حل مشکل زبان در سفر همراه داشتن کارت هتل است. ترجیحاً به محض ورود به هتل و قبل از خروج از محل اقامت، کارت هتل را از پذیرش دریافت کنید. به این ترتیب می توانید به راحتی با نشان دادن کارت خود به راننده تاکسی یا افراد محلی راه بازگشت به هتل را پیدا کنید و در شهر غریب گم نشوید.

از دوربین گوشی خود برای ضبط مسیر خود استفاده کنید: از تلفن خود برای گرفتن عکس از تقاطع ها، ساختمان ها، علائم و نشانه ها استفاده کنید تا به شما کمک کند راه خود را در میان عکس ها پیدا کنید. به خصوص زمانی که نمی توانید تابلوها یا اعداد خیابان را بخوانید. اگر از مترو استفاده می کنید، هنگام ورود از نقشه مترو عکس بگیرید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

از ارتباطات غیر کلامی استفاده کنید: سعی کنید با استفاده از حرکات دست و صورت و اشاره منظور خود را به افراد محلی برسانیدو از آن ها کمک بگیرید.

یک دفترچه همراه خود داشته باشید: داشتن نقشه کاغذی و دفترچه یادداشت و خودکار ارتباط را آسان تر می کند. به سادگی جهت ها، اعداد و اشکال را بنویسید یا بکشید تا دیگران منظور شما را بفهمند.زبان در سفر
عبارات اساسی را یاد بگیرید: برای سفر یک یا دو هفته ای خارج از کشور، نیازی به یادگیری کامل زبان مقصد مورد نظر نیست. برای داشتن سفر راحت تر و اینکه بتوانید با افراد محلی ارتباط بهتری برقرار کنید، بهتر است عبارات اولیه زبان آنها را یاد بگیرید. این عبارات ممکن است خیلی مؤثر نباشند، اما به شما جرات می‌دهند که جلو بروید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. آنها همچنین تلاش های شما را برای برقراری ارتباط خواهند دید و احتمالاً به شما کمک خواهند کرد.


یک مداد و کاغذ بردارید و فهرستی از عباراتی که در طول سفر به آن نیاز دارید را بر اساس مقصدی که انتخاب کرده اید تهیه کنید. راهی پیدا کنید که بدانید چگونه تشکر کنید، قهوه سفارش دهید یا بپرسید ایستگاه های قطار کجا هستند. اگر برایتان مهم نیست که همه چیز را به خاطر بسپارید، این فهرست را برای زمانی که به آن نیاز دارید همراه خود داشته باشید.

برخی از عبارات اساسی زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط

  • (سلام) Hello
  • (صبح بخیر) Good morning
  • (متوجه نمی‌شوم) I do not understand
  • (می‌توانید انگلیسی صحبت کنید؟) Can you speak English?
  • (متاسفم) I am sorry
  • (لطفا به من کمک کنید) Please help me
  • (پرواز من چه ساعتی است؟) ?What time is my flight
  • (با چه ایرلاینی پرواز می‌کنم؟) ?What airline am I flying
  • (گیت من کجاست؟) ?Where is my gate
  • (توالت کجاست؟) ?Where is the restroom
  • (صرافی کجاست؟) ?Where is the currency exchange
  • (ایستگاه اتوبوس کجاست؟) ?Where is the bus stop
  • (کجا می تونم تاکسی بگیرم؟) ?Where can I find a taxi
  • (من می خواهم برم به ...) … I would like to go to
  • (می دونی این هتل کجاست؟) ?Do you know where this hotel is
  • (اتاق چند تخته است؟) ?How many beds are in the room
  • (من دو تخت جداگانه می خوام لطفا) .I would like two double beds, please
  • (پسورد وای فای چی است؟) ?what is the password for the Wi-Fi
  • (چطوری به ....بروم؟) … How do you get to
  • (امکان داره منو رو بینم؟) ?May I see a menu
  • (من می خوام سفارش بدم...) … I would like to order
  • (ممکنه صورت حساب منو بدید؟) ?May I have the bill

نرم افزار ترجمه را نصب کنید

یکی از کاربردی ترین راه ها برای حل مشکل زبان در سفر، استفاده از اپلیکیشن های ترجمه است. اپلیکیشن های ترجمه یکی از ابزارهای مفیدی هستند که امروزه در همه جا شما را همراهی می کنند. چندین اپلیکیشن وجود دارد که می توانید با نصب آن ها بر روی تلفن همراه خود ترجمه کاملی را دریافت کنید و اگر یکی از آن ها روی گوشی خود داشته باشید، می توانید به راحتی مشکل ندانستن زبان را در سفر حل کنید. این نرم افزارها قادر به ترجمه انواع متن، تصویر و صدا هستند و می توانند زبان مشترکی بین شما و افرادی باشند که حتی دانش اولیه زبان شما را ندارند. بنابراین، با استفاده از آنها می توانید بدون نیاز به راهنما یا مترجم، سفر خود را به سرعت آغاز کنید. در ادامه به معرفی چند اپلیکیشن ترجمه سفر می پردازیم و ویژگی ها و قابلیت های آن ها را بررسی می کنیم.

مشکل زبان سفر

Google Translate

گوگل ترنسلیت اولین اپلیکیشنی است که می توان روی گوشی های اندروید و آیفون نصب کرد. این اپلیکیشن رایگان از زبان فارسی نیز پشتیبانی می کند. برای استفاده از این برنامه ترجمه سفر، کافیست نقطه شروع و مقصد خود را انتخاب کنید، سپس در طول سفر جمله مورد نظر خود را تایپ کنید و اجازه دهید آن را به زبان دلخواه شما ترجمه کند. برخی از ویژگی های اصلی این ابزار، شامل پشتیبانی از 108 زبان مختلف، امکان درج جملات به صورت صوتی، امکان آنلاین و آفلاین بودن است. امکاناتی مانند تبدیل متون به تصویر و صدا و همچنین تصحیح خطاهای ترجمه توسط کاربران نیز از جمله ویژگی های خوب این مترجم مسافرتی است.

Microsoft Translate

مترجم مایکروسافت یکی از ابزارهایی است که می تواند متن، صدا و تصاویر را به نحو احسن برای شما ترجمه کند و رقیب اصلی گوگل ترنسلیت است. از جمله ویژگی های مطلوب این برنامه می توان به ترجمه متن، تصویر و صدااشاره کرد. تقریباً 60 زبان زنده دنیا در آن وجود دارد و این دستگاه قابلیت ترجمه آنها را دارد. به همین دلیل است که بسیاری از مسافران از این برنامه به عنوان یک ابزار مفید استفاده می کنند. در مایکروسافت، قابلیت ترجمه مکالمه چند نفره نیز وجود دارد. مترجم مایکروسافت دارای دو نسخه iOS و اندروید می باشد، بنابراین برای تمامی دستگاه های موبایل دارای این سیستم عامل و همچنین برای اپل واچ ها استفاده می شود.

Say hi

سی های قابلیت پشتیبانی از زبان فارسی را نیز دارد. این برنامه دارای اشتراک رایگان است و برای افرادی که دارای گوشی اندروید و آیفون هستند قابل استفاده است. عملکرد این ابزار بسیار راحت است. کیفیت بالای سی های پیدا کردن آنچه را که نیاز دارید، آسان می کند. با ضبط صدا می توانید جملات خود را در این برنامه وارد کنید و این ابزار به لطف هوشمندی قدرتمند خود، خطاهای گفتاری شما را تشخیص می دهد. از نکات خوب این برنامه ترجمه سفر می توان به وجود 100 زبان مختلف و حتی امکان ترجمه تصاویر از روی عکس اشاره کرد. با say hi می توانید افراد محلی و بومی را از هر منطقه ای که در چند قدمی شما هستند جستجو کنید و با آنها گفتگو کنید، همچنین زمانی که می خواهید در هر محیطی مکالمه داشته باشید، سی های با سرعت بالا به عنوان مترجم همزمان عمل می کند، اما یکی از نقاط ضعف این برنامه نبود سرویس های آفلاین است.

Speak and Translate

اگر به دنبال مترجم مسافرتی با ترجمه صوتی هستید، Speak and Translate می تواند گزینه خوبی باشد. البته این بدان معنا نیست که دارای ترجمه مکتوب نیست، شما می توانید به راحتی متون مورد نظر را بنویسید و با انتخاب زبان مقصد ترجمه را دریافت کنید. تمام خدمات این برنامه فقط به صورت آنلاین در دسترس است .<

I Translate

آی ترنسلیت در کنار اکثر برنامه های ترجمه مسافرتی که خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می کنند، نه تنها از زبان فارسی بلکه از زبان آفلاین نیز پشتیبانی می کند. البته باید بدانید که استفاده از تمامی خدمات این برنامه مستلزم پرداخت هزینه است، اما حتی نسخه رایگان آن نیز می تواند بسیار مفید باشد. از معایب آن این است که مترجم تصویری آن از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند.

trip lingo

لینگو مربوط به یک اپلیکیشن ترجمه است که از زبان فارسی پشتیبانی می کند و امکان استفاده از مترجم در حالت عامیانه و رسمی را دارد،در واقع این ابزار می تواند راهنمای سفر شما باشد و همچنین زبان مورد نظر را به شما آموزش دهد. اگر همیشه به کشورهای مختلف سفر می کنید، بهتر است با پرداخت ماهیانه از خدمات متعدد این ابزار استفاده کنید چون نسخه اولیه آن رایگان است و امکانات اضافه آن دارای محدودیت هایی است. از جمله ویژگی های لینگو می توان به مترجم زنده، وجود حدود 2000 جمله مربوط به زبان های مختلف، مترجم صوتی هوشمند، ایجاد بخشی برای یادگیری زبان ها و امکان تغییر واحدهای مختلف در هر زبان اشاره کرد.

Papago

پاپاگو برنامه ای مربوط به  ترجمه زبان آسیایی است. این ابزار می تواند انگلیسی، کره ای، ژاپنی، چینی، اندونزیایی، ویتنامی و تایلندی را ترجمه کند. البته می توانید زبان های دیگر مانند روسی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی را نیز تبدیل کنید. با پاپاگو می توانید به راحتی متون یا فایل های صوتی را به زبان های مختلف ترجمه کنید. همچنین قابلیت مترجم زنده و ترجمه همزمان دو طرفه و ترجمه دست خط را نیز دارد. علاوه بر این، این برنامه بخشی مانند کتاب یا فرهنگ لغت را اضافه می کند که می توانید از آن استفاده کنید. در نهایت وجود بخش ویژه کودکان ویژگی های مثبت این ابزار را تکمیل کرد. از معایب آن عدم پشتیبانی از زبان فارسی در نسخه رایگانش است.

Photo Translator

ابزار دیگری که می تواند لیست ما را کامل کند، ترجمه عکس است. برنامه ای مناسب برای کسانی که می خواهند تصاویر و عکس ها را ترجمه کنند. این برنامه از 100 زبان دنیا پشتیبانی می کند و به طور خودکار زبان شما را تشخیص می دهد. همچنین دارای گزینه عملکرد آفلاین است. این ابزار از فناوری پیشرفته OCR و ترجمه هوش مصنوعی استفاده می کند و کاملا رایگان است.

نظرات کاربران
ثبت نظر مشاهده نظر ها
  • سامان جمعه ۱۱ اسفند
    عباراتی که گذاشتین خیلی کاربردیه مرسی از شما.
استفاده از مطالب سایت ‌های هالیدی با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به گروه نرم افزاری اکوتک می‌باشد. مرورگر پیشنهادی
شبکه گردشگری HiHoliday در آدرس های زیر معتبر بوده و وب سایت های دیگر با این نام کلاه بردار و مورد تایید این شرکت نمی باشند. HiHoliday.ir HiHoliday.org HiHoliday.net HiHoliday.info